آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای


آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای

آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره
© Mikaela Burstow

آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، پنجره، صندلیآپارتمان Oneness & Otherness / شیران ایشای - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، میزآپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، میز، صندلیآپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، آشپزخانه، چوب، کانترآپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - تصاویر بیشتر+ 12


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    70 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    شیران ایشای

آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© Mikaela Burstow

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. طراحی این پروژه حول سه ،صر کلیدی معماری متمرکز است: دیوارهای مبلمان عمودی، یک کف بتنی افقی و پیوسته، و پارتیشن های متحرک. این ،اصر با هم یک فضای پویا و پیوسته را تشکیل می دهند که می تواند بر اساس نیازهای شخصی یا عملکردی به سه ناحیه مجزا ت،یم شود. ایجاد یک فضای شخصی که از فضای مش، حک شده است.

آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© Mikaela Burstow
آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - تصویر 17 از 17
طرح
آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی
© Mikaela Burstow

دیوارهای مبلمان عمودی حافظان اصلی کارکردهای خانگی در این خانه هستند و جایگزین دیوارها و درهای گچی آشنا شده اند. دیوار مبلمان اصلی به طول هفت متر موقعیت‌های صمیمی یا معمولی را ایجاد می‌کند و عملکردهای متعددی مانند غذاخوری، کار ،، صحبت ،، بازی ،، آشپزی و غیره را انجام می‌دهد. دارای چهار میز و هشت صندلی است که می توانند برای رویدادهای اجتماعی جمع شوند یا تا شوند تا فضایی یکپارچه برای خانواده ایجاد کنند. یک پرده سنگین خا،تری روشن در داخل دیوار مبلمان می تواند برای جداسازی فضای مش، استفاده شود. هنگامی که مهمانان می آیند، پرده را می توان باز کرد و در داخل دیوار مبلمان پنهان کرد و یک فضای ناهار خوری یا نشیمن بزرگ ایجاد کرد. برای داشتن فضایی صمیمی تر، پرده را می توان برداشت تا فضای کوچکتری برای فعالیت های فردی مانند دفتر کار یا تمرین یوگا ایجاد کند.

آپارتمان Oneness & Otherness / شیران ایشای - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، مبل
© Mikaela Burstow

دیوار مبلمان دیگری محل خواب را از ،مت های پانسمان و حمام جدا می کند. دارای دو نما است که به دو نیاز مختلف پاسخ می دهد: یک درب کشویی از کف تا سقف که به کمد باز می شود و یک دهانه به ،مت خواب. طرف دیگر دارای یک در منتهی به ،مت رختکن، کشوها و یک کمد است.

آپارتمان Oneness & Otherness / شیران ایشای - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تخت
© Mikaela Burstow
آپارتمان Oneness & Otherness / شیران ایشای - عکاسی داخلی، تخت خواب، اتاق خواب
© Mikaela Burstow

پارتیشن های چوبی پنج متری یکی دیگر از ،اصر کلیدی طراحی است که امکان استفاده همه جانبه از فضا را در صورت باز، بسته یا نیمه باز فراهم می کند. هنگامی که مهمانان روی پارتیشن‌ها می‌توانند بسته شوند و محل خواب و رختکن را از فضای مش، جدا کند. علامت گذاری قلمروی دست نیافتنی از یک طرف، در حالی که طرف دیگر یک منطقه خصوصی با انتقال بسته از حمام و منطقه لباس پوشیدن از طریق دیوار مبلمان به فضای خواب است. هنگامی که پارتیشن ها باز هستند، اجازه می دهند نور و هوا از غرب به داخل جریان پیدا کند و فضایی یکپارچه برای خانواده برای گذراندن وقت و ایجاد خاطرات در کنار هم ایجاد می کند.

آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، آشپزخانه، چوب، کانتر
© Mikaela Burstow
آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، پنجره
© Mikaela Burstow

در حالی که این طراحی معماری معاصر در داخل وجود دارد، بیرون آپارتمان داستان متفاوتی را بیان می کند. این در یک ساختمان مس، سه طبقه متعلق به دهه 1930 در مستعمره آلمان اورشلیم واقع شده است. طبقات دوم و سوم در دهه 1960 و به دنبال ساختار ساختمان اصلی از دهه 1930 اضافه شد. بازسازی این آپارتمان در سال 2022 به نوعی لایه دیگری از زمین شناسی ساختمان است.

آپارتمان یگانگی و دیگری / شیران ایشای - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر
© Mikaela Burstow

در عصری که موقعیت‌های زندگی متراکم‌تر می‌شوند، مسئله کوچکی اغلب به‌،وان راه‌حل ذخیره‌سازی مطرح می‌شود. با این حال، من معتقدم که مسئله اندازه فقط مربوط به عملکرد و ذخیره نیست، بلکه یک سوال در مورد بازسازی روابط، خانواده ها، افراد و جامعه است. این نیاز به الگوی متفاوتی از زندگی دارد که شامل رفتار نسبت به حساسیت و تحمل است. با این حساب، این پروژه Oneness & Otherness نام دارد.

آپارتمان Oneness & Otherness / شیران ایشای - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، پنجره، میز
© Mikaela Burstow




منبع: https://www.archdaily.com/999495/oneness-and-otherness-apartment-،ran-ishay