ساختمان با زباله: تبدیل زمین حفاری شده به معماری


ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 1 از 12
کتابخانه مویینگا تصویر با حسن نیت از BC Architects

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

امروزه با توجه به نقش صنعتی شدن و جه، شدن در صنعت ساخت و ساز، درک فرهنگ ساختمان سازی ما و به کارگیری روش های ساخت و ساز محلی، مفهومی دور و منسوخ به نظر می رسد. اکنون می‌تو،م تقریباً هر ماده‌ای را از سراسر جهان فقط با جستجوی اینترنت برای یک توزیع‌کننده در منطقه خود به دست آوریم. اما این عمل پیامدهای مهمی برای جامعه ما دارد، از از دست دادن هویت معماری گرفته تا هزینه های زیست محیطی مربوط به انتشار بالای CO2 مرتبط با فرآیندهای است،اج، ساخت، حمل و نقل و دفع این مواد.

نیاز روزافزون جه، به کاهش انتشار کربن و استفاده از مواد به روش‌های کارآمدتر، ما را به تحقیق و یادگیری در مورد منشاء منابع منطقه‌مان سوق داده است که در نهایت منجر به درک بهتر کاربردهای آن‌ها در رویکرد اقتصاد دایره‌ای می‌شود. اما چرا درست زیر پایمان نگاه نکنیم؟ خاک یکی از متداول ترین مواد روی کره زمین است و زم، که منبع محلی باشد، مقدار قابل توجهی CO2 مجسم نمی شود. به نظر می رسد پس از صنعتی شدن، فراموش کرده ایم که ساختن با خاک برای سالیان متمادی روش ساخت و ساز من،ی برای اجداد ما در نقاط مختلف جهان بوده است. ما با نیکو، کوکلبرگز، یکی از چهار بنیانگذار آن صحبت کردیم مواد قبل از میلاد، یک تعاونی کارگری مستقر در برو،ل که با زمین کار می کند، کاربرد آن را دوباره کشف می کند و دانش خود را در مقیاس جه، در حالی که با وجدان محلی کار می کند به اشتراک می گذارد.

ساختمان با خاک در مناطق مختلف

استفاده از مواد محلی دارای یک هدف اکولوژیکی و در عین حال اقتصادی است. در کشورهایی که صنعتی شدن با شدت کاهش یافته صورت گرفت، با توجه به هزینه های بالای مواد صنعتی مانند بتن، سیمان و فولاد که معمولاً باید از خارج تهیه شوند، این عمل منطقی است. یک نمونه پروژه کتابخانه مویینگا است که در منطقه آفریقای شرقی توسط معماران BC – یک روش موازی با مواد BC – توسعه یافته است که در آن یک فرآیند ساخت و ساز شامل کاربران نهایی و اقتصادهای دست دوم در نظر گرفته شد. این کتابخانه با رویکرد مشارکتی با استفاده از بلوک های زمین فشرده با منبع محلی و نیروی کار محلی ساخته شده است.

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 2 از 12
کتابخانه مویینگا تصویر با حسن نیت از BC Architects
ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 3 از 12
کتابخانه مویینگا تصویر با حسن نیت از BC Architects

کار مید، در منطقه و استان‌های اطراف به تیم اجازه داد تا در مورد مواد، تکنیک‌ها و نوع‌شناسی ساخت‌وساز محلی بیاموزند تا متعاقباً اولین کتابخانه را در Muyinga بسازند، بخشی از یک مدرسه فراگیر آینده برای کودکان ناشنوا. این رویکرد مطالعه تکنیک‌ها و گونه‌شناسی‌های محلی نیز در منطقه شمال آفریقا به کار گرفته شد، جایی که پایه‌های سنگ طبیعی محلی، دیوارهای خشتی و سقف تخت از چوب و خاک برای ساختن یک پیش‌دبست، زیست‌اقلیمی استفاده شد.

اگرچه استفاده از زمین ممکن است در زمینه های مختلف مشابه به نظر برسد، به گفته کوکلبرگ، “شما باید فرهنگ ساختمان خود را درک کنید.” رویکرد به ساخت و ساز خاکی بسته به منطقه ای که در آن توسعه یافته است تغییر می کند. برخلاف نمونه‌هایی از آفریقا، کار BC Materials در برو،ل را برجسته می‌کند که مانند سایر پایتخت‌های اروپایی مانند پاریس و ژنو، مقادیر زیادی خاک است،اج‌شده از حفاری‌ها دارد که به ،وان ، در نظر گرفته می‌شود.

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 4 از 12
با حسن نیت از BC Materials

این مقادیر انبوه “ضایعات” نشان دهنده فرصتی است با توجه به اینکه به گفته نیک، “70 درصد خاک برو،ل قابل استفاده است و 30 درصد باقیمانده به این دلیل نیست که با مواد دیگر مخلوط شده است.” گستردگی مصالح موجود در برو،ل نشان می‌دهد که ساخت و ساز با خاک نه تنها در کشورهای کمتر صنعتی، بلکه در مناطقی با مقادیر زیادی از منابع که به ،وان ضایعات در نظر گرفته می‌شوند، قابل دوام است.

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 5 از 12
خانه منطقه ای ادقم. تصویر با حسن نیت از BC Architects

به ،وان مثال خانه منطقه ای در شهر ادگم است که تنها از دو تکنیک ساخت و ساز برای روبنای ساختمان استفاده کرد: بلوک های خاکی فشرده از خاک رس محلی و سیستم عایق نما و سقف از بتن کنفی ظاهری به ،وان پایان که باعث منفی شدن CO2 ساختمان می شود.

برای این پروژه 19000 بلوک در یک کارگاه 3 هفته ای ساخته شد و 312 متر مربع بتن کنفی در یک کارگاه 2 هفته ای نصب شد. در مجموع، بیش از 150 داوطلب با این پروژه آموختند، و خانه منطقه ای را منع، کننده یک رویکرد آموزشی و زیست محیطی از طریق یک معماری کاملاً پایدار و مشارکتی کرد.

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 6 از 12
خانه منطقه ای ادقم. تصویر با حسن نیت از BC Architects

تطبیق تکنیک با زمینه

وسعت مواد موجود در شهرهایی مانند برو،ل با این وجود با چالش هزینه های نیروی کار مواجه است. برخلاف قیمت پایین نیروی کار در سایر مناطق، ساخت و ساز به این روش در اروپا به این م،ی است که حتی اگر ساخت و سازهای بیهوده از نظر زیست محیطی منطقی باشد، از نظر اقتصادی ممکن است این کار منطقی نباشد. اما واقعیت این است که با فرآیندهای من،، هنگام کار با بازیگران محلی و تطبیق این تکنیک با زمینه، زمین می تواند یک ماده سازگار با محیط زیست و از نظر اقتصادی مقرون به صرفه باشد.

با فرض تطبیق ویژگی‌های زمینه‌ای، BC Materials با کارخانه‌ای همکاری می‌کند که معمولاً بر تولید انبوه بلوک‌های بتنی تمرکز می‌کند تا ،ری از زمان تولید آن‌ها را به ساخت Brickett، یک بلوک زمین فشرده (CEB) که برای دیوارهای بنایی استفاده می‌شود، اختصاص دهد. تأثیر این همکاری بسیار زیاد است، زیرا به گفته کوکلبرگ، “در یک روز تولید از طریق این فرآیند، می توان همان مقدار بلوک را تولید کرد که می توان در یک سال با ماشین های کوچک تولید کرد.”

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 7 از 12
آجر. تصویر از BC Materials

با ،یب دانش تکنیک‌های تولید مصالح ساختم، زمین و مزایای تولید انبوه، «می‌توان قیمت CEB را تا 200 درصد کاهش داد، آن را از نظر اقتصادی در مقابل بلوک‌های بتنی و آجرهای پخته سنتی که به طور گسترده در بلژیک استفاده می‌شوند، رقابتی کرد. نیک، خاطرنشان می کند. صرف نظر از اینکه زمین با تکنیک های دستی درمان می شود، مانند بوروندی، یا فرآیندهای صنعتی محلی مانند بلژیک، ساختمان با زمین نشان دهنده تأثیر اجتماعی-اقتصادی و تأثیر زیست محیطی بر انتشار کربن است.

زمین خود راه حل همه چیز نیست

اگر ساختمان با خاک نشان دهنده مزایای متنوع و گسترده است، چرا از آن برای برپایی کل ساختمان ها استفاده نمی شود؟ Coeckelberghs می گوید یکی از کلیدها “استفاده از مواد من، در مکان من، است.” نیازهای معاصر به مواد متنوعی نیاز دارند که چوب و مواد استفاده مجدد را با هم ،یب می کنند و با توجه به ماهیت زمین، زم، که در فضای باز نباشد بهترین عملکرد را دارد، بنابراین به طور گسترده در فضاهای داخلی به شکل دیوار، روکش یا کف استفاده می شود.

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 8 از 12
آجر. تصویر از BC Materials
ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 9 از 12
بروسلیر. تصویر از BC Materials
ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 10 از 12
کاستار. تصویر از BC Materials

واقعیت این است که با وجود اینکه مصالح زمینی کاربردهای متنوعی دارند و می توانند تا 5 برابر تاثیرات محیطی را کاهش دهند، تقاضای واقعی برای مصالح ساختم، زمین وجود ندارد. به همین دلیل است که BC Materials در جبهه‌های مختلف کار می‌کند: آموزش دانشجویان و پیمانکاران در زمینه مصالح زمینی، مطالعه استانداردها و کدهای مربوط به ساخت و ساز زمین، تحقیق در مورد محصولات جدید، و به‌کارگیری موارد موجود در پروژه‌های BC Architects، برای ایجاد یک تقاضای واقعی رقابتی. با مواد سنتی

ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 11 از 12
با حسن نیت از BC Architects
ساختمان با ،: تبدیل زمین حفاری شده به معماری - تصویر 12 از 12
کتابخانه مویینگا تصویر با حسن نیت از BC Architects

نیاز به ادامه ساخت و ساز برای تطبیق با جمعیت رو به رشد جهان احتمالاً متوقف نخواهد شد، اما آنچه ممکن است پارادایم را تغییر دهد، نحوه همکاری ما با صنعت و تصور ما از معماری خوب است، و ابتدا به مزایایی که یک ماده خاص می تواند به همراه داشته باشد، فکر می کنیم. از اولویت دادن صرف به زیبایی شناسی. در غیر این صورت، همانطور که نیک، اشاره می کند، “ما قبل از اینکه بتو،م سقفی برای همه فراهم کنیم، به سیاره دیگری نیاز خواهیم داشت.”




منبع: https://www.archdaily.com/999074/building-with-waste-transforming-excavated-earth-into-architecture