مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5


مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، آجری، نما
© لوک بوگلی

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، آجری، نمافرهنگسرای شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، نمامرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، آجریمرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی داخلی، پرتومرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - تصاویر بیشتر+ 40


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، پنجره
© لوک بوگلی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این سایت یک «بین»، یک پل، بقایای زندگی روستایی در آرواره های پراکندگی شهری است. در شمال غربی شهر Chessy و توسعه‌های مس، پیرامونی آن قرار دارد که از بری باقی مانده است، و در ج، غربی، مجموعه تفریحی و مهمان‌نوازی کاملاً محدود و تعریف‌شده دیزنی.

فرهنگسرای شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، نما
© لوک بوگلی

خواندن این پروژه باید آسان باشد و ارتباط بین دو جهان، ی،ی جهان شهر جدید و جهان توهم، هر دو تقریباً به طور تصادفی و بدون هیچ گونه ارتباط تاریخی با منظره در آنجا رها شدند، در حالی که اصالت و ماندگاری آن وجود داشت. مزرعه Tournelles به سادگی و به طور طبیعی دنیای کشاورزی را به یاد می آورد که ساختمان های همسایه وجود خود را مدیون آن هستند.

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، آجر، پنجره، نما
© لوک بوگلی
مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - Brick, Arch
© لوک بوگلی

قدرت معماری مزرعه Tournelles در انبوه و سادگی حجم های اطراف یک فضای محافظت شده مرکزی است که در آن فعالیت متمرکز است، یک موقعیت سنتی به درون و کاملا بسته که محافظت در برابر هوس های دنیای وسیع بیرون را فراهم می کند.

فرهنگسرای شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، نما
© لوک بوگلی
فرهنگسرای شطرنج / معماران Opus 5 - تصویر 41 از 45
فرهنگسرای شطرنج / معماران Opus 5 - تصویر 42 از 45

در اینجا دو ساختمان جدید به جای بال های ت،یب شده به خانه اضافه شده است، در ج، شرقی حیاط، استودیوهای موسیقی، و در شمال غربی، سالن چند منظوره و ،مت های پشت صحنه آن (دفاتر، رختکن، بال ها و غیره) اضافه شده است. ). این دو امتداد با هدف بازگرداندن فضای اولیه مزرعه و مورفولوژی کلی آن که در اطراف حیاط مرکزی اصلی سازماندهی شده بود، مانند دیوارهای محصور در نظر گرفته شدند.

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، آجری، نما
© لوک بوگلی

بنابراین، کاشی‌ها و قلوه سنگ‌ها با توجه به ماهیت‌های متنوع و بافت‌های دانه‌ای آن‌ها ساختارشکنی، تمیز، مرتب‌سازی، و در توده‌هایی ذخیره شدند تا بعداً در ،یب جدیدی از سنگ آهک و سفال‌کوتا استفاده شوند که لایه‌های زمین‌شناسی را تداعی می‌کند و ریشه‌های سایت‌ها را در زمین یادآوری می‌کند.

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی
© لوک بوگلی

فضاهای داخلی با موادی که در حالت خام استفاده می شوند، با اجتناب از تأثیرات سبک و شیوه رفتار می شوند، هدف این است که مادی بودن پروژه را افزایش داده و تأسیسات را حتی بیشتر به تاریخ و حافظه مکان پیوند دهد.

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی داخلی، پرتو
© لوک بوگلی
فرهنگسرای شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی داخلی
© لوک بوگلی

سالن اجرای آموزشگاه موسیقی و فضای اصلی تئاتر هر کدام در دو انبار غله بازسازی شده قرار گرفته اند تا از این دو حجم نامتعارف که مشخصه سایت هستند، نهایت استفاده را ببرند. این دو سالن مجهز به کلیه تج،ات صحنه مورد نیاز (سیستم فلای، ویدئو پروژکتور، پوسته، نورپردازی صحنه و غیره) هستند که طیف وسیعی از امکانات (موسیقی، تئاتر، رقص، ویدئو و غیره) را ارائه می دهند.

مرکز فرهنگی شطرنج / معماران Opus 5 - عکاسی بیرونی، آجری، نما
© لوک بوگلی




منبع: https://www.archdaily.com/999369/chessy-cultural-centre-opus-5-architectes