یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس


یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس

آتلیه یک اتاق یک باغ / مقیاس جنگل - عکاسی داخلی، در، پنجره، صندلی، تیرآهن، نما
© تصاویر لوز

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    100 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: خانه هارمل، پارادور، او در حال رشد بود


  • معمار اصلی:

    جیا گو، شان ژونگ

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، پنجره، اتاق خواب، پرتو
حیاط مانند اتاق نشیمن تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این کاندو در یک ساختمان مس، مرتفع در نانجینگ در امتداد رودخانه Qinhuai واقع شده است و دیوار هزاره‌ای شهر سنگی در شمال آن قرار دارد. زوج مالک که در شرف بازنشستگی هستند، می خواهند کاندوی استاندارد سه تخته موجود را به یک اقامتگاه من، برای زندگی بازنشستگان تبدیل کنند. این طرح عمداً اتاق های بسته را باز می کند و چیدمان سه خوابه را به یک اتاق خواب یا همانطور که می تو،م آن را نیز بنامیم: یک باغ تبدیل می کند. گردش خطی اصلی به یک گردش حلقه ای سازماندهی شده است که باعث می شود فرد بتواند در باغ قدم بزند. با قدم زدن در راهروها با عملکردهای مختلف، نمای قاب شده پنجره های داخلی و خارجی را تغییر می دهد و دائماً دید را غنی می کند. تجربه فضایی مشابه زندگی و حرکت در باغ چینی را دارد. در دوران پس از همه‌گیری، مردم زمان بیشتری را در خانه سپری می‌کنند، فضاهای مس، جالب هرگز به اندازه امروز اهمیت نداشته‌اند.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - تصویر 25 از 26
طرح
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل، میز، اتاق خواب
اتاق نشیمن در حال استفاده تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA

ما مجموعه‌ای از عملکردها را ایجاد کردیم تا عادات زندگی و نیازهای عاطفی زوج مالک را برآورده کنیم و تجربیات تازه‌ای را در زندگی دوران بازنشستگی آنها به ارمغان بیاوریم. در اتاق نشیمن چند منظوره حیاط مانند، می توان بازی های حسی جسمی انجام داد یا مقداری کاشت انجام داد. در کوچه کتاب قدم بزنید، می‌تو،د زم، را با کیفیت مطالعه کنید. همچنین می تو،د یک حمام پایی آرامش بخش در مقابل پنجره خلیج شمالی داشته باشید و از مناظر رودخانه Qinhuai لذت ببرید. مرکز خانه حول میز ناهار خوری و فضای آشپزی می چرخد ​​و به راحتی می تواند با خانواده و دوستان خود معاشرت کند. حس فضایی مشابه حیاط جلوی یک خانه سنتی تک خانواده دارد. طراحی اتاق نشیمن تفسیر مجدد ،اصر منظره مانند تراس ها، سنگ ها، نرده ها و آلاچیق است. این با اختلاف ارتفاع خیره کننده آپارتمان اصلی مطابقت دارد، یک منطقه نشیمن زمین‌آرایی ایجاد می‌کند و احساس یک حیاط بیرونی را افزایش می‌دهد.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، پرتو
دید به کوچه کتاب از درگاه چوبی. تصویر © Luz Images
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، چوب، تیر
نمای ورودی تصویر © Luz Images

به ،وان مرز اتاق نشیمن، پشتی مبل طوری طراحی شده است که به اندازه مرز یک حیاط در فضای باز – “Liba” سبک باشد. حلقه چوبی پشتی از تکنیک روکش خمشی سرد استفاده می کند. ساخت به ما اجازه می دهد تا یک ساختار سفت و سخت تولید کنیم که بتوان بدون ظاهر سنگین به آن تکیه داد. پشتی لیبا فوق العاده سبک است و به راحتی می توان محل قرارگیری آن را تنظیم کرد که برای انواع سناریوهای استفاده من، است. هیچ مبلم، در مرکز اتاق نشیمن قرار داده نشده است و یک مکان جادار و منعطف برای ،نان برای انجام یوگا، بازی‌های حسی جسمی و سایر فعالیت‌ها باقی می‌ماند. مواد چوبی فضاهای آرام و گرمی را برای غذاخوری، مطالعه و اوقات فراغت در بر می‌گیرند و به حدا،ر می‌رسانند. عمق آپارتمان در امتداد جهت مورب. هر فضا دارای حسی از لایه های تو در تو پیشرفت است. راهرو چوبی به ورود به مجموعه ای از فضاهای آرامش بخش و همچنین انتقال بین اتاق خواب آرام و فضاهای فعال تر اشاره می کند. سقف چوبی از کفپوش اصلی کاندومینیوم استفاده می کند که به صورت مورب تراش داده شده، صیقل داده شده و آویزان شده است تا بافت چوب اوکان را به شکلی جدید ارائه دهد.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
نمای میز ناهارخوری از آشپزخانه تصویر © Luz Images
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، میز، صندلی، تیر
نمای مورب تصویر © Luz Images

دو اتاق خواب رو به ج، در کاندو اصلی در یک اتاق خواب اصلی در طراحی جدید ادغام شدند. این اجازه می دهد تا 6 تا 8 ساعت نور خورشید از طریق پنجره های ورودی به اتاق خواب اصلی بتابد. مالک درخواست 2 تخت جداگانه با پشتی قابل تنظیم برای جلوگیری از تداخل خواب کرد. ما یک تخت دونفره صمیمی و بدون تداخل را با ،یب تخت های یک نفره با فاصله بین آنها ایجاد کردیم. برای تعویض درب کابینت از پرده در کمد لباس استفاده می شود. با باز ، پرده، می توان لباس ها را به صورت باز انتخاب کرد. با بستن پرده، فضای خواب یک قطعه آرامش اضافی دارد.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پنجره، قفسه بندی، تیرآهن، صندلی
پورتال چوبی تصویر © Luz Images
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، اتاق خواب، میز، پنجره، تخت
اتاق خواب اصلی. تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، اتاق خواب، پنجره
پنجره خلیج تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA

با ورود به کوچه کتاب از درگاه چوبی، بلافاصله وارد فضای آرامی می شود که اطراف آن را کتاب احاطه کرده است. پنجره ها، دیوارهای کوتاه و بازشوهای باریک درهای اطراف نیز باعث می شود کوچه کتاب به طور طبیعی با فضاهای دیگر تعامل داشته باشد. کوچه کتاب اجازه می دهد تا خط دید شمال به ج، کاندو از آن عبور کند. می توان از پنجره اتاق خواب نگاه کرد و میز، عرشه نشیمنگاه سبز و دورترین نقطه – مناظر بیرون از پنجره را دید. مردم می توانند در اینجا م، کنند، چند کتاب انتخاب کنند یا به آلبوم ع، نگاه کنند، مطالعه کنند و در این گوشه آرام استراحت کنند.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، قفسه بندی
سمت شمال تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی
دید به اتاق خواب اصلی تصویر © Luz Images

پنجره خلیج شمالی بهترین دید را به کل کان، دارد. ما پنجره خلیج را به یک عرشه نشیمنگاهی به شکل خاص گسترش دادیم، سقف را پایین آوردیم و یک فضای استراحت صمیمی ایجاد کردیم. مالک می تواند کنار پنجره بنشیند و از منظره منظره بیرون لذت ببرد. فضای خالی در وسط عرشه صندلی را می توان با یک تخته قرار داد تا یک تخت کامل را تشکیل دهد و درهای کشویی را می توان بالا کشید تا فضا را به یک اتاق مهمان دنج تبدیل کند. یک وان پا سنگی در زیر عرشه نشیمن وجود دارد، بنابراین مالکان می‌توانند از مناظر کنار رودخانه لذت ببرند و در عین حال حمام پایی آرامش‌بخش داشته باشند. ضلع شمالی آپارتمان منظره فوق‌العاده‌ای از رودخانه نانجینگ چین‌هوای، دیوار سنگی شهر و تلویزیون دارد. برج. قبل از بازسازی، دیوارهای جداکننده اتاق مهمان، حمام و آشپزخانه در ضلع شمالی به طور کامل جلوی دید و نور را از ورود به فضاهای عمومی آپارتمان گرفته بود. طراحی جدید حس بسته بودن اتاق های کوچک مجزا را می شکند و از طریق ،یب دیوارها و درهای کوتاه فضایی باز و یکپارچه ایجاد می کند. هنگامی که درها بسته می شوند، هر فضا عملکردهای مستقلی را حفظ می کند. وقتی درها باز هستند، بهترین منظره از شمال به طور کامل وارد آپارتمان می شود.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، مبل، میز، صندلی، تیر
میز غذاخوری. تصویر © Luz Images
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، اتاق خواب، تخت
عرشه نشستن تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA

شستشو و دوش گرفتن روزانه صاحبان عمدتاً در حمام اصلی انجام می شود، بنابراین ما حمام مهمان را به ،وان یک مسیر باغ تفریحی در نظر گرفتیم، جایی که می توان دست ها را شست، به تعدادی گل آبیاری کرد و مهمانان می توانند از منظره رودخانه Qinhuai لذت ببرند. حوض فولادی ضد زنگ با تمیزترین شکل عملکرد را برآورده می کند و فضای پنجره ای سبک و مرتب ایجاد می کند. هر زمان که از حمام عبور می کنید، می تو،د از منظره نفس گیر لذت ببرید. دیوار منطقه دوش با استفاده از تخته سه لا ضد آب توس بافت چوبی را ادامه می دهد. تخته‌های کف از کاندو بازیافت می‌شوند و با موم ضدآب روکش شده، جلا داده می‌شوند. شیارهای موجود در پشت تخته های کف یک عملکرد ضد لغزش کامل را ارائه می دهد. حمام مهمان در هنگام حمام ، احساس گرمای چوبی صمیمی و هنگام نگاه ، به بیرون از پنجره، منظره ای باز را به شما می دهد.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه، پنجره
حمام مهمان تصویر © Luz Images
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه، کانتر، سینک، پنجره
آشپزخانه تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA

فعالیت های اجتماعی مانند دیدار با کودکان و گردهمایی دوستان خانوادگی عمدتاً پشت میز ناهارخوری انجام می شود. مالک نیز پس از بازنشستگی اوقات فراغت بیشتری را به پخت و پز اختصاص می دهد. بنابراین میز ناهار خوری به مرکز فعالیت های خانوادگی تبدیل می شود و همچنین مرکز فیزیکی کاندو است. سطح میز استیل ضد زنگ حس ف،ی خنکی دارد که در تضاد با مواد چوبی گرم است. میز توسط یک پرتو I ثابت بین دو دیوار خالص پشتیب، می شود. آنها همراه با کابینت های آویزان، لبه ای موج دار دره مانند در آشپزخانه و فضای غذاخوری را تشکیل می دهند.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، کانتر، تیر
آشپزخانه و میز ناهارخوری. تصویر © Luz Images
یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه
جزئیات کابینت آشپزخانه تصویر © Luz Images

کفپوش تخته بازیافتی
کفپوش تخته ای قدیمی کاندو دوباره مورد استفاده قرار گرفت تا بخشی از خانه جدید شود. کفپوش از نوع چوب اوکان آفریقایی بوده و با سی، روکش شده است. پس از بیش از 20 سال استفاده، رنگ آب بند روی سطح کفپوش کدر و ،اشیده می شود. ما تخته ها را طرح ریزی کردیم، صیقل دادیم و وا، زدیم، سپس متوجه شدیم که آنها دارای ال،ای کاملاً غنی و متمایز هستند. ما ظاهر و نصب این تخته‌های کف‌پوش را دوباره طراحی کردیم و سقف ورودی چوبی، کف‌پوش حمام مهمان، قاب پنجره اتاق خواب اصلی و برخی وسایل دکور خانه را ساختیم.

یک اتاق یک باغ / آتلیه جنگل مقیاس - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نما
تفسیر مجدد از کفپوش چوبی قدیمی تصویر با حسن نیت ارائه شده از SFA




منبع: https://www.archdaily.com/979189/one-room-one-garden-scale-forest-atelier