منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS


منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS

منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی داخلی، پرتو
© جی فن

منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی بیرونی، ویندوزمنشور آینده، ساختمان هنری همهجانبه شفاف / CATS - عکاسی داخلیمنشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی داخلی، ستون، تیرمنشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی داخلیمنشور آینده، ساختمان هنری همهجانبه شفاف / CATS - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی بیرونی، ویندوز
© جی فن

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. امروزه بیشتر رویدادهای هنری فراگیر (مانند نمایشگاه های TeamLab) به طور کامل در فضاهای بسته و تاریک اجرا می شوند. بیننده از دنیای واقعی جدا شده و درک فضا و محیط فیزیکی را از دست می دهد. با این حال، آیا تجربه هنری به اصطلاح «غوطه‌ور» باید در فضای بسته محصور شود؟ ما می خواهیم نوع جدیدی از تعامل را برای این نوع شناسی جدید در طراحی خود به چالش بکشیم و کشف کنیم. Future Prism که توسط CATS طراحی شده است، یک ساختمان نمایشگاهی هنری همهجانبه، یکی از اولین فضاهای تجربه هنر همهجانبه در چین است که با محیط شهری اطراف در تعامل است. نوآوری ،یبی طراحی و فناوری تصویربرداری منجر به ،یبی از تجربه های مجازی و واقعی می شود.

منشور آینده، ساختمان هنری همهجانبه شفاف / CATS - عکاسی داخلی
© جی فن
منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - تصویر 29 از 29
صحنه ویژه فضا، نور و محیط GIF را با هم ،یب می کند
منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی داخلی، ستون، تیر
© جی فن

ریخته شد نما – “Future Prism” دومین پروژه بازسازی ساختمان است که توسط CATS انجام شده است. این رویداد در ساختمان کارخانه قدیمی در منطقه یانگپو برگزار شد که به یک فضای نمایشگاهی خلاقانه تبدیل شده است که می تواند به طور کامل توسعه هنر دیجیتال پیشرفته را برجسته کند. چالش ویژه ما این بار این است که چگونه به بینندگان اجازه دهیم هنر دیجیتال همهجانبه را تجربه کنند و در عین حال گفتگو با محیط واقعی را حفظ کنند. این سایت در منطقه یانگپو شانگهای، احاطه شده توسط کارخانه های صنعتی و شهرک های کان، با تراکم بالا قرار دارد که در شرف ت،یب هستند. بنای اولیه یک دیگ بخار به مساحت 150 متر مربع با پنجره های بزرگ در ضلع شرقی و غربی به ترتیب رو به خیابان و حیاط اندرونی است. اول از همه، ما چندین رابط شیشه ای منحنی را که به سمت بیرون در موقعیت پنجره ها بیرون زده بودند، به ،وان گسترش فضای داخلی ساختمان تعبیه کردیم. مردم واقعاً می توانند وارد این «جیب ها» شوند، و در عین حال جلوه نور و سایه دیجیتال را تجربه کنند و با خیابان تعامل داشته باشند.

منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی داخلی
© Runzi Zhu
منشور آینده، ساختمان هنری همهجانبه شفاف / CATS - عکاسی داخلی
© Runzi Zhu

این شیشه‌های منحنی با یک فیلم هولوگرافی با تکنولوژی بالا پوشانده شده‌اند که نه تنها شفافیت شیشه را تضمین می‌کند، بلکه تصویر واضحی را نیز دریافت می‌کند. در طول روز، آنها حدا،ر شفافیت را انجام می دهند. در شب، آنها “ضیافت جاری” داخلی را به خیابان می ریزند. در همان زمان، آنها همچنین چراغ های خیابان در فضای باز، عابران پیاده و سایر ،اصر دنیای واقعی را به میدان دید بینندگان داخلی می برند.

مرحله ویژه – شما با من، قهرمان اصلی، نویسنده مش، هستید. آنچه می بینید کاملاً به شما بستگی دارد. — اولافور الیسون این فضای مستطیلی به ابعاد 6 متر * 12 متر دارای طرح اولیه بسیار ساده است. ما یک مرحله با شکل منحصر به فرد را در آن کاشتیم، به طوری که صفحه داخلی نمای شفاف را بازتاب می دهد و تغییرات دینامیکی قوی را اضافه می کند. بنابراین تعامل چهار بعدی تصویر، بینایی، بدن و محیط را تشکیل می دهد. اول از همه، با توجه به موقعیت پنجره، دید بیننده را از زوایای مختلف پیوند می دهیم و آن را به یک مسیر پر پیچ و خم و جالب در سطح زمین تبدیل می کنیم.

ث،اً، ما سطح دیگری از تغییرات را به مقیاس مسیر اضافه می کنیم تا بیننده را راهنمایی کنیم تا در عین حال که هنوز آگاهانه در واقعیت بسیج می شود، به تصویر مجازی آلوده شود. اندازه هر مسیر متفاوت است تا به بازدیدکنندگان یادآوری شود که بدن خود را بسیج کنند. برخی از مسیرها ممکن است صعب العبور به نظر برسند اما در واقع با فاصله کمی بیشتر از گام معمولی طراحی شده اند. بازدیدکنندگان تشویق می‌شوند تا گام‌های بزرگی بردارند یا از آن بگذرند و راه‌های فردی تعامل با نور و سایه و مکان را بررسی کنند. این “مرحله” را می توان در حالت های مختلف، برای نمایشگاه، اجرا، یا رویدادهای اجتماعی استفاده کرد. علاوه بر صحنه اصلی، اتاق کنترل مرکزی نیز در طرف مقابل طبقه اول چیده شده است و طبقه دوم یک سالن است.

فناوری پیشگام و هنر دیجیتال – این بار، ما فرصتی برای نوآوری و کشف پارادایم فضای هنر دیجیتال داریم، و همچنین از نوآوری مداوم فناوری تصویربرداری فضا که توسط تیم تسلط یافته است، استفاده کنیم. ما کاربرد ایده آل هنر دیجیتال را در آینده متصور هستیم، از جمله نمایشگاه های مختلف بین رسانه ای و اجراهای زنده. ما همچنین امیدواریم که هنرمندان و طراحان بیشتری بتوانند در زمینه هنر دیجیتال شرکت کنند تا فضای فیزیکی و هنر دیجیتال را بتوان به گونه‌ای ،یب کرد که مردم بیشتر یک شکل هنری جدید را تجربه کنند و به جلوه برجسته‌تری از “واقعیت افزوده” دست یابند. . این ساختمان اکنون اولین نمایشگاه خود را برگزار کرده است. هنرمند صدا، Ma Shihua سه اثر تعاملی صوتی و تصویری خود را برای ارائه آثار فراگیر از طریق میدان صوتی استریو و جلوه‌های بصری سه بعدی آورده است. Future Prism، ​​در داخل و خارج، با روزهای آرام و شب های پر از آب همراه است. شاید رسیدن به آینده ای آوانگاردتر را ش،ت داده باشد.

منشور آینده، ساختمان هنری فراگیر شفاف / CATS - عکاسی داخلی
© جی فن




منبع: https://www.archdaily.com/992361/future-prism-transparent-immersive-art-building-cats