طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلیکس کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزیکوسیتی


طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 6 از 40
© LAKE/SOMETHING

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مکزی،یتی بدون شک یکی از مهیج ترین و جوشان ترین شهرها در صحنه فرهنگی و معماری در دهه های اخیر است. نویسندگان مختلف آن را در داخل و خارج از کشور از طریق پروژه‌هایی که یک پلتفرم جلسه برای جامعه خلاق تشکیل می‌دهند، قرار داده‌اند. دریاچه / چیزی بخشی از فهرست آن فضاهای تاب آور است که از همه‌گیری پدیدار شده‌اند، با نیاز به تجسم مجدد شرایط فعلی‌مان با بازنگری در نحوه ارتباط ما با فضای عمومی و خصوصی که جنگل نمادین Chapultepec را به ،وان یک صحنه، یک پارک شهری 810 هکتاری دارد. به چهار بخش ت،یم می شود که برخی از مهم ترین مکان های گردشگری مکزیک را در خود جای داده است.

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزیکو سیتی - تصویر 2 از 40طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 3 از 40طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 4 از 40طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 5 از 40طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصاویر بیشتر+ 35

علاوه بر این، Bosque de Chapultepec دارای سه دریاچه مصنوعی است که یکی از آنها رو به این فضای فرهنگی است که تاریخچه آن به سال 1964 باز می گردد توسط مدیر آثار مکزیکو سیتی در آن زمان، لئونیدس گواداراما که معمار آلفونسو رامیرز پونس را مأمور طراحی یک رستوران کرد. بر روی دریاچه به دنبال روند نوآوری مدرنیستی معمار، مانند Mies van de Rohe و Félix Candela (استاد UNAM در ک، ساختار ترم چهارم رامیرز پونس)، با در نظر گرفتن این موضوع، او سقف نامتقارن عظیمی از بتن با شکل سهمی هذلولی طراحی کرد. .

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 5 از 40
© LAKE/SOMETHING

تا به امروز، این ساختمان گواهی فوق‌العاده است بر این واقعیت که به قول رامیرز پونس، «ساختارهای معماری مقاوم در برابر وزن، انباشتگی ناشیانه‌ای از ماده هستند… هیچ چیز از نظر فکری نجیب‌تر از مقاومت نیست. بر اساس فرم”. با در نظر گرفتن این موضوع، با همکاری استودیو معماری ناسو، شکوه معماری ساختار اصلی ساختمان را بازسازی کردیم. به طور همسو، ما قصد جدیدی به رستوران نمادین دادیم و یک برنامه فرهنگی تکمیل کننده آن ایجاد کردیم که آن را ALGO می نامیم.
دریاچه / چیزی

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزیکو سیتی - تصویر 2 از 40
© LAKE/SOMETHING

LAGO/ALGO یک پروژه مستقل و مستقل است که به ،وان بستری برای مواجهه با طبیعت، هنر، فرهنگ، تاریخ معماری مدرن و غذاهای پایدار ساخته شده از مواد و طعم‌های محلی مکزیکی در نظر گرفته شده است. اصولی که آن را ساخته است، بازنگری در مدل‌های مصرف و رابطه ما با طبیعت، بازیابی یک ساختمان نمادین و گشودن آن به روی عموم از طریق هنر و فرهنگ، و ش،تن دیوارهایی است که ما را از هم جدا می‌کند تا نمادی از معماری مدرن دهه شصت را کشف کنیم.

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزیکو سیتی - تصویر 16 از 40
© فرناندو ماروکین

در طول سال ها، این ساختمان دستخوش تغییرات متعددی شد، با مداخلات متعددی که طرح اصلی را تغییر داد. در حال حاضر استودیوی معماری ناسو به دنبال ادامه مرمت این بنا برای بازگرداندن شکوه آن بود.

هدف اصلی طراحی معماری ما درک پروژه اصلی و تغییرات مختلف آن برای تبدیل ساختمان به یک گا،ی عمومی و یک رستوران بود. رویکرد ما توسعه طرحی بود که ساختار اصلی ساختمان را برای ادغام فضاهای باز مختلف به نمایش بگذارد که بتواند انعطاف‌پذیری لازم را برای ساختمان برای میزب، انواع نمایشگاه‌ها فراهم کند.
– ناسو

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 38 از 40
مرکز فرهنگی دریاچه الگو / ناسو. تصویر © LAKE/SOMETHING

این مداخله معماری به فضا اشراف می بخشد تا یک فضای کاری، یک کافه و یک رستوران که از منشأ محصولات و فرآیندهای خود آگاه است، بتوانند در کنار هم زندگی کنند. این رستوران که توسط Micaela Miguel رهبری می‌شود، یک بازار ماهیگیری پایدار است که می‌خواهد مزرعه را پای میز بگذارد تا در طول زمان به طراحی مجدد زنجیره غذایی و ایجاد ارزش برای همه سهامدارانش کمک کند. به ،ه خود، ALGO یک فضای فرهنگی با دسترسی آزاد است که توسط OMR رهبری می شود: یک پروژه ،یبی و مشارکتی که از طریق فرهنگ و هنر به دنبال ایجاد بازتاب های وجودی در مورد معاصر بودن و نقش ما در آینده زمین است.

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 40 از 40
© LAKE/SOMETHING

داستان به اینجا ختم نمی شود، زیرا به یاد داشته باشید که یک پایان خوش وجود دارد. زمان به کندی می گذشت و بار دیگر، ناگهان، بر حسب سرنوشت تصادفی او، دست های دیگر، این دستان ماهر و سخاوتمند، او را نجات دادند، زخم هایش را التیام بخشیدند و تصمیم گرفتند شکل اولیه اش را بازگردانند. آنها بال گم شده را برگرداندند و پرهای او را با سایه های مختلف غنی ،د. قهرمان ما، سپاسگزار، سرش را برگرداند، مادر و ناجیانش را دید و به فضا بازگشت، هندسه‌های بی‌سابقه‌اش را ردیابی کرد و بار دیگر ماه و تصویر خود را که در آینه دریاچه بلورین منع، شده بود، مشاهده کرد.
– دکترای معماری خوزه آلفونسو رامیرز پونس در مورد مرمت ساختمان.

طراحی شده توسط آلفونسو رامیرز پونس و با الهام از کار فلی، کاندلا: تاریخچه معماری LAGO/ALGO در مکزی،یتی - تصویر 37 از 40
© LAKE/SOMETHING

ماموریت آینده این فضا که چند ماه پس از افتتاح آن به ،وان یکی از مهم ترین فضاهای فرهنگی مکزی،یتی قرار گرفته است، این است که عاملی برای حفظ و بازسازی ا،یستم Bosque de Chapultepec و فضایی فراگیر باشد. برای همه مردم این تعهد بر تنوع زیستی پارک در همزیستی با کاربران آن تمرکز دارد.

فرهنگسرا از چهارشنبه تا شنبه از ساعت 10 صبح تا 19 بعد از ظهر، یکشنبه ها از ساعت 10 صبح تا 18 بعد از ظهر پذیرای عموم است. Bosque de Chapultepec, Pista El Sope S/N, 2nd Section, Miguel Hidalgo, 11560. Mexico City, CDMX. برای اطلاعات بیشتر مراجعه کنید دریاچه / چیزی.




منبع: https://www.archdaily.com/993336/designed-by-alfonso-ramirez-ponce-and-inspired-by-the-work-of-felix-candela-history-of-lago-algo-architecture-in-mexico-city