خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT


خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT

سقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© UK Studio

خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجرهسقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، پنجره، نماسقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، نماخانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، تیرآهنخانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - تصاویر بیشتر+ 41


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    180 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها
سقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© UK Studio

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه در روستای Xishaoqu، منطقه Miyun، پکن واقع شده است. در این روستای بزرگ که از سه طرف با کوه احاطه شده است، بیشتر خانه های موجود خانه های کشاورزی سنتی شمالی هستند. مالک پروژه امیدوار است با خدمات بهره برداری که توسط اهالی روستا ارائه می شود، با روستا برای احیای حیاط های خالی به ،وان مکان تفریحی و اقامتگاه آ، هفته همکاری کند. حیاط سقف تاشو یکی از این حیاط ها می باشد که به دلیل شرایط من، سایت به ،وان کاربری عمومی مانند پذیرایی و کارگاه در نظر گرفته شده است.

خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی بیرونی، منظره شهری، پنجره
با حسن نیت از دفتر MAT
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - تصویر 38 از 46
طرح
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی خارجی
© UK Studio

حیاط قبلا بازسازی شده بود و در زم، که کمیسیون طراحی گرفتیم، ،ت اصلی بتنی و بخشی از سقف تکمیل شده بود. مساحت این بنا حدود 180 متر مربع است و از یک خانه اصلی و یک جناح خانه تشکیل شده است که ارتفاع دو خانه با سقف دو شیب با محور شرقی-غربی، اما عمق بال بیشتر است. از خانه اصلی و نسبت نامن،ی را بیان می کند.

سقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© UK Studio

بر اساس ساختار بتنی اصلی، نظم اولیه و ثانویه و فرم معماری ساختمان را از طریق این سقف تاشو پیوسته بازتعریف کردیم: خانه اصلی تا حدی برافراشته شد، در حالی که سقف خانه بال از دو به چهار تغییر یافت. سقف پیوسته پنجره های مرتفع شمالی-ج،ی را به فضای داخلی می آورد. نمای دهکده بیرونی، پنجره های مرتفع در ضلع ج،ی ویژگی های عملکرد خدمات عمومی ساختمان را مشخص می کند و در شب به خوبی قابل شناسایی است. از داخل ساختمان، دو پنجره مرتفع در ضلع شمالی و ج،ی، سقف های بلند و نور روشن را به فضای کارگاه در بال می آورد.

سقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، پنجره، در، نما
© UK Studio
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - تصویر 37 از 46
نمودار مقایسه

استفاده از مواد – در این طرح از شیست به ،وان دیوار بیرونی ساختمان و همچنین متریال منظر حیاط بام تاشو استفاده شده است که با دیوار سنگی ناهموار از سنگ تراشی خاکی ،یب شده است، به طوری که ساختمان و محیط یکپارچه شده اند تا به ویژگی معماری ناهموار و قدرتمند ادامه دهند. حومه کوهست، در شمال چین. ورودی حیاط یک سایبان بزرگ است که به صورت یکجا با بتن از قطعات کوچک قالب چوب ریخته می شود که حس وحشیگری را به آن اضافه می کند و حصار سفید خا،تری را که معمولاً در روستا استفاده می شود بازتاب می دهد.

سقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، نما
© UK Studio
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - تصویر 46 از 46
سازه سقف
سقف تاشو حیاط خانه / دفتر MAT - عکاسی خارجی، نما
© UK Studio

آرایش فضایی – سقف جدید با تیرهای فولادی روی قاب بتنی اصلی و با پرلین های چوبی و پانل های دیدب، در بالا طراحی شده است. ،یبی از سازه ها و شیوه های سنتی سقف در ساخت و ساز آسان و برای صنعتگران روستا آشنا بود. فضای تک شیب و شیب مع، که توسط سقف تاشو پیوسته ایجاد می شود، تجربیات فضای داخلی متفاوتی را برای ساختمان به ارمغان می آورد و تیرها و ستون های سازه اصلی یک منطق ساختاری منطقی را همراه با سقف های شیب بالای آن تشکیل می دهند. سقف شیبدار یک نوع خانه شیبدار از بیرون را تشکیل می دهد، اما در داخل به یک فضای شیب مع، مع، تبدیل می شود. علاوه بر این، این نوع ،یب خط + سطح نیز انتزاع معماری فضا را به دلیل احتمالی بودن، عدم وجود پیش فرض ها و ویژگی های نامتقارن آن تقویت می کند.

خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، تیرآهن
© UK Studio
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - تصویر 43 از 46
بخش کارگاه
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© UK Studio

نوع شناسی پنجره – در مقایسه با سایر حیاط های مس،، حیاط سقف تاشو عمدتاً به ،وان یک فعالیت عمومی استفاده می شود، بنابراین استفاده از پنجره ها در طراحی به شدت افزایش یافته است تا تعامل و نفوذ فضا در داخل و خارج ساختمان افزایش یابد. چهار نوع پنجره در ساختمان طراحی کردیم: پنجره های بزرگ و مرتفع در زیر سقف شیبدار نمای شمالی و ج،ی، پنجره های رو به حیاط، پنجره های بلند با دید و تهویه و پنجره های مربع کوچک با نور بالا. این روش باز ، پنجره چند جهته و چند جهته به تمام ،مت های ساختمان اجازه می دهد تا از جنگل ها از نزدیک و کوه ها از دور لذت ببرند.

خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - تصویر 42 از 46
بخش
خانه حیاط سقف تاشو / دفتر MAT - عکاسی خارجی
© UK Studio

هنگام طراحی برای محیط‌های روستایی خارج از شهر، می‌خواهیم بتو،م فرآیند تحول – واژگان معماری و سیستم‌های ساختم، معاصر را در ،یب با مصالح سنتی تکمیل کنیم تا تقاضای مصرف‌کننده، محیط روستایی و فرم معماری را متعادل کنیم. در همان زمان، پروژه با قرار دادن یک سقف تاشو پیوسته، فرم معماری را تنظیم کرد و دو خانه مجزای اصلی در حیاط را به یک گروه ساختم، به هم پیوسته تبدیل کرد و در نتیجه یک فرم گروهی خشک و قدرتمند با ویژگی‌های روستاهای کوهست، شمالی ایجاد کرد. و با توجه به این مجموعه عملیات فضایی، سیستمی از یک سری پنجره برای روشنایی و مشاهده در ساختمان و همچنین تجربه فضایی ویژه در زیر سقف با گروهی از شیب های مع، برقرار می شود.





منبع: https://www.archdaily.com/1000652/folding-roof-courtyard-mat-office