دومین پادکست استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ


دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 1 از 14
© پاد،ت استودیو دوم

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

The Second Studio (که قبلا The Midnight Charette) یک پاد،ت صریح درباره طراحی، معماری و امور روزمره است. این برنامه توسط معماران دیوید لی و مارینا بوردرونت میزب، می‌شود، و متخصصان خلاق متفاوتی را در مکالمات بدون اسکریپت نشان می‌دهد که امکان برداشت‌های متفکرانه و بحث‌های شخصی را فراهم می‌کند.

موضوعات مختلفی با صداقت و شوخ طبعی پوشانده شده است: برخی از ،مت ها مصاحبه هستند، در حالی که برخی دیگر نکاتی برای طراحان دیگر، بررسی ساختمان ها و پروژه های دیگر، یا کاوش های معمولی در زندگی روزمره و طراحی هستند. استودیو دوم نیز موجود است iTunes، S،ify، و یوتیوب.

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 2 از 14دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 3 از 14دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 4 از 14دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 5 از 14دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصاویر بیشتر+ 9

این هفته دیوید و مارینا از معماران FAME با معمار دورته ماندروپ، بنیانگذار و مدیر خلاق معماری دورته ماندروپ همراه می شوند تا پیش از انتقال به معماری، درباره سابقه او در مجسمه سازی و دانشکده پزشکی صحبت کنند. راه اندازی یک دفتر و چالش های امروز انجام آن؛ برنده شدن پروژه ها از طریق مسابقات معماری؛ روند طراحی؛ صحنه معماری و طراحی در کپنهاگ؛ تأثیر معماران بر شهرها؛ و بیشتر.

نکات برجسته و مهر زم،


پیشینه و چرا معماری؟ (00:00)

هر چه عمیق‌تر به معماری وارد شوید، بیشتر می‌د،د که نمی‌د،د و بیشتر می‌خواهید یاد بگیرید. من فکر می کنم این یک زمینه شگفت انگیز است و همه چیز را مصرف می کند. از این نظر فوق العاده است. (10:43)

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 4 از 14
Dorte Mandrup – Conditions Exhibition Biennale ونیز. تصویر © Adam Mørk

آموزش معماری در دانمارک و اوایل کار دورته. (12:35)

سبک های مختلف معماری و تأثیرات بر آثار دورته. (22:29)

روشی که ما به یک تکلیف نزدیک می‌شویم… این ارتباط بسیار با ،یبی از شهود و نوعی حساسیت و علاقه به مادیات است. سپس، از سوی دیگر، یک تجزیه و تحلیل بسیار کامل از سایت که هم یک تحلیل رسمی است و هم درک درستی از مقدمات اینجاست… ما زمان زیادی را صرف تلاش برای درک اینکه کجا هستیم، می کنیم، بنابراین این به نوعی است. اساس فرآیند طراحی هنگامی که شما این نوع دانش یا مبنای اولیه را دارید، آنگاه ما شهودی تر شروع به کار می کنیم، زیرا به نظر من این مهم ترین چیز است. (32:53)

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 5 از 14
دورته ماندروپ – موزه تبعید برلین. تصویر © MIR

راه اندازی دفتر. (36:56)

این به م،ای متکبرانه به نظر نمی رسد… فقط این است که وقتی شما یک معمار هستید، و می دانم که گاهی اوقات انتخابی ندارید، باید پروژه هایی را انجام دهید که ممکن است چندان جالب نباشند، اما این امکان وجود دارد که بگویید نه و من فکر می کنم این یک چیز بسیار خودخواهانه و بسیار شخصی است. زندگی شما کوتاه است و معماری یک چیز بلندمدت است، بنابراین وقتی دو سال روی پروژه ای کار می کنید که واقعاً رضایت بخش نیست، دو سال از زندگی شما می شود. (53:04)

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 3 از 14
Dorte Mandrup – مرکز دریای Wadden. تصویر © Adam Mørk

مسابقات معماری (55:55)

صحنه معماری و طراحی در کپنهاگ. (01:11:43)

درباره معماری Dorte Mandrup (01:30:19)

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 6 از 14
دورته ماندروپ – نهنگ. تصویر © MIR

در دانشکده معماری، ما در مورد بخش خلاقانه معمار بودن بسیار صحبت می کنیم. اما موقعیت های بسیار متفاوتی وجود دارد که می تو،د به ،وان یک معمار از آنها استفاده کنید. یک مدیر پروژه معمولاً دیگر هیچ نقشه‌ای انجام نمی‌دهد، اما بخش مهمی از پیشبرد پروژه است. موقعیت های زیادی وجود دارد که می تو،د بگیرید. شما لازم نیست یک طراح با استعداد فوق العاده باشید تا بخش مهمی از یک دفتر باشید… همه آنها نمی توانند طراح باشند و من فکر نمی کنم که باید باشند. مهارت های زیادی وجود دارد که مورد نیاز است و از این نظر، پیدا ، جایگاه خود در این ماشین یا در این فضای معماری عالی است. (01:37:25)

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 13 از 14
دورته ماندروپ – لولا. تصویر © QUANTUM-1

رهبری دفتر معماری (01:40:12)

علایق خارج از معماری (01:44:06)

دومین پاد،ت استودیو: مصاحبه با دورته ماندروپ - تصویر 8 از 14
Dorte Mandrup – مرکز Ilulissat Icefjord. تصویر © Adam Mørk

نسخه های قبلی The Second Studio Podcast را بررسی کنید.




منبع: https://www.archdaily.com/995574/the-second-studio-podcast-interview-with-dorte-mandrup