کافه کوالیا / آتلیه کنار دریا


کافه کوالیا / آتلیه کنار دریا

کافه کوالیا / آتلیه واترساید - عکاسی داخلی، صندلی، پرتو
© چائو ژانگ

کافه کوالیا / آتلیه ساحلی - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلیکافه Qualia / Atelier Waterside - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلیکافه کوالیا / آتلیه کنار دریا - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیرآهنکافه کوالیا / آتلیه واترساید - عکاسی داخلی، نماکافه کوالیا / آتلیه کنار دریا - تصاویر بیشتر+ 13


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کافه کوالیا / آتلیه کنار آب - عکاسی بیرونی، پنجره، حیاط
© چائو ژانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. با دعوت از برند قهوه و دسر “观粼QUALIA” و اولین فروشگاه خود را طراحی کرد. ما این شانس را داشتیم که طبقه همکف یک خانه تاریخی را در جاده Wei Xin Heng Lu(维新横路) بازسازی کنیم. جاده وی شین هنگ لو در منطقه ای تاریخی در کرانه شمالی رودخانه مروارید است که به این دلیل نامگذاری شده است که عمود بر یک جاده اصلی شمالی-ج،ی وی شین (维新路. “وی شین” به م،ای بازسازی است) که اکنون نام خود را به تغییر داده است. جاده چی یی (起义路. «چی یی» به م،ای انقلاب) در سال 1966. در کنار آن ردیفی از س،تگاه‌ها قرار گرفته است که سه یا چهار طبقه هستند و در دهه‌های 1930 و 40 در قاب بتنی ساخته شده‌اند.

کافه کوالیا / آتلیه واترساید - عکاسی داخلی، نما
© چائو ژانگ

برند “观粼QUALIA” در قهوه لو، و دسرهای فرانسوی تخصص دارد. مفهوم طراحی ما با ارائه فرآیند ساخت دسر فرانسوی شروع می شود. دو جعبه سیاه، یکی بزرگ و دیگری کوچک، با دقت در ساختمان مستطیل شکل قدیمی قرار داده شده است. جعبه ها به طور متفاوتی در داخل و خارج تکمیل شده بودند، تو در تو و در لایه ها پوشانده شدند تا تصویری از بخش های برش خورده دسرهای فرانسوی ایجاد شود. این یک تجربه ناهمگن و همچنین حس بسته بندی را برای افراد فراهم می کند.

کافه کوالیا / آتلیه کنار دریا - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، کانتر، صندلی، تیر
© چائو ژانگ
کافه Qualia / Atelier Waterside - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© چائو ژانگ

با شروع از ورودی، فروشگاه پله به پله بالا می رود و به سه ارتفاع در بخش ت،یم می شود. تغییر در ارتفاع برای از بین بردن احساس ظلم در عمق زیاد ورودی است. جدا شده از دیوارهای اصلی ساختمان قدیمی، طبقه جدید مرتفع شده در حین ذخیره لوله ها و روشنایی، تضادی بین جدید و قدیمی ایجاد می کند.

کافه Qualia / Atelier Waterside - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© چائو ژانگ
کافه کوالیا / آتلیه واترساید - تصویر 18 از 18
بخش چشم انداز
کافه کوالیا / آتلیه کنار دریا - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیرآهن
© چائو ژانگ

اقدامات دیگری برای ایجاد تضاد قدیمی و جدید انجام شده است. سقف جزئیات گچ و سازه بتنی قدیمی را حفظ کرده است. یک اتاق زیر شیرو، به تازگی در بالای ورودی ساخته شده است تا ظرفیت صندلی را افزایش دهد، که مهمانان می توانند از طریق آن به درختان بادام ماداگاسکار و نمای خانه های قدیمی در سمت دیگر خیابان نگاه کنند.

کافه کوالیا / آتلیه ساحلی - عکاسی داخلی، آشپزخانه، صندلی
© چائو ژانگ
کافه Qualia / Atelier Waterside - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© چائو ژانگ

اتاق زیر شیرو، به ،وان سکویی برای واحد تهویه مطبوع به سمت بیرون گسترش می یابد. لوورهای بادگیر سفارشی سازی شده آلومینیومی سبک با گرما و ،وجی هوای تهویه مطبوع نوسان می کنند، تج،ات را اصلاح می کنند و همچنین باعث نوسان در ورودی می شوند. این نوسان استعاره‌هایی از آب را بازتاب می‌دهد که نام برند «GUAN LIN» در زبان چینی یادآور آن است. در همزیستی و پیوند قدیم و جدید، در فاصله دسر و قهوه، همدیگر را می بینیم و لمس می کنیم.

کافه Qualia / Atelier Waterside - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، تیرآهن
© چائو ژانگ




منبع: https://www.archdaily.com/993323/qualia-cafe-atelier-waterside