طبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI


طبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI

کف و بام شهرک هایبرا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی خارجی
© نوریهیتو یامائوچی

کف و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، قفسه بندی، صندلی، تیرآهنکف و سقف شهرک هایبرا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی، پله، تیرآهن، نردهکف و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی بیرونی، پنجرهطبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی بیرونی، پنجره، ،ه، جنگلطبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

طبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی بیرونی، پنجره، ،ه، جنگل
© نوریهیتو یامائوچی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این سایت در محیطی غنی با چشم انداز روستایی واقع شده است. ،ابه های قلعه اوساوا و ویرانه های دیگر در اطراف آن پراکنده است و مردمی با همین نام خانوادگی همچنان در روستا زندگی می کنند. در دره ای کوهست،، آبراهی از جلوی خانه جاری است. افسانه ای وجود دارد که در زمان های قدیم دریاچه ای در این منطقه گسترش یافته است. منظره‌ای عجیب و رضایت‌بخش است و در این پروژه، معماری را متصور شدیم که زمان جدیدی را در این مکان که سابقه تشکیل ساتویاما در هنگام مبارزه و همزیستی با طبیعت را دارد، رقم می‌زند.

کف و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی بیرونی، پنجره
© نوریهیتو یامائوچی

ما یک اقامتگاه با زمین مصنوعی ایجاد خواهیم کرد که گویی برای مدت طول، روی یک دریاچه ساخته شده است. فضای داخلی و خارجی به صورت یک در یک فضای بزرگ زیر بام که یک تخته خاکی شناور را پوشش می دهد طراحی شده است. آب و اتاق های خصوصی لازم برای زندگی جدید زوج و فرزندانشان به حداقل رسیده و با کمی نوسان روی زمین مصنوعی قرار داده شد. فضای خالی باقیمانده برای اتاق نشیمن، ورودی، فضای دستشویی و غیره به ،وان حجم من، برای هر کدام استفاده شد و ارتفاع سقف متن، با هر کاربری در نظر گرفته شد. اتاق نشیمن به صورت باز برنامه ریزی شده است، در حالی که دستشویی و سایر فضاها حداقل ارتفاع برنامه ریزی شده است.

کف و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی، قفسه بندی، تیرآهن، نرده
© نوریهیتو یامائوچی
طبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، قفسه بندی، صندلی، تیرآهن
© نوریهیتو یامائوچی
طبقه و سقف شهرک هایبرا / دفتر طراحی معماری SAI - تصویر 20 از 24
پلان – طبقه اول
کف و بام شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی
© نوریهیتو یامائوچی

این ،یب منجر به خانه ای با سقف شیبدار شمالی-ج،ی و سقف پیچشی شرقی-غربی می شود که از اتصال این دو ایجاد می شود. تن،ات یک طبقه و سقف بزرگ و پیچ خورده، بازتاب خانه ها و کوه های اطراف است. دیوارهای مقاوم در برابر ز،له که فضای بزرگ زیر لبه‌ها را نگه می‌دارند در اطراف محیط به خوبی متعادل هستند و در شکاف‌های بین دیوارها بازشوهای بزرگی در نظر گرفته شده است تا محیط غنی محیط اطراف در فضای نشیمن گنجانده شود. نور، باد، صدای آب، چهار فصل و مناظر اطراف با احساس آب و هوا با هم ،یب شده و به زندگی فرد رنگ می بخشد. علاوه بر این، در آینده نزدیک، چند دهه دیگر، طرح جدیدی از جمله بازسازی متولد خواهد شد.

کف و سقف شهرک هایبرا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی، پله، تیرآهن، نرده
© نوریهیتو یامائوچی
طبقه و سقف شهرک هایبرا / دفتر طراحی معماری SAI - تصویر 22 از 24
نمودار
کف و سقف شهرک هایبرا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، تیرآهن
© نوریهیتو یامائوچی

در آن زمان، این زمین مصنوعی مطمئناً زمینه ای قوی خواهد بود که نمی توان از آن چشم پوشی کرد، از جمله محیط اطراف و طراحان آینده بر اساس تاریخ برنامه ریزی خواهند کرد. رابطه کوه، حومه و دریاچه ای که زم، به ،وان یک آبراه وجود داشته و معماری جدید فراتر از زمان خواهد بود و به ،وان معماری که از قدیم الایام وجود داشته و به گذشته پاسخ داده است، معتقدیم که خواهد بود. بتواند گذشته و آینده ساتویاما را نشان دهد.

طبقه و سقف شهرک هایبارا / دفتر طراحی معماری SAI - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگل
© نوریهیتو یامائوچی




منبع: https://www.archdaily.com/996789/floor-and-roof-of-haibara-town،p-sai-architectural-design-office