یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران


یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 1 از 20
نمایی از ساختمان غیرنظامی رترویل که در پی حمله موشکی روسیه به شهر کیف، اوکراین آسیب دیده است. تصویر © kibri_، از طریق Shutterstock

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در 24 فوریه 2022، روسیه به اوکراین حمله کرد که تشدید عمده درگیری از سال 2014 آغاز شد. اکنون، یک سال بعد، جنگ هنوز ادامه دارد. هم سربازان و هم غیرنظامیان قرب، شده‌اند، در حالی که میلیون‌ها نفر دیگر پناهنده شده‌اند و به مناطق امن‌تر در سراسر اروپا یا داخل اوکراین فرار کرده‌اند. آنچه القا شد یک بحران انس، و پناهندگی شدید بود. این خصومت ها همچنین میراث فرهنگی و معماری اوکراین را تهدید کرده است، زیرا موزه ها، بناهای تاریخی و بناهای تاریخی به هدف تبدیل شده اند.

پیامدهای آن به اروپا و در سطح جهان نیز می رسد، زیرا منابع انرژی و منابع غذایی کمیاب تر شده و به برخی از اقتصادها آسیب می رساند. همانطور که گزارش شده است، با این حال، کشورهای غربی در حمایت خود از اوکراین متحد باقی ماندند خبرگزاری های بین المللی. علیرغم مشکلات اقتصادی، حمایت بین المللی از طریق ابتکارات مختلف به امید کمک به آوارگان، حفاظت از میراث فرهنگی و ترسیم طرحی برای بازسازی بسیج شد.

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 2 از 20یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 3 از 20یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 4 از 20یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 5 از 20یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصاویر بیشتر+ 15

برای کشف برخی از ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی که در سراسر کشور اتفاق می‌افتد، و همچنین پوشش ArchDaily از بحران جاری در اوکراین، ادامه مطلب را بخو،د.


مقاله مرتبط

WZMH سیستم م،ار را برای ذخیره سازه های نیمه یا کاملاً ت،یب شده توسعه می دهد


یک بحران بشردوستانه

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 5 از 20
Shigeru Ban و VAN سیستم های پارتیشن کاغذی را در پناهگاه های اضطراری برای پناهندگان اوکراینی نصب می کنند. تصویر © Serhii Kostianyi

در سرتاسر کشور، حملات هوایی به خانه‌ها و ساختمان‌های مس، و همچنین مکان‌های تجمع فرهنگی و ،اصر زیرساختی مهم اصابت کرده و شهروندان را از دسترسی به نیازهای اولیه مانند آب و برق محروم کرده است. میلیون ها نفر در شرایطی که اکنون به ،وان بزرگترین بحران پناهجویان در اروپا شناخته می شود، پناهنده شده اند از جنگ جه، دوم. در مجموع ،ن زده می شود که بیش از هشت میلیون اوکراینی به کشورهای اروپایی همسایه گریختند، در حالی که حتی تعداد بیشتری نیز در داخل آواره شدند.

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 2 از 20
کیو، اوکراین – 25 فوریه 2022: جنگ روسیه علیه اوکراین. یک ساختمان مس، توسط هواپیمای دشمن در کیف پایتخت اوکراین آسیب دیده است. تصویر © Drop of Light از طریق Shutterstock

منطقی است که اولویت های اول، چه در سطح محلی و چه در سطح بین المللی، پناه دادن و حفاظت از افراد آواره بود. برای کمک به تلاش ها، تمرین مبتنی بر کیف دفتر بالبک یک سیستم اسکان موقت م،ار را طراحی کرد که به آس، بدون توجه به انواع مختلف زمین یا تراکم استقرار قابل استقرار است. Drozdov&Partners، همراه با Replus Bureau و Ponomarenko Bureau، بازسازی سرپناه ها را برای آوارگان داخلی در Lviv و مناطق اطراف آن، با استفاده از پردیس مدرسه و امکانات در مقیاس بزرگ به ،وان مسکن موقت آغاز کرده اند. شیگرو بان و شبکه معماران داوطلبانه نیز با استقرار سیستم های پارتیشن کاغذی (PPS) برای پناهگاه های اضطراری در اوکراین به تلاش های بشردوستانه کمک کرده اند.

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 14 از 20
مدرسه ورزشی منطقه ای Lviv برای کودکان و نوجوانان در پارک Stryi. تصویر با حسن نیت از Drozdov & Partners

چندین برنامه نیز توسط جامعه معماری برای کمک به معماران و طراحان آواره آغاز شد. یک ابتکار در سطح صنعت به نام پشتیب، توسط طراحی برای کمک به شرکت ها از راه دور طراحان منظره اوکراینی را استخدام می کنند که بسیاری از آنها به دلیل جنگ بیکار هستند. در ت، مشابه، معماران مستقر در بوستون دفتر طراحی مشارکتی برنامه ای به نام HireUkrainiandesigners.org برای کمک به معماران اوکراینی با فرصت های شغلی از راه دور راه اندازی کرد.

میراث فرهنگی در معرض تهدید

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 4 از 20
اودسا، اوکراین 1 ژوئن 2022 تئاتر آکادمیک اپرا و باله اودسا. موانع و کیسه های شن… تصویر © VyacheslavOnishchenko via Shutterstock

از 23 ژانویه 2023، یونسکو در ت، مستمر برای ارزیابی آسیب به اموال فرهنگی با بررسی متقابل حوادث گزارش شده با چندین منبع معتبر، آسیب به 236 سایت در سراسر اوکراین را تأیید کرده است. یک مستقل تحقیقات نیویورک تایمز 339 مکان فرهنگی را در سراسر اوکراین شناسایی و تأیید کرده است که آسیب قابل توجهی دیده است. اینها شامل گنجینه های معماری، مجسمه ها، کلیساها، موزه ها، سینماها، خانه های فرهنگ، تئاترها و مکان های باستان شناسی می شود. گزارش ها حاکی از آن است که برخی از این سایت ها از جمله مجموعه ها و اشیاء ذخیره شده در آن به طور کامل ت،یب شده اند. با وجود تلاش‌های تحقیقاتی، اعتقاد بر این است که اینها تنها تصویری جزئی از ویر، را نشان می‌دهند. مطابق با زمان، به نظر می رسد برخی از سایت ها عمدا هدف قرار گرفته اند. سایر موارد صرفاً خسارت جانبی هستند، و هنوز هم دلیلی بر «بی‌اعتنایی بی‌رحمانه به میراث فرهنگی اوکراین» هستند.

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 8 از 20
بنای یادبود Bohdan Khmelnytsky در کیف. تصویر با حسن نیت از دفتر بالبک
یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 17 از 20
بنای یادبود Bohdan Khmelnytsky در کیف. تصویر با حسن نیت از دفتر بالبک

با وجود از دست دادن میراث فرهنگی، موقعیت اوکراین از طریق همبستگی محلی و بین المللی تقویت شده است. استودیوی معماری اوکراین دفتر بالبک راه حلی برای کمک به محافظت از مجسمه ها و بناهای تاریخی متوسط ​​در برابر ت،یب های رخ داده در طول جنگ ارائه کرده است. ‘RE: اوکراین. Monuments یک سیستم حفاظتی م،ار، آسان برای نصب و نصب سریع است. این سیستم که توسط معماران بنیانگذار اسلاوا بالبک و بوریس دوروگوف طراحی شده است، قبلاً در کیف و خارکف مستقر شده است. همین دفتر اخیراً پاویون MOT یا Module of Temp،ity را که در میدان Kontraktova در کیف نصب شده است، افتتاح کرده است. این فضا برای برگزاری نمایشگاه‌هایی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و آثار سمعی و بصری 28 هنرمند از 10 کشور طراحی شده است تا توجه را به چشم‌انداز فرهنگی اوکراین جلب کند.

در میان ابتکارات دیگر، مدرسه معماری خارکف (KhSA) که در حال حاضر در لویو آواره شده است، کل برنامه آموزشی خود را برای آماده ، معماران آینده برای درک و مشارکت در ایجاد مسیری برای بهبود اوکراین بازنگری کرد. دانشکده معماری خارکف روی آن حساب می کند کمک های مالی و مالی خارجی پشتیب، برای کمک به اجرای برنامه آن. یونسکو همچنین اخیراً از اضافه شدن مرکز تاریخی اودسا به این مرکز خبر داده است فهرست میراث جه، و فهرست میراث جه، در خطر. انتظار می رود این اقدام به شهر در ،ب کمک های مالی و فنی برای تضمین حفاظت از آن کمک کند. شش مکان دیگر در اوکراین در حال حاضر در فهرست میراث جه، یونسکو ثبت شده اند، از جمله کلیسای جامع سنت سوفیا در کیف و مرکز تاریخی لویو. بنا به گفته‌ها، تا به امروز، به نظر می‌رسد که هیچ یک از این سایت‌ها آسیب ندیده باشند آ،ین اطلاعات ارائه شده توسط یونسکو.

تلاش های بازسازی

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 3 از 20
سیستم م،ار برای ذخیره سازه های نیمه یا کاملاً ت،یب شده. تصویر با حسن نیت از معماران WZMH

اگرچه خصومت‌های جنگی هیچ نشانه‌ای از دستیابی به راه‌حلی در آینده نزدیک را نشان نمی‌دهند، تمرکز در حال حاضر بر چالش‌ها و فرصت‌های بازسازی است. علاقه معماران نوظهور و همچنین دفاتر معماری مشهور بین المللی، این کشور را در خط مقدم نوآوری های تکنولوژیکی و شهری قرار داده است. بنیاد نورمن فاستر و دفتر آروپ در برلین، با همکاری یک هیئت مشورتی محلی، تصمیم گرفتند تا یک طرح جامع برای شهر خارکف به منظور هدایت مقررات شهری آینده و آماده سازی افراد حرفه ای برای بازسازی شهر ایجاد کنند. این طرح از طریق پنج بخش اصلی توسعه می یابد: صنعت، میراث، مسکن، رودخانه ها و محله علم. معماران زاها حدید همچنین طرحی جامع برای پیشنهاد ا،پوی اودسا 2030 نشان داده است که از غرفه‌های قابل استفاده مجدد برای تقویت حضور فرهنگی اوکراین استفاده می‌کند.

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 13 از 20
طرح اسکان موقت برای آواره اوکراینی ها. تصویر با حسن نیت از دفتر بالبک

دفتر بالبک یک سیستم اسکان موقت م،ار را ایجاد کرده است که هدف آن فراهم ، یک مسکن آبرومندانه برای آوارگان داخلی اوکراین است. ،وان شده است RE: اوکراین، این پروژه از ماژول های استاندارد 6.6 در 3.3 متر برای قرار دادن اتاق های خصوصی، فضاهای عمومی برای پخت و پز، امکانات بهداشتی یا مناطق مش، استفاده می کند. با گروه بندی ماژول ها در ساختارهای مس، بزرگتر، سیستم می تواند کل محله ها را با زمین های بازی و مناطق سبز تشکیل دهد. در ت، مشابه، معماران WZMH یک سیستم م،ار پیش ساخته برای نجات هزاران سازه در سراسر اوکراین که در طول جنگ به طور جزئی یا کامل ت،یب شده بودند، توسعه دادند. سیستم ساخت و ساز از ISP (پانل های سازه ای هوشمند) ساخته شده در خارج از محل ساخته شده و با حداقل نیروی کار در محل نصب می شود. جعبه های ISP را می توان در ساختمان های موجود برای جایگزینی بخش آسیب دیده با واحدهای مس، جدید استفاده کرد. در مقابل، دیگر دفاتر معماری نوظهور اوکراین، مانند NOVA – دفتر جدید معماری حیاتی، راه‌حل‌های جدیدی را برای بازسازی مکان‌های دیدنی محلی به شیوه‌ای شفاف و خوش‌بینانه پیشنهاد می‌کنند.

یک سال جنگ در اوکراین: ابتکارات بشردوستانه و فرهنگی برای کمک به کشوری در بحران - تصویر 12 از 20
بنای یادبود میخایلو هروشفسکی در کیف. تصویر با حسن نیت از دفتر بالبک

صرف نظر از رویکرد آنها، همه این ابتکارات، پروژه ها، پیشنهادات و تعهدات امیدوار است که برای اوکراینی هایی که در یک وضعیت ویرانگر گرفتار شده اند، مهلت و خوش بینی ایجاد کند. از ارائه سرپناه های اضطراری گرفته تا کمک به جوامع آواره، آموزش نسل جدید یا معماران یا ارائه راه حل های نوآورانه در مقیاس انبوه، همه آنها در تلاش متحد برای حمایت از اوکراین نقش دارند.

فهرست سازمان‌ها و گروه‌های کمکی را که می‌تو،د به آنها کمک کنید و به کاهش بحران انس، کمک کنید، بررسی کنید.




منبع: https://www.archdaily.com/996926/one-year-of-war-in-ukraine-humanit،-and-cultural-initiatives-to-help-a-country-in-crisis