عربستان سعودی از طراحی آسمان خراش مکعبی شکل مکعب در مقیاس بزرگ در ریاض رونمایی کرد.


،ستان سعودی از طراحی آسمان ،اش مکعبی شکل مکعب در مقیاس بزرگ در ریاض رونمایی کرد.



<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

،ت ،ستان سعودی طرح موکب را فاش کرده است. مورابای جدید منطقه در مرکز شهر ریاض. هدف موکب تبدیل شدن به بزرگترین سازه ساخته شده در جهان با 400 متر ارتفاع، عرض و طول است. این ساختمان در شمال غربی ریاض و در مساحتی به وسعت 19 کیلومتر مربع قرار خواهد گرفت که به یکی از بزرگترین توسعه های مرکز شهر در جهان تبدیل خواهد شد. آسمان ،اش موکب و منطقه مربا توسط والاحضرت ولیعهد محمد بن سلمان بن عبدالعزیز، نخست وزیر و رئیس شرکت توسعه مرابه جدید (NMDC) اعلام شد.

،ستان سعودی از طرحی برای موکب، یک آسمان ،اش مکعبی شکل در مقیاس بزرگ در ریاض رونمایی کرد - تصویر 1 از 5
با حسن نیت از شرکت توسعه مرابه جدید

منطقه مورابای جدید دارای مناطق سبز و مسیرهای پیاده روی و دوچرخه سواری خواهد بود تا جایگزین های حمل و نقل پایدار برای جوامع محلی ایجاد کند. این محله دارای سیستم حمل و نقل داخلی خود است و برای ارائه امکانات زندگی، کار و سرگرمی در شعاع 15 دقیقه پیاده روی طراحی شده است. پیشنهادهای فرهنگی شامل یک موزه جدید، یک دانشگاه فناوری و طراحی، و یک تئاتر غوطه ور در میان بیش از 80 مکان تفریحی و فرهنگی است. این توسعه قرار است بیش از 104000 واحد مس، علاوه بر 980000 متر مربع فضاهای ،ده فروشی، 1.4 میلیون متر مربع دفاتر، دارایی های اوقات فراغت و امکانات اجتماعی ایجاد کند.

آسمان ،اش موکاب که در مرکز منطقه مورابا قرار دارد، قصد دارد به نقطه عطف نمادین توسعه جدید تبدیل شود. گفته می شود که پس از تکمیل، سازه مکعبی شکل به بزرگترین سازه ساخته شده در جهان تبدیل می شود. ساختار آن برای ادغام پیشرفت های تکنولوژیکی برای ایجاد یک مقصد غوطه ور در فضای 2 میلیون متر مربعی آن طراحی شده است. پوشش بیرونی مثلثی شکل از سبک معماری مدرن نجدی الهام گرفته شده است.


مقاله مرتبط

،ستان سعودی شهر آسمان ،اش آینه دار به طول 170 کیلومتر را برنامه ریزی می کند


،ستان سعودی از طرح موکب، یک آسمان ،اش مکعبی شکل در مقیاس بزرگ در ریاض رونمایی کرد - تصویر 4 از 5
با حسن نیت از شرکت توسعه مرابه جدید

ویژگی اصلی فضای داخلی موکب یک برج مارپیچی خواهد بود که در یک ساختار تکنولوژیکی محصور شده است تا تجربه ای فراگیر را ایجاد کند. این ساختمان همچنین دارای انبوهی از جاذبه های ،ده فروشی، فرهنگی و توریستی به همراه واحدهای مس، و هتل، فضاهای تجاری و امکانات تفریحی خواهد بود. بر اساس بی،ه رسمی ،ت ،ستان سعودی، این پروژه قرار است تا سال 2030 تکمیل شود.

،ستان سعودی از طرح موکب، یک آسمان ،اش مکعبی شکل در مقیاس بزرگ در ریاض رونمایی کرد - تصویر 3 از 5
با حسن نیت از شرکت توسعه مرابه جدید

علاوه بر موکب، ،ستان سعودی چندین پروژه بلندپروازانه دیگر را اعلام کرده است که از طریق صندوق سرمایه گذاری عمومی خود به ،وان بخشی از چشم انداز 2030 ،ستان سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد و کاهش اتکای خود به نفت توسعه یافته است. یکی از پروژه های مورد بحث اعلام شده نئوم است، آسمان ،اشی به طول 170 کیلومتر که سواحل دریای سرخ را به کوه ها و دره های بالایی شمال غربی ،ستان سعودی متصل می کند. پیشرفت‌های دیگر عبارتند از Oxagon، یک شهر بندری شناور هشت ضلعی، و Trojena، یک مقصد اسکی در فضای باز و ورزش ماجراجویی در تمام طول سال.




منبع: https://www.archdaily.com/997014/saudi-arabia-unveils-design-for-the-mukaab-a-large-scale-cube-shaped-skys،er-in-riyadh