میدان پامپروکان / SHAU اندونزی


میدان پامپروکان / SHAU اندونزی

میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 1 از 20
© آندریاس ویدی

میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 5 از 20میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 7 از 20میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 2 از 20میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 6 از 20میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصاویر بیشتر+ 15


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    18000 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: ال،یندو، آساهیماس، رنگ پرندگان، فیلیپس، گر،ت رومی، توتو، مخلوط آماده Wanayasa


  • معماران اصلی:

    دالیانا سوریاویناتا، فلوریان هاینزلمن


میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 2 از 20
© آندریاس ویدی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پانگانداران شهری در سواحل ج،ی جاوه غربی با جمعیتی بالغ بر 420000 نفر در سال 2020 است که به‌خاطر گردشگری ساحلی و طبیعت‌گردی محلی شناخته شده است. میدان پامپروکان بخشی از برنامه های اولویت دار فرماندار ریدوان کمیل برای فضای غربی جاوه است. “Paamprokan” در زبان ساند، به م،ای “جمع شدن” است. این فضای عمومی نمونه ای از هم افزایی عمومی و خصوصی با یک توسعه دهنده است. برای دسترسی مستقیم از جاده ساحلی به منطقه دارایی خود از طریق زمین های ،تی، توسعه دهنده ساخت میدان را اهدا کرد.

میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 17 از 20
© آندریاس ویدی
میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 20 از 20
طرح سایت
میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 3 از 20
© آندریاس ویدی

پس از آن چالش طراحی یک سایت 1.8 هکتاری با حداقل بودجه ساخت و ساز و در عین حال فهرستی از برنامه های گسترده بود: از یک فضای گردهمایی به اندازه کافی بزرگ برای میزب، جشنواره سالانه بادبادک ها و برگزاری مراسم گاه به گاه پرچم، یک سالن ورزشی در فضای باز، یک زمین بازی، آلاچیق، سرویس بهداشتی، نمازخانه، محل فروشندگان خیاب،، فضاهای نشیمن، و برج دید. استراتژی طراحی SHAU این بود که مجموعه ای از فضاهای جیبی را که در زمین سبز موجود با درختان نارگیل در هم تنیده شده بودند، معرفی کند. بنابراین، این سایت وسیع تنها به صورت حداقلی مورد استفاده قرار می گیرد و بیشتر منطقه را دست نخورده باقی می گذارد. شبکه ای که در زاویه 30 درجه تنظیم شده است، پلان را آزاد می کند و میانبرهایی برای دسترسی عابر پیاده ایجاد می کند. هر برنامه در میدان توزیع شده و با استفاده از یک مسیر باریک برای به حداقل رساندن مصرف مواد به هم متصل می شود.

میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 4 از 20
© آندریاس ویدی

برج دید به مردم امکان می دهد از منظره دریا و کوه لذت ببرند که از ارتفاع 11 متری بالای درختان نارگیل موجود قابل مشاهده است. سه سکوی دید روی برج وجود دارد. مطابق با فضای اوقات فراغت دریایی، برج تماشا از برج‌های غواصی، از جمله مجسمه نشستن “آب پاشیده” در زیر – ادای احترام به دیوید هاکنی، الگوبرداری شد. سطح سبز باقیمانده گسترده، کاشت درختان در آینده را برای بهبود ریزاقلیم دعوت می کند.

میدان پامپروکان / SHAU اندونزی - تصویر 9 از 20
© آندریاس ویدی




منبع: https://www.archdaily.com/992789/paamprokan-square-shau-indonesi،