اولین سیستم ساختمان بر اساس تقاضا در جهان: BetaPort


اولین سیستم ساختمان بر اساس تقاضا در جهان: BetaPort


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

امروزه، سبک های زندگی به هم پیوسته و سریع، روندهای حرکتی آینده و نوآوری ثابت مواد، بر صنعت ساختم، که به کندی در حال حرکت است، فشار می آورد. معماری چگونه می تواند با این روند هماهنگ باشد؟ با پیروی از سبک زندگی پویا و عشایری، معماران باید سیستم‌های ساختاری جدیدی را کشف کنند که باید بتوانند به مکان‌های متعددی دست یابند و همچنین در آینده قابل انطباق و استفاده مجدد باشند. با استفاده از فناوری انقلابی برای اجزای دایره ای، مقیاس پذیر و ساختمان های کربن منفی، UrbanBeta – یک استودیوی نوآوری فضایی که استراتژی‌ها، مفاهیم ساختم،، ابزارهای پیش‌بینی و پلتفرم‌هایی را برای ایجاد فضاهای متحول طراحی می‌کند. بتا پورت، یک سیستم ساخت و ساز روباتیک با هوش مصنوعی و اتوماسیون.

بر اساس اصول اقتصاد دایره ای، Urban Beta و BetaPort یک طرح ساخت و ساز پایدار ایجاد می کنند که آماده رشد و تغییر در طول زمان است. این استودیو سیستم‌های معماری مبتنی بر تقاضای پایدار را برای ساختمان‌های انعطاف‌پذیر بر اساس مجموعه‌ای از قطعات طراحی کرده است.

فرآیند ساخت: ساختمان های هوشمند ساخته شده از بلوک های ساختم، هوشمند

به ،وان یک رابط برای نوآوری فضایی، BetaPort یک سیستم ساختم، بر اساس تقاضا ایجاد می کند که با راه حل های تلفن همراه نوآوری می کند. هدف این روش از طریق یک رویکرد مشارکتی، سیستماتیک و منبع باز، دستیابی به دموکراتیک ، فرآیند ساخت و ساز است.

با یک مک،زم کاملاً خودکار، این سیستم دارای یک پلت فرم برنامه ریزی تعاملی است: پیکربندی BetaPort، که از یادگیری ماشین و الگوریتم های سفارشی برای توسعه راه حل های تعاملی و پیش بینی کننده برای چیدمان های فضایی کارآمد، جریان های لجستیک و عملیات استفاده می کند.

اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 8 از 24
فایل به کارخانه تصویر از Urban Beta

BetaPort متشکل از سه جزء اصلی – گره، و،ل و ساختمان بتا – به صورت دیجیتالی طرح‌بندی‌های قابل تنظیم را طراحی می‌کند. در حالی که و،ل با فضاهای باز و انعطاف پذیر طراحی شده به صورت رباتیک بازی می کند، گره یکپارچه سازی فنی بلوک های ساختم، را امکان پذیر می کند. هنگامی که در محل قرار می گیرند، همه ،اصر به راحتی جمع می شوند، که توسط کتابچه راهنمای دیجیتال برای تمام مقیاس های ساختمان هدایت می شوند.

اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 10 از 24
چگونه کار می کند. تصویر از Urban Beta

در طول کل فرآیند، طراحی تعامل و مشارکت را تشویق می‌کند و فضایی را برای جریان‌های اطلاعاتی نامرئی، روابط و فرآیندها ایجاد می‌کند تا تجسم، مقایسه و بهینه‌سازی شوند.

اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 2 از 24
سیستم بتا پورت تصویر از Urban Beta

استراتژی های پایدار: دایره ای و جداسازی

BetaPort با ،یب مواد تجدیدپذیر محلی (مانند چوب) با برنامه‌ریزی دیجیتال کارآمد برای زنجیره‌های تولید محلی و زیست‌محیطی، یک روش ساخت ساختمان مقیاس‌پذیر را ارائه می‌دهد. با دایره ‘ساختمان به ،وان خدماتراه‌حل‌های (BAaS) – که به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از داده‌های موجود با ساختمان‌ها تعامل داشته باشند –، سیستم یکپارچه‌سازی یکپارچه از استراتژی‌های فنی را در تکمیل زنجیره تولید دایره‌ای، از جمله ردیابی مواد ایجاد می‌کند.

اشکال جدید تحرک زیرساخت های امروزی و برنامه ریزی شهرهای ما را به چالش می کشد. برای تضمین ادغام یکپارچه این اشکال جدید تحرک، ما باید تکنیک‌های برنامه‌ریزی پایدار را با ارزش‌های اصلی اجتماعی طول،‌مدت آغاز کنیم. آنکه پارسون، شریک Urban Beta

بلوک های ساختم، سیستم که برای جداسازی طراحی شده اند با استفاده از گذرنامه های مواد و اتصالات برگشت پذیر به هم متصل می شوند. اختلاط یک زنجیره تولید پایدار با یک کیت مهندسی برگشت‌پذیر از قطعات، از فرآیند بهینه‌سازی ساختمان و چرخه‌های طول، مواد پشتیب، می‌کند.

اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 12 از 24
BetaPort Voxel. تصویر از Urban Beta

برای Florian Michelis، شریک مدیریت BetaPort، کلید تمایز BetaPort از سایر نوآوری‌های ساختم،، امکان ساختارشکنی و استفاده مجدد از مصالح است. “فکر ، آ،ین مرحله به ،وان اولین مرحله” معماران را قادر می سازد تا پروژه های انعطاف پذیری را با مواد بادوام ایجاد کنند که می تواند عملکرد آنها را در طول چرخه زندگی خود تغییر دهد.

طراحی انعطاف پذیر و سازگار

این بلوک های ساختم، م،ار در چهار اندازه -XS، S، M و L- نیازهای عملکردی متنوعی را برآورده می کنند. بنابراین، بسته به میزان فضای مورد نیاز هر پروژه، طرح می‌تواند با فرمت‌های زیر بازی کند: «پارکلت/شارژین» از 5 متر مربع، «پاپ آپ» از 50 متر مربع، «هاب هوشمند» از 100 متر مربع، و « کاربری مختلط از 1000 متر مربع.

اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 9 از 24
خط تولید BetaPort. تصویر از Urban Beta

این مدل با اجازه دادن به انواع برنامه‌ها در داخل طرح، انعطاف‌پذیری فضایی را قادر می‌سازد و در عین حال می‌تواند با تغییر ظرفیت‌ها یا جایگزین ، عملکردهایش به تغییرات واکنش نشان دهد. با پیروی از یک ذهنیت منبع باز، طراحی این ساختمان ها می تواند در طول زمان رشد کند و با نیازهای در حال تغییر سازگار شود.

BetaPort Tyrol: پیشنهادی برای فرودگاه چوبی م،ار

با شعار «تحرک جدید نیاز به برنامه‌ریزی نوآورانه دارد»، پیشنهاد فرودگاه تیرول، نوع‌شناسی جابجایی هوایی ک،یک را مورد استفاده قرار می‌دهد. تیم با استفاده از سیستم BetaPort، یک استراتژی م،ار ایجاد کرد که منجر به یک ساختمان انعطاف‌پذیر شد، ساختم، که با تغییرات آینده سازگار است.

از طریق استفاده از استراتژی‌های مواد تجدیدپذیر، طرح پیشنهادی سازه چوبی فرودگاه به تکنیک‌های سنتی ساختمان‌سازی بومی تیرولی اشاره می‌کند. برای Florian Michaelis، ،یب استفاده از چوب با استراتژی‌های برنامه‌ریزی نوآورانه، پیش‌ساخته‌سازی و پردازش مواد، توسعه مدل‌های اقتصاد دایره‌ای را برای زیرساخت‌های تحرک پایدار افزایش می‌دهد.

اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 18 از 24
بتا پورت تیرول تصویر از Urban Beta، Image by imperfct
اولین سیستم بنای درخواستی جهان: BetaPort - تصویر 23 از 24
بتا پورت تیرول تصویر از Urban Beta، Image by imperfct

سیستم BetaPort از ابتکار عمل بالا می رود بتا شهری درهمکاری با بارت//براتکه و درجه عاقلانه. استودیوی Urban Beta با ایجاد فضاهای فراگیر، غیر متعارف و متحول کننده توسط Paul Clemens Bart، Marvin Bratke، Florian Michaelis و Anke Parson هدایت می شود. برای اطلاعات بیشتر، به BetaPort مراجعه کنید سایت اینترنتی.




منبع: https://www.archdaily.com/993719/worlds-first-on-demand-building-system-betaport