پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL


پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی خارجی، ،ه، جنگل، ساحل
© ادموند راتلج

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی خارجی، ،ه، پرتوپیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی بیرونی، ،هپیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی خارجیپیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / جیری استراسکی + DOWL - عکاسی بیرونی، پرتوپیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    813 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2018


  • <،le>ع، ها

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی بیرونی، ،ه، جنگل
© رونالد کوپر

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پل عابر پیاده و دوچرخه، که از رودخانه ویلامت می گذرد، پارک ریورفرانت مرکز شهر و مسیرهای 20 مایلی رودخانه گرین وی را به هم متصل می کند. پل به طول کل 154.1 متر توسط یک تیر پیوسته از پنج دهانه نابرابر طول، به طول های 10.7 تا 93.9 متر تشکیل شده است. سه دهانه اول در یک منحنی پل، به شعاع 70 متر قرار دارند و ،مت باقیمانده سازه مستقیم است. عرشه پل در یک منحنی عمودی تاج قرار دارد. در دهانه اصلی پل زدن بر روی رودخانه، عرشه بر روی دنده های قوسی متمایل به بیرون معلق است. این شیب قوس نه تنها به صورت افقی سازه را سفت می کند، بلکه فضا را باز می کند، کاربران را به عبور از رودخانه دعوت می کند و به سازه شکلی مدرن و پویا می بخشد.

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / جیری استراسکی + DOWL - عکاسی بیرونی، پرتو
© ادموند راتلج
پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی خارجی
© مت سواین

عرشه با عمق 0.5 متر از بخش های پیش ساخته و یک دال عرشه کامپوزیت ریخته گری در محل تشکیل شده است. قطعات 5.28 متر عرض و 2.99 متر طول توسط دو تیر لبه تشکیل شده اند که توسط یک دال به یکدیگر متصل شده اند. در اتصالات، قطعات توسط تیرهای کف تقویت می شوند. عرشه پل در پایه های دهانه اصلی و در دهانه های نزدیک در جای خود ریخته می شود. دارای سطح مقطع ذوزنقه ای جامد با عمق متغیر از 1.02 متر در پایه ها تا 0.50 متر در دهانه های می، است که در آن محیط بیرونی با محیط عرشه معلق اصلی مطابقت دارد.

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی خارجی
© Jiri Strasky

دنده‌های قوسی که توسط لوله‌های فولادی با قطر 762 میلی‌متر تشکیل شده‌اند، توسط تکیه‌گاه‌های V شکل یکپارچه متصل به عرشه پشتیب، می‌شوند. آویزها که توسط میله‌های فولادی به قطر 38 میلی‌متر تشکیل شده‌اند، دارای شیب متغیری در جهت پل طولی هستند – از نقطه‌ای شروع می‌شود که در محور قوس در فاصله 126 متری بالای عرشه قرار دارد. برای این ترتیب، شکل فونیکول قوس نزدیک به یک هذلولی است.

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی خارجی، ،ه، پرتو
© Dreamstime
پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی بیرونی، ،ه
© Jiri Strasky

طاق‌های فولادی از دو بخش که بر روی برج‌های موقت آویزان شده‌اند، در حین نصب مونتاژ شده‌اند. هنگامی که آنها را به یکدیگر جوش می دادند توسط کابل های یاتاق، بسته می شدند و قطعات پیش ساخته روی آنها آویزان می شدند. پس از ریخته گری دهانه های نزدیک، عرشه مرکب دهانه اصلی ریخته و پیش تنیده شد. یک نرده ساده که توسط نرده ای که توسط پایه های عمودی پشتیب، می شود تشکیل می شود، دارای پرکننده طناب است. راهرو توسط چراغ های LED واقع در نرده ها روشن می شود. روشنایی قوس از منحنی آن پیروی می کند و بنابراین بر عملکرد طبیعی آن – برای غلبه بر یک مانع تأکید می کند. جهت گیری چراغ ها به سمت پایین است و بنابراین مه نور ایجاد نمی کند. طاق فولادی و آویزها به رنگ سفید، نرده ها و پایه های نرده ها مشکی هستند. در محل اتصال به مسیرهای پیاده‌روی موجود، محوطه‌سازی متن، با ماهیت منظر پارک‌ها انجام شد.

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / جیری استراسکی + DOWL - عکاسی خارجی، طاق
© Jiri Strasky

پل یک سیستم ساختاری یکپارچه را تشکیل می دهد که در آن اعضای اصلی باربر – دنده های قوسی و عرشه قاب با پایه ها متصل می شوند. عرشه از بتن با استحکام بالا دارای سطح مقطع مقاومی است که به راحتی قابل بازرسی و نگهداری است. ثبات عرضی دنده های قوس توسط عرشه آویزان بر روی آویزهای شیبدار داده می شود. بنابراین، نیازی به مهاربندی قوس یا تیرهای عرضی برای حمایت از عرشه نیست.

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - تصویر 26 از 27
بخش
پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - تصویر 27 از 27
بخش

پل عابر پیاده به مقیاس چشم انداز و پارک های مجاور احترام می گذارد. ساختار سبک و شفاف است. از ،اصری تشکیل شده است که مقیاس انس، دارند. این پل برای کاربران راحت است و حرکت آن ناشی از حرکت عابران پیاده یا وزش باد باعث ایجاد حس ناخوشایندی برای کاربران نمی شود.

پیتر کورتنی مینتو جزیره دوچرخه و پل عابر پیاده / Jiri Strasky + DOWL - عکاسی بیرونی، ،ه
© Ian Sane




منبع: https://www.archdaily.com/994373/peter-courtney-minto-island-bicycle-and-pedestrian-bridge-jiri-strasky-plus-dowl