ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi


ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi

ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، ویندوز
© natureimages – Jianbo Ke

ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، ویندوزایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، ویندوزایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، پنجره، درایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، پرتوایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - تصاویر بیشتر+ 29


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، ویندوز
© natureimages – Jianbo Ke

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. از طریق این بازسازی، ساختم، که در شرف ت،یب است حفظ شده است. به این بنا جان تازه ای بخشیده و به تنها محل جذب گردشگر برای روستا تبدیل شده است. این اقدامی است که در تلاش برای بحث در مورد احیاء و بازسازی روستاها است. این پروژه به روستاییان درک جدیدی از معماری داد: مک، که می تواند زندگی جدیدی را به روستا بیاورد. ایستگاه پیک دهکده یاولی در گروه یائولی، روستای لانگدو، شهرستان شوبی، شهر شائوو، استان فوجیان واقع شده است. این پروژه بازسازی به طور همزمان طراحی و ساخته شد. از دریافت تکلیف طراحی تا اتمام ساخت تنها 3 ماه طول می کشد.

ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، ویندوز
© natureimages – Jianbo Ke

اضافه شدن حداقل مداخله – این پروژه در گذشته ساختم، یک طبقه با سازه آجری بتنی در ورودی روستا بوده است. رها شده بود و برای نگهداری وسایل مختلف استفاده می شد. با توجه به عدم وجود داده های اصلی در مورد ساختمان، تصمیم گرفته شد تا سیستم سازه ای دیگری به ،وان حداقل مداخله ساخته شود. هدف این طراحی حداقل مداخله ساختمان اصلی است و ساختار دیگری را برای تشکیل طبقه دوم اضافه می کند. به این ترتیب ساختمان به ظاهر دو طبقه در واقع از دو سیستم سازه ای مستقل تشکیل شده است. برای اطمینان از ایمنی سازه، تمام دیوارهای طبقه اول نگهداری می شود و فقط درها و پنجره ها تغییر می کنند. به ،وان یک ساختمان جدید، طبقه دوم اضافی با ساختار فولادی سبک و مصالح سبک مانند پانل چوبی ساخته شده است.

ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - تصویر 22 از 34
سایت اصلی
ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - تصویر 23 از 34
سایت اصلی

خواندن سایت و تداوم زمینه – پیش فرض ساخت و ساز باید مطالعه بافت سایت و تصمیم گیری در مورد طرح جامع ساختمان باشد. این سایت در مجاورت بزرگراه است و ساختمان قدیمی اساساً موازی جاده است. این طرح منظره بین بزرگراه و ساختمان را تکمیل کرد. با حفظ تمام درختان اطراف، مساحت حوض افزایش می یابد و یک سکوی چوبی در کنار حوض قرار می گیرد تا مک، برای استراحت و بازی فراهم کند. به این ترتیب مک، نسبتاً پر جنب و جوش برای جذب سر و صدای جاده ساخته می شود. در مقابل، در پشت ساختمان، حومه شهر، مزارع برنج و کوه وجود دارد. این طرح ترجیح داد تا حد امکان بدون هیچ گونه انزوا و طردی یکپارچه شود. این کافه به امتداد روستا تبدیل خواهد شد.

ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - تصویر 26 از 34
تجزیه و تحلیل چشم انداز
ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیوی معماری SuiPingYiLi - عکاسی بیرونی، پنجره، در
© natureimages – Jianbo Ke
ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© natureimages – Jianbo Ke

انتخاب مواد محلی – این طرح می خواهد حجمی بسیار سبک و حتی کمی «شکننده» ارائه دهد. این نه تنها برای حفظ ساختمان اصلی مفید است، بلکه از کهن الگوی یک سایبان سقفی خودساخته در یک منطقه روستایی در شمال فوجیان نیز آموخته شده است. از ویژگی های اصلی این نوع سایبان سبک، بلند و شفاف در منطق ساخت است. روستاییان آن را ارزان‌ترین، رایج‌ترین و آسان‌ترین راه برای نوسازی ساختمان، توسعه و استفاده انعطاف‌پذیر می‌دانند. این طراحی این ساختار سبک را به منطق سیستم اضافی تبدیل کرد. یک سقف بلند که بیشتر سازه در زیر آن پنهان شده است، بام‌های برآمدگی نازک اما گسترده ایجاد می‌کند و کل ساختمان را شبیه آلاچیق بزرگی می‌کند که در مزارع ورودی روستا ایستاده است.

ایستگاه پیک دهکده یائولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - عکاسی خارجی، نما
© natureimages – Jianbo Ke

گفتگو با روستا – احاطه شده توسط مزارع، نزدیک به روستا، و دسترسی راحت، ایستگاه پیک کوچک بازسازی شده بهترین مکان برای شهروندان اطراف برای تجربه حومه شهر شده است. این طرح روند افقی ساختمان در طبقه دوم را تقویت می کند. دو پله وارد ساختمان می شوند که دوستانه هستند و ساختاری باز و جالب را ارائه می دهند. در عین حال، پنجره‌های افقی بلند ساختمان و لبه‌های باریکه‌های عمداً کشیده و پایین، نمای بیرونی ساختمان را به شکلی پهن و مسطح نگه می‌دارد که مناظر روستا را مانند یک نقاشی منظره چینی مملو از روایت و روایت می‌کند. سیالیت

ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، پنجره، پرتو
© natureimages – Jianbo Ke
ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - عکاسی داخلی، هندریل
© natureimages – Jianbo Ke

گفتگو با جاده – چون در مجاورت بزرگراه است، تردد دائمی وسایل نقلیه وجود دارد. در امتداد جاده ردیفی طول، از صندلی ها وجود دارد که متوجه برخورد حرکت و س، می شود: “شما جریان ترافیک را در کافه تماشا می کنید و مردم در جریان ترافیک شما را به ،وان بخشی از منظره می بینند.”. فرم معماری رفتار مردم را هدایت می کند تا روستاییان یا گردشگران بتوانند به طور خودجوش صحنه هایی از نشستن با پاهای آویزان در خارج از صندلی ها ایجاد کنند که تعامل با جاده را شکل می دهد. گواه این است که کافه روستای یاولی پیشنهادی عملی برای احیا و بازسازی روستایی است. روستای یاولی که در ابتدا تنها بود، اکنون به انتخاب اول بسیاری از شهروندان برای گردش تبدیل شده است. پس از بازسازی، ایستگاه پیک یائولی نیروی درون زا عظیمی تولید کرد. این جاذبه منحصر به فرد باعث می شود که روح مکان ایستگاه به طور خودجوش پدیدار شود. این پروژه هدیه ای از حومه شهر به یائولی و برای طیف گسترده تر، نانپینگ استان فوجیان است. همچنین یک پنجره گرم و دوستانه برای افراد بیشتری برای شناختن و ورود به حومه شهر است.

ایستگاه پیک دهکده یاولی / استودیو معماری SuiPingYiLi - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی، پرتو
© natureimages – Jianbo Ke




منبع: https://www.archdaily.com/994342/yaoli-village-courier-station-suipingyili-architecture-studio