دفاتر شهر BI4ALL / Pedra Líquida


دفاتر شهر BI4ALL / Pedra Líquida

دفاتر Cidade BI4ALL / Pedra Líquida - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، صندلی
© آلبرتو پ،یدو

دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، میزدفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، صندلیدفاتر Cidade BI4ALL / Pedra Líquida - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، صندلیدفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، صندلیدفاتر شهر BI4ALL / Pedra Líquida - تصاویر بیشتر+ 30


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • معماران:
    سنگ مایع

  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    6131 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: CLIMAR، CIN، Fantoffice، فاسا بورتولو، فوربو، GROUPNOR، درونی، کناف، LUSOTUFO، رفرال، ساپا، والادارس
دفاتر Cidade BI4ALL / Pedra Líquida - عکاسی بیرونی، نما
© آلبرتو پ،یدو

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Cidade BI4All یک پروژه تبدیل مجدد صنعتی برای یک شرکت خدمات فناوری اطلاعات است. این پروژه عادات جدید کار مش، را پیشنهاد می‌کند و روابط کاری را به سمت انعطاف‌پذیری مکان و زمان، به‌ویژه از منظر دنیای (پس از) همه‌گیری که در سطح جه، تجربه می‌کنیم، دوباره ابداع می‌کند.

دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، پله، صندلی
© آلبرتو پ،یدو
دفاتر شهر BI4ALL / Pedra Líquida - تصویر 28 از 35
پلان – طبقه همکف
دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، میز، صندلی
© آلبرتو پ،یدو

دو انبار یک کارخانه قند قدیمی در شرق لیسبون به یک خوشه شهری و خلاق تبدیل شد که در آن کار با لحظات فراغت، ورزش و مسکن موقت ،یب می‌شود. در این پروژه، طبقات، مواد و مبلمان جدید معرفی شدند که نشان دهنده آن عملکردهای جدید بود و در عین حال ارتباط نزدیکی با حافظه صنعتی قبلی حفظ کرد.

دفاتر Cidade BI4ALL / Pedra Líquida - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، صندلی
© آلبرتو پ،یدو
دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، صندلی
© آلبرتو پ،یدو

در تبدیل مجدد این کارخانه قند سابق (انبارهای A و B)، حفظ حجم اصلی آن مهم بود و دامنه وسیع فضاهای از پیش موجود را تقویت می کرد. سازه‌های ف،ی داخلی جدید خود نگهدار هستند و بر سیستم ساخت و ساز ساختمان‌های اصلی تأثیر نمی‌گذارند. علیرغم ا،امات تحمیل شده توسط برنامه جدید و قو،ن در مورد دسترسی و ایمنی آتش، می توان مناطقی با ارتفاع سقف کافی را حفظ کرد که با ،اصر معماری و منظر نمادین مشخص شده بودند.

دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، پله
© آلبرتو پ،یدو
دفاتر Cidade BI4ALL / Pedra Líquida - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی
© آلبرتو پ،یدو

در انبار A – جایی که مناطق کار، دفاتر، اتاق‌های جلسه و سالن‌ها در فضای باز واقع شده‌اند، این پروژه یک پلکان مارپیچ در بتن ا،پوز را برای دسترسی به طبقه فوق، معرفی می‌کند که یکی از ورودی‌های محوطه را علامت‌گذاری می‌کند. ارتفاع وسیع سقف ناحیه مرکزی با حضور درختان نخل بلند در گفتگو با ستون‌ها و تیرهای ف،ی موجود تقویت شده است. در نواحی کاری، پروژه مقیاس صمیمی‌تری ایجاد می‌کند، یا با ایجاد نیم‌ساخت‌های بلند، متمایل به فضای بزرگ مرکزی یا با معرفی حجم‌های اداری مستطیلی، در فولاد، که در مناطق مختلف انبار توزیع شده‌اند.

دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی
© آلبرتو پ،یدو
دفاتر شهر BI4ALL / Pedra Líquida - تصویر 33 از 35
بخش – الف
دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی
© سنگ مایع

در انبار B – جایی که آشپزخانه صنعتی و مناطق پذیرایی، اوقات فراغت و مسکن واقع شده است – وسعت فضا دوباره توسط درختان نخل بلند نشان داده می شود که تمام ارتفاع را پر می کند، و با سایر گیاهان پایین تر که اتاق غذاخوری را از نشیمن و بازی جدا می کند. فضاها یک راه پله ف،ی عریض به طبقه بالا متصل می شود، جایی که پنج آپارتمان استودیویی با پشتیب، از آشپزخانه در آن قرار دارد. همانطور که مشاهده می شود، این پروژه امکان یک تجربه کامل روزانه – از کار گرفته تا اوقات فراغت یا زندگی – را فراهم می کند، بنابراین نوعی شهر کوچک را در کلان شهر بزرگ لیسبون تشکیل می دهد. از سوی دیگر، کاربران آن می‌توانند روابط کاری متفاوتی را به صورت هم‌زمان یا هم‌آفرین برقرار کنند، بنابراین مفهوم مورد نیاز «خوشه خلاق» را تغذیه می‌کنند. مواد معرفی شده – بین پوشش های توری ف،ی و پارتیشن های پل،ی یا پرده های نساجی – اما همچنین مبلمان انتخابی – بین لوازم اداری معمول و قطعات طراحی کمیاب – مجموعه ای از محیط ها را ایجاد می کند و عمل گرایی صنعتی را با راحتی یک سالن مخلوط می کند. در نهایت، استفاده از رنگ‌های زنده و متضاد در بافت‌ها و پانل‌های آ،تیک این تنوع را برجسته می‌کند.

دفاتر شهر BI4ALL / سنگ مایع - عکاسی داخلی، صندلی، تیرآهن
© آلبرتو پ،یدو




منبع: https://www.archdaily.com/996913/cidade-bi4all-offices-pedra-liquid،