کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون


کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© بنجامین دراموند

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، پرتوکتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، آشپزخانهکتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، پرتوکتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندی، صندلی، تیرکتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - تصاویر بیشتر+ 14


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، پرتو
© بنجامین دراموند

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. دره متو در ایالت واشنگتن دارای جمعیتی بین 14000 تا 20000 نفر ،ن نیمه وقت و تمام وقت است. شهر Winthrop در قلب دره قبلاً توسط یک کتابخانه کوچک با دسترسی ناکافی به منابع و خدمات مورد استفاده قرار می گرفت. ،نان مشتاق تغییر بودند. با اولویت دادن به همکاری جامعه در فرآیند طراحی، معماران توانستند امیدهای جامعه را برای کتابخانه جدید خود تعیین کنند و در عین حال مستقیماً به مواردی که کار نمی کرد می پردازند و فضای مدنی ایده آل Winthrop را ایجاد می کنند.

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، پرتو
© بنجامین دراموند
کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی بیرونی
© بنجامین دراموند

با کمک قابل توجهی از جامعه، نیازهای خاص منطقه توسط معماران جانستون (JA) با حمایت محلی از معماران پرنتیس تعادل ویکلاین (PBW) برآورده شد – ی،ی فضاهای بازسازی شده برای جمع آوری، اتصال و کشف. کتابخانه موجود آنها فاقد فضایی برای برنامه های اجتماعی بود، فضای کافی برای مدیریت مجموعه مواد کتابخانه نداشت و دسترسی جامعه به فناوری را محدود می کرد، با فضای کم یا بدون فضای کار یا مطالعه.

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - تصویر 17 از 19
طرح سایت
کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - تصویر 18 از 19
پلان طبقه

با رهبری سازمان کتابخانه دوستان وینتروپ، صدها درخواست از طریق فرآیند چارتر امید و رویاهای JA جمع آوری شد و مهمترین ،اصر برنامه مورد نظر مشتریان آینده را شناسایی کرد. برای رفع این نیازها، JA یک کتابخانه جدید 7300 SF طراحی کرد که از کل منطقه پشتیب، می کند.

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، آشپزخانه
© بنجامین دراموند

هنگام جستجوی الهام بخش طراحی برای کتابخانه جدید، JA ابتدا به زیبایی محیط طبیعی اطراف نگاه کرد. این ساختمان با محور طول، اش به کوه گاردنر و ورودی آن به سمت رودخانه متو قرار دارد. از نظر فیزیکی تقاطع کوه ها و رودخانه ها و چهارراه های جامعه را منع، می کند، جایی که همسایگان می توانند جمع شوند، یاد بگیرند و کاوش کنند. یک کد سختگیرانه غربی‌سازی برای ساختمان‌های نزدیک به مرکز شهر مرزی تاریخی، معماران را به چالش کشید تا طرحی متن، با هویت جامعه ایجاد کنند و در عین حال مکمل محیط طبیعی ناهموار و معماری رایج وینتروپ باشد.

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، پرتو
© بنجامین دراموند
کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، میز، قفسه بندی، صندلی، تیر
© بنجامین دراموند

این طرح با الهام از ساختمان‌های کشاورزی در فضای باز در منطقه، شامل برآمدگی‌های وسیع، ،پاهای سقف باز و سازه‌های قابل مشاهده است. انبارهای یونجه، با سقف‌های عریض و سرپناه و دیوارهای جانبی مطبوع متشکل از ،پاها و مهاربندی‌هایی که جلوه‌ای ظریف و در عین حال قوی می‌دهند، الگوی من،ی برای ساختمان بودند. شکل انبار یونجه تاریخی، معتبر و کاربردی است. همه کیفیت ها با کتابخانه جدید Winthrop هماهنگ شده است.

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، قفسه بندی، صندلی، تیر
© بنجامین دراموند
کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، پنجره، قفسه بندی
© بنجامین دراموند

تیم طراحی با تکمیل مطالعات متعدد روشنایی روز و انرژی، بازشوهای پنجره، درها، برآمدگی‌ها، و یک نوار چوبی چوبی را تغییر دادند تا در تابستان‌های خشک دره Met،w به بهترین نحو افزایش گرما و تابش نور را کنترل کنند. ،اصر طراحی طبیعی نیز به فضا آورده شده است، از جمله یک “درخت یادگیری” مجسمه ای که یک طاقچه داخلی را فراهم می کند. یک شومینه دنج مشتری را از درب ورودی تا انتهای فضا، جایی که پنجره‌های بزرگ چشم‌انداز بی‌نظیر Met،w را قاب می‌کنند، فرا می‌خواند.

کتابخانه وینتروپ / معماران جانستون - عکاسی داخلی، پرتو
© بنجامین دراموند




منبع: https://www.archdaily.com/994775/winthrop-li،ry-johnston-architects