“آگاهی ما را انسان می کند”: در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک


“آگاهی ما را انسان می کند”: در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Boonserm Premthada در پاسخ به سوالی درباره فرآیند مفهومی خود توضیح می دهد: «همه چیز در مورد نگرش و سازگاری با شرایط موجود است. بنیانگذار استودیوی پروژه بانکوک و یکی از تأثیرگذارترین چهره های تایلندی امروزی در معماری، پرمتادا، موضوع آ،ین مستند بیکا و لموئین بوده است.گوش های بزرگ با پا گوش می دهند‘. این فیلم داستان شخصی معمار را برجسته می کند و از تمام رویدادها و اتفاقاتی که هویت و حساسیت منحصر به فرد او را شکل داده است، پرده برداری می کند. فیلم کوتاه «ناشنوا از بدو تولد» به این موضوع می پردازد که چگونه معلولیت معمار او را به گوش دادن به شیوه ای متفاوت و یادگیری از فیل ها سوق داده است. که «با وجود گوشهای بزرگشان […] صدا را بیشتر از طریق پاهای خود درک می کنند.”

ArchDaily این شانس را داشت که در طول هفته طراحی میلان 2022 در بار DAAily با Boonserm Premthada صحبت کند. گیرنده از جایزه طراحی 2021|22 برای تأثیر اجتماعی که توسط designboom سرپرستی می‌شد، معمار بینش‌هایی درباره شروع، دفتر کار و همچنین رویکرد خلاقانه‌اش و پروژه‌هایش به اشتراک گذاشت.

"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 2 از 15"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، بنیانگذار استودیو پروژه بانکوک - تصویر 3 از 15"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 4 از 15"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 5 از 15آگاهی از ما انسان می‌سازد: در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصاویر بیشتر+ 10

"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 2 از 15
موزه فیل دنیای فیل / استودیو پروژه بانکوک. تصویر © Space،ft Studio

AD: شرکت خود، استودیو پروژه بانکوک را چگونه توصیف می کنید؟


مقاله مرتبط

غرفه تایلندی در دوسالانه ونیز 2021 فرهنگ قومی کوی را بررسی می کند


BP: ما یک استودیو بسیار کوچک داریم، با 3 دستیار و معمار، و همچنین همسرم، که اتفاقاً شریک زندگی من است، و خودم. ما معماری را طراحی می کنیم که بتوان از آن استفاده کرد، مردم آن را درک کنند و بتوانند بخشی از آن باشند. کار من بسیار بر جنبه اجتماعی و زمینه متمرکز است. در سطح محلی، ما همیشه علاقه مند به انجام کاری با مردم هستیم، نه تنها به ،وان یک معماری، بلکه به ،وان برنامه ای که به نیازهای آنها پاسخ می دهد. معماری که منابع محیطی و طبیعی، ساختار اجتماعی و در مواقع دیگر زیرساخت را در نظر می گیرد.

AD: چه چیزی در تایلند منحصر به فرد است که بخشی از کار شماست؟

BP: بیشتر مربوط به من است و نه به تایلند، بیشتر به پیشینه من مربوط می شود، جایی که من متولد شدم. من از یک طبقه کارگر هستم و خانواده ام بسیار فقیر بودند و در محله های فقیر نشین زندگی می ،د. الهام من از آن تربیت، از چگونگی یادگرفتن ما برای زنده ماندن در این شرایط و از این تجربیات ناشی می شود. علاوه بر این، الهام من از این واقعیت است که ناشنوا به دنیا آمده‌ام. این یک مبارزه زم، بود که من کودک بودم، باعث شد قوی‌تر شوم، اما من را به سمت هنر و معماری سوق داد.

"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 11 از 15
برج مشاهده آجر – دنیای فیل / استودیو پروژه بانکوک. تصویر © Space،ft Studio

AD: شما اخیراً یک پاویون را در دوسالانه معماری منظر ورسای تکمیل کرده اید. قصد داشتید در آن غرفه چه چیزی را به نمایش بگذارید؟

بریتیش پترولیوم: با این غرفه، می‌خواهیم گفتگو را درباره نحوه زندگی‌مان در ج، جه،، به‌ویژه در آسیای ج، شرقی باز کنیم. ما جمعیت عظیمی در تایلند داریم که در مناطقی با بلایای طبیعی زندگی می‌کنند و به همین دلیل برای ما مهم بود که این غرفه م،ی پیدا کند و نشان دهد که انسان‌ها و حیوانات عمدتاً فیل‌ها را زندگی می‌کنند.

یک فیل می تواند آب را کیلومترها دورتر «بوی» کند، و در جایی که آب وجود دارد، زندگی وجود دارد، به این م،ی که درختان می توانند در آن منطقه رشد کنند و در نتیجه فیل ها می توانند زنده بمانند. در حین کار با دنیای فیل هامن متوجه شدم که این حیوانات هنگام راه رفتن مدفوع خود را در همه جا می ریزند و روستاییان از آن به ،وان “کود برای کشت محصولات کشاورزی، کاغذ سازی و بیو گاز” استفاده می کنند. من از این فضولات برای آزمایش آجرسازی و مصالح ساختم، الهام گرفتم. این یک منبع طبیعی از تایلند است و اکنون ما بیشتر روی توسعه این ایده کار می کنیم.

"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، بنیانگذار استودیو پروژه بانکوک - تصویر 3 از 15
غرفه تئاتر فیل / استودیو پروژه بانکوک. تصویر © Space،ft Studio
"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 15 از 15
غرفه تئاتر فیل / استودیو پروژه بانکوک. تصویر © Space،ft Studio

AD: این اتحاد بین حیوانات و انسان ها چیزی است که شما مدتی است در حال ایجاد آن بوده اید. چگونه این را در معماری ترجمه می کنید؟ چگونه فیل ها و انسان ها می توانند با یکدیگر روبرو شوند؟

بریتیش پترولیوم: در واقع، ما یاد گرفتیم که مدت ها پیش، تقریباً 400 سال پیش، فیل ها و انسان ها با هم زندگی می ،د. ما همیشه در ت،م تا یاد بگیریم آنها چگونه توانستند با هم زندگی کنند، اما مطمئن هستم که این امر عمدتاً به دلیل عشق امکان پذیر شد. درست مثل این روزها که شما سگ، گربه یا هر حیوان خانگی خود را دوست دارید و برای تأمین زندگی آنها دست به هر کاری می زنید، در مقطعی از تاریخ، همین رابطه بین فیل ها و انسان ها ممکن بود.

"آگاهی از ما انسان می سازد": در گفتگو با Boonserm Premthada، موسس استودیو پروژه بانکوک - تصویر 13 از 15
موزه فیل دنیای فیل / استودیو پروژه بانکوک. تصویر © Space،ft Studio

آ.د.: از دیدگاه شما و پس از تحقیق در این زمینه و ارتباط بسیار با طبیعت، چه توصیه ای به معماران جوان دارید؟

بریتیش پترولیوم: اگرچه معتقدم که برای یک متفکر خوب و یک فیلسوف خوب بودن کلیدی است، اما فکر می‌کنم این نگرش بسیار مهم‌تر است. این نه در مورد نظریه است، نه فلسفه، بلکه در مورد نگرش، همدلی، و کرامت انس، است. در طول زندگی حرفه‌ای‌ام، هیچ کاری در شهر انجام نداده‌ام، قصدم بیشتر روی جنبه‌های محلی متمرکز بود، در مکان‌هایی که در میان ناکجاآباد قرار داشتند. روش شناسی من نتیجه تربیت ضعیف من بود. برق نداشتیم، اما از شمع استفاده می‌کردیم و نور را به همه جا می‌بردیم، آب نداشتیم، اما دنبالش می‌رفتیم. زندگیمان را تنظیم کردیم. این چیزی است که من می خواهم به نسل جوان منتقل کنم: این در مورد نگرش و تطبیق با هر شرایطی است که در آن قرار داریم، گرفتن چیزی اساسی و ارزشمند ، آن، و آگاهی از عموم و همه گونه های دیگر اطرافمان… آگاهی ما را بیشتر می کند. انسان.

یادداشت ویراستار: این مقاله در ابتدا در 25 نوامبر 2022 منتشر شد.




منبع: https://www.archdaily.com/987201/awareness-makes-us-human-in-conversation-with-boonserm-premthada-founder-of-،kok-project-studio