کنگو کوما، لادلما و ماهلاماکی، فیلیپ پروست و ویلیام متیوز برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلبانی


کنگو کوما، لادلما و ماهلاماکی، فیلیپ پروست و ویلیام متیوز برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب،

Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 1 از 5
© بنیاد توسعه آلب،ایی آمریکایی

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

این بنیاد مدیریت بوترینت (BMF) چهار تیمی را که مرکز بازدیدکنندگان جدید پارک ملی بوترینت را طراحی خواهند کرد، معرفی کرد. میراث جه، یونسکو در خط ساحلی آلب، آلب،. Kengo Kuma & Associates، Lahdelma & Mahlamäki Architects، Philippe PROST / AAPP، و William Matthews Associates برای ایجاد طرح های مفهومی برای مرکز بازدیدکنندگان 1000 متر مربعی در نمادین ترین مقصد فرهنگی کشور، خانه مصنوعات و سازه های مربوط به عصر آهن انتخاب شدند. تا قرون وسطی پیشنهادات در سال 2023 مورد داوری قرار خواهند گرفت و مرکز بازدیدکنندگان جدید قرار است در سال 2025 تکمیل شود.

Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 2 از 5Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 3 از 5Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 4 از 5Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 5 از 5Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصاویر بیشتر

پارک 94 کیلومتر مربعی که در سال 1992 به ،وان میراث جه، شناخته شد، دارای طنین فرهنگی و جذابیت بصری منحصر به فردی است که از ،یب محیط طبیعی حفظ شده در بناهایی مانند تئاتر باست، Epirot، انجمن رومی، و تعمیدگاه بیزانسی اولیه ناشی می شود. ، همراه با سایر بناهای تاریخی مربوط به دوره های هلنی، رومی، بیزانسی، آنژوین، ونیزی و عثم،. در سال 2020، یک برنامه مدیریت یکپارچه برای محافظت از سایت به دلیل ترافیک بالای بازدیدکنندگان پس از همه گیری ایجاد شد. این طرح گردشگری پایدار، مبتنی بر جامعه و محیط‌زیست حساس را ترویج می‌کند و جای خود را به تیم‌های چند رشته‌ای نوظهور و کارکشته به رهبری معماران برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان جدید می‌دهد.

Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 4 از 5
© بنیاد توسعه آلب،ایی آمریکایی

این پروژه از بازدیدکنندگان استقبال می کند و جهت دهی می کند، سایت را تفسیر می کند، ارزش های یونسکو را منتقل می کند و دروازه ای به پارک ملی خواهد بود. این طرح به ،وان یک انجمن آموزشی، جامعه را به ،وان یک محل کار برای کارکنان بنیاد یکپارچه خواهد کرد. سایر جنبه های رقابت شامل یک دفتر فروش بلیط جدید یا توسعه یافته است. بهبود ورودی منطقه میراث اصلی و مرز امن؛ راه یابی و تفسیر; و تسهیلات پهلوگیری بهبود یافته که سرزمین اصلی را به جزایر ،امیل متصل می کند.


مقاله مرتبط

ایجاد تعادل: معضل در شهرهای میراثی


ما از واکنش بین المللی به رقابت خود خوشحال شدیم. تیم ها از 17 کشور وارد شدند و بینندگان بیش از صد نفر از این وب سایت بازدید ،د. […] بوترینت زمینه بسیار قوی از طراحان را به خود جلب کرد. […] اکنون رفتن به مرحله بعدی مسابقات هیجان انگیز است. ما بر انتخاب برنده ای تمرکز می کنیم که یک نمونه معماری، بی،ه ای منحصر به فرد برای سایت و آلب، ایجاد کند. – الوا مارگاریتی، وزیر فرهنگ آلب،

Kengo Kuma، Lahdelma & Mahlamäki، Philippe Prost، و William Matthews برای طراحی مرکز بازدیدکنندگان در سایت یونسکو در آلب، - تصویر 5 از 5
© بنیاد توسعه آلب،ایی آمریکایی

با بودجه اولیه 2.45 میلیون دلار و بودجه نهایی تا 4 میلیون دلار، مسابقه دو مرحله ای که توسط مشاوران مالکوم ،نگ سازماندهی شده است، شرکت کنندگان را تشویق می کند تا فرصت های بیشتری را در پارک وسیع تر در قالب طرح جامع چشم انداز چشم انداز در نظر بگیرند. . فهرست نهایی از یک تجربه گسترده پیروی می کند:

  • Kengo Kuma & Associates به دلیل پروژه های فرهنگی و مدنی خود که بر کشف مجدد مواد محلی و به روز رس، آنها برای استفاده در ساخت و سازهای معاصر متمرکز است مشهور است. پروژه های اخیر شامل دفتر مرکزی جدید Bosonit در لاریوجا، اسپ،ا، پل ،وگیباشی و مرکز اطلاعات توریستی فرهنگ آسوکاسا، هر دو در ژاپن است.
  • Lahdelma & Mahlamäki Architects بیشتر به خاطر موزه‌ها و ساختمان‌های عمومی‌اش شناخته می‌شود، این دفتر در انجام وظایف طراحی در محیط‌های حساس تخصص دارد. پروژه های کلیدی LMA شامل موزه تاریخ یهودیان لهست، در لهستان (2013)، به همراه خانه محیط زیست شهری در فنلاند (2020) و مرکز اجتماعی Kastelli در فنلاند است.
  • مشخصه کارهای فیلیپ پروست / AAPP احترام به سایت، تاریخچه و جغرافیای آن است، مانند حلقه خاطره در Ablain-Saint-Nazaire. فیلیپ پروست در کمیسیون ملی میراث و معماری فرانسه و همچنین هیئت مدیره بنیاد لوکوربوزیه حضور دارد.
  • همکاران ویلیام متیوز در بریت،ا و در سطح بین المللی در کمیسیون های مختلف فرهنگی، تجاری و زیرساختی کار کرده است. در سال 2021 برنده جایزه RIBA Stirling با پل عابر پیاده قلعه Tintagel در کورنوال شد و در سال 2022 در یک سری مسابقات در جمهوری چک از جمله تله کابین جدید در پراگ انتخاب شد.

آثار ارسالی ناشناس مسابقه توسط هیئت داوری متشکل از کارشناسان داخلی و بین المللی، از جمله نمایندگ، از بنیاد مدیریت بوترینت، داوری خواهند شد. فینالیست ها در اوایل سال 2023 از سایت بازدید خواهند کرد و مرکز بازدیدکنندگان جدید قرار است در سپتامبر 2025 افتتاح شود.




منبع: https://www.archdaily.com/993912/kengo-،a-lahdelma-and-mahlamaki-philippe-prost-and-william-matthews-to-design-visitor-center-at-unesco-site-in-albani،