ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura | آرک دیلی


ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© عیسی گرانادا

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی بیرونی، ویندوزما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، پرتوما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، تیرما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، پنجره، پرتوما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - تصاویر بیشتر+ 8


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    296 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    النا اورته، گی،مو سویانو

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی بیرونی، ویندوز
© عیسی گرانادا

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Our-Shelves Apartments یک ساختمان منحصر به فرد برای یک تعاونی است که در مادرید واقع شده است، در منطقه ای با ساختمان های کم تراکم خانه های تک خانواده و جمعی تا ارتفاع 4 طبقه که عمدتاً قبل از اجرایی شدن طرح کلی ساخته شده است. برای برنامه ریزی شهری مادرید در سال 1997. از نظر محدودیت های حجمی آن یک منطقه محصور پیچیده است زیرا ساختمان های مجاور زمین دارای موقعیت ها و ارتفاعات متفاوتی هستند.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی بیرونی، پله ها، پنجره ها
© عیسی گرانادا
ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - تصویر 11 از 13
نمودار

این ساختمان چندین نوار از فضاهای منظر در امتداد محیط ساختمان های جدید را معرفی می کند، بنابراین پیکربندی فضای شهر خطی در این قطعه را بازیابی می کند. این ساختمان یک ش،ت برای سازماندهی دسترسی به خیابان هرناندز روبین است و یک منطقه مش، خصوصی ایجاد می کند. در ،مت پشت، فضای باغ دیگری برای استفاده مش، خصوصی ایجاد شده است، به طوری که ساختمان در داخل قطعه جدا شده و با فضاهای محوطه سازی شده مرزبندی شده است. این پیشنهاد فضا را به گونه ای سازماندهی می کند که ساختمان با مفهوم شهر خطی که از دست رفته بود ادغام شود.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پرتو
© عیسی گرانادا

مدیریت. Departamentos-Our-Shelves یک توسعه مسکن تعاونی برای گروهی از متخصصان جوان است که می خواهند اولین خانه خود را به دست آورند که توسط SUMA Architecture نمایندگی می شود. Departamentos Our Shelves یک پروژه مس، جمعی در یک بلوک باز است که شامل 8 آپارتمان دوبل، با 3 اتاق خواب، اتاق های پلک،، و سرویس آسانسور در همه طبقات است. همه آپارتمان ها دارای یک فضای باز خصوصی، یک باغ در طبقه همکف و یک تراس بزرگ در پنت هاوس هستند. علاوه بر این، این پروژه ویژگی‌های منحصر به فردی را ارائه می‌کند که به هر عضو تعاونی اجازه می‌دهد تا طرحی متن، با خانه خود (نه فقط انتخاب مواد) سفارشی کند و دریافت کند. این مجموعه دارای است،، باغ و پارکینگ می باشد.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - تصویر 12 از 13
طرح ها

این ساختمان به صورت اتاق های نیم طبقه سازماندهی شده است که به هر آپارتمان اجازه می دهد 3 ارتفاع متفاوت داشته باشد. این امکان را برای همه آپارتمان ها فراهم می کند که دارای 4 آپارتمان باغ و 4 پنت هاوس با تراس باشند. به ،وان یک تعاونی، هر خانه یک م،ن حافظه است و شامل قطعاتی از اعضای تعاونی و خود آنهاست. این سرمایه گذاری برای اندازه گیری هر فرد (بر اساس معیارها و تصمیمات فردی در مورد کیفیت) است. آپارتمان ها به ،وان کت و شلوارهای سفارشی برای نیازهای هر خانواده در نظر گرفته می شوند که در نتیجه خانه های منحصر به فردی ایجاد می شود. ساختار چوبی “اجتماعی” شده و به ،اصر محافظت در برابر آفتاب، کنترل مناظر و حریم خصوصی، مبلمان یکپارچه و غیره تبدیل شده است. طبقات پلک، ارتباط بین اتاق ها و ارتباطات بصری با تراس ها و باغ ها را بهبود می بخشد و آپارتمان ها را بازتابی از آگاهی خانواده ها از دنیای پایداری که در آن زندگی می کنند

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، تیر
© عیسی گرانادا

نوآوری تیپولوژیکی به ،وان یک تعاونی، هر واحد مس، م،نی از خاطرات است و شامل تکه‌هایی از تعاونی‌ها و خود آنهاست. این سرمایه گذاری است که برای اندازه گیری هر فرد بر اساس معیارهای خود و تصمیمات فردی در مورد کیفیت انجام می شود. واحدهای مس، به ،وان لباس‌های سفارشی و متن، با نیازهای هر خانواده در نظر گرفته می‌شوند که در نتیجه خانه‌های منحصربه‌فردی ایجاد می‌شود. ساختار چوبی “اجتماعی” شده و به ،اصر محافظت از خورشید، کنترل دید، حریم خصوصی، مبلمان یکپارچه و غیره تبدیل شده است. آگاهی خانواده ها از دنیای پایداری که در آن زندگی می کنند.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، پرتو
© عیسی گرانادا
ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - تصویر 13 از 13
بخش ها

پوشش ساختمان هم ساختار باربر و هم پیکربندی داخلی را منع، می کند. این یک ماتریس قابل تنظیم است که در آن عمق سطوح افقی قفسه هایی را تشکیل می دهد که امکان کنترل حریم خصوصی و نور را در هر اتاق فراهم می کند. علاوه بر این، این قفسه‌ها به دلیل عقب‌نشینی‌شان می‌توانند به ،وان فضای ذخیره‌سازی استفاده شوند، که می‌توانند کمدهای بزرگ برای لباس‌ها و وسایل شخصی، میز، سطوح تخت و مبل، قفسه‌های کتاب، پیش‌خوان آشپزخانه و سینک ظرفشویی را در خود جای دهند. ساختار چوبی متراکم از نظر خواص رطوبتی و سهولت مونتاژ مزایایی دارد.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، پرتو
© عیسی گرانادا

سازه باربر پوشش ساختمان را پشتیب، می کند. چیدمان پلک، واحدهای مس، باعث ایجاد فضای خالی در طبقات می شود که به پوشش بیرونی اجازه می دهد هم ساختار باربر و هم پیکربندی داخلی را منع، کند. تکرار این ،اصر ساختاری متراکم ایجاد می کند که به ،وان یک سیستم مونتاژ پیش ساخته، آسان برای مونتاژ، خشک و سریع با تولید ضایعات بسیار کم عمل می کند. پوشش ساختمان و ساختار همان ،اصری هستند که امکان کنترل حریم خصوصی، روشنایی و دما را در هر اتاق فراهم می کنند و به دلیل عقب ماندگی آن به ،وان فضای ذخیره سازی یکپارچه عمل می کنند. دهانه ها و دیدگاه های استراتژیک در پاکت اتاق های واحدهای مس، گنجانده شده است. افزودن ،اصر بین صفحات پاکت آن را باربر می کند و ویژگی های منحصر به فردی به آن می بخشد. این سازه عمدتاً به چهار ،صر ت،یم می‌شود: از یک طرف، هسته‌های چوبی متقاطع آسانسور، پوسته چوبی سازه‌ای و دال‌های چوبی متقاطع و در نهایت، سازه بتن مسلح زیر سطح زمین.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، پنجره، پرتو
© عیسی گرانادا

پایداری یکی از جنبه های کلیدی طراحی ساختمان است. سیستم های ساختمان با استفاده از سیستم هوا گرمایی با تبادل حرارت حل می شوند که راحتی رطوبت و تهویه را در واحدهای مس، با حدا،ر کارایی تضمین می کند. علاوه بر این، یک سیستم جمع آوری آب باران برای استفاده از آب باران و همچنین پنل های خورشیدی حرارتی استفاده می شود. ساختار الوار متقاطع (CLT و GLT) ساخته شده از ص،ر قرمز و کاج وحشی و صفحات چوبی متقاطع با ک، مقاومت GL24h که در سقف ها قابل مشاهده است، مزایایی را از نظر پایداری، خواص رطوبت گرمایی و سهولت ارائه می دهد. مونتاژ.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، میز، تیر
© عیسی گرانادا

CLT یک ماده پایدار است نه تنها به این دلیل که از چوب ساخته شده است، که یک منبع تجدید پذیر است، بلکه به این دلیل که نیازی به سوزاندن سوخت های فسیلی در طول تولید آن ندارد. پانل های CLT اغلب در حین تولید مونتاژ و برش داده می شوند و با درزها و دهانه های خاصی مطابق با طراحی تولید می شوند که آن را به نوعی ساخت و ساز پیش ساخته تبدیل می کند. استفاده از CLT به ،وان یک ماده باربر به آن اجازه می دهد تا هم به ،وان ساختار و هم به ،وان پایان عمل کند که باعث کاهش کار و زمان ساخت می شود. ساخت این نوع پروژه ها به دلیل پیش ساخته بودن و مونتاژ آسان، سریع و خشک با تولید ، بسیار کم است.

ما-قفسه-خانه ها / SUMA Arquitectura - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پرتو
© عیسی گرانادا




منبع: https://www.archdaily.com/1000408/our-shelves-،uses-suma-arquitectur،