مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA


مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© لی تائو

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، پنجره، نمامرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی، پنجره، نمامرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلیمرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، پرتومرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - تصاویر بیشتر+ 37


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    5806 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    لی تائو

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© لی تائو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این یک پروژه بازسازی ساختمان است. در یک محله سنتی قدیمی، ساختمان از ادارات و هتل به یک مجموعه هنری و فرهنگی تبدیل شده است که با شخصیتی ساده و متمایز به شهر باز می شود و چشم انداز طبیعی دریاچه و منطقه تاریخی و فرهنگی کنار دریاچه را به هم پیوند می دهد. فعال سازی و ایجاد نشاط جدید در این شهر تاریخی.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، نما
© لی تائو

این ساختمان یک ساختار ،ت بتن مسلح است و دال کف از یک سیستم پیش تنیدگی استفاده می کند. ارتفاع کم طبقات و عدم ارتباط بین طبقات، باز بودن و آزادی را که فضاهای هنری باید داشته باشند، در غل و زنجیر قرار می دهد. از درون به بیرون، عملکرد ساختمان را دوباره سازماندهی کردیم، آزادی و تنوع من، فضای داخلی را ایجاد کردیم، بنابراین نما را تحت تاثیر قرار دادیم و با نمای باز دریاچه دامینگ ارتباط برقرار کردیم.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی، پنجره، نما
© لی تائو
مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - تصویر 22 از
لایه های کاربردی
مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© لی تائو

ما برخی از عملکردهای نسبتاً مستقل و بسته را جدا می کنیم تا چندین “جعبه” مستقل را تشکیل دهیم، که آزادانه در چارچوب فضای شش طبقه روی هم چیده، تکان داده شده و فشرده می شوند، ستون های ساختاری همگن را خالی می کنند، و محدودیت افقی طبقات را می شکنند.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی
© لی تائو
مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - تصویر 24 از
تحلیل فضایی
مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی
© لی تائو

جای خالی در میان “جعبه ها” به عملکردهای باز تبدیل می شود و فضای عمومی عاری از ستون را ایجاد می کند که از کف عبور می کند، آزادانه جریان می یابد و در جایی که طبقات بالا و پایین به هم متصل می شوند، به صورت عمودی رشد می کند. راهرو عملکرد ترافیک افقی نیز در فضای عمومی ادغام شده و به هم پیوسته است. قاب اصلی ساختاری و پانل های کف به صورت بصری آزاد شدند.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی، صندلی
© لی تائو

برای اینکه این «جعبه‌های» روی هم را یکپارچه کنیم، سطح ساختمان را با ورقه‌های آلومینیومی پیچیده‌ایم. با بازتاب فضای داخلی، صفحات آلومینیومی پانچ شده با نفوذپذیری متفاوت، شفافیت مورد نیاز را ایجاد می‌کنند، به طوری که فضای پیچیده شده «جعبه‌ها» را می‌توان توسط عابران پیاده که در خیابان راه می‌روند درک کرد. صفحات آلومینیومی از شکل راه راه تا می شوند تا بتوانند بدون ایجاد ساختار اضافی، استرس کافی را روی خود ایجاد کنند.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© لی تائو
مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - تصویر 30 از
پلان – طبقه 5
مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی داخلی، شیشه، ستون
© لی تائو

پانل های آلومینیومی پانچ شده به ،وان پنجره هایی از فضای مستقل، و همراه با فضای خالی در میان “جعبه ها”، بر روی نما قرار گرفته اند و نقش های لایه ای در اندازه های مختلف را تشکیل می دهند. در عین حال، بخش عمومی بازتر شده است.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی
© لی تائو

در شب، نور داخلی از سوراخ ها و منافذ سطح می تابد و کل ساختمان را گرم می کند. درونی به دلیل سرسام‌آوری و تداوم، هم مستقل و هم مختلط می‌شود و یک مرکز تجربه زندگی هنری سه بعدی، فراوان، باز و آزاد را تشکیل می‌دهد.

مرکز فرهنگ و هنر Daminghu 100 / TAOA - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© لی تائو




منبع: https://www.archdaily.com/996761/daminghu-100-culture-and-arts-centre-tao،