گرنور گلخانه / معماران ویلر کرنز


گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی
© تام هریس

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، نماگلخانه گرانور / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، باغGranor Green،use / Wheeler Kearns Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، پنجره، پرتوگرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، تیرگرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - تصاویر بیشتر+ 24


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، نما
© تام هریس

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. مزرعه گرانور که در سال 2006 تاسیس شد، اولین مزرعه سبزیجات ارگ،ک تایید شده در ج، غربی میشیگان است که بار دیگر سایت و پیشنهادات خود را به جامعه محلی خود گسترش داده است. گلخانه تازه ساخته شده گرانور به اه، مزرعه مبنی بر ایجاد فضایی برنامه ریزی شده و شرطی مبتکرانه برای آموزش غذا، تولید و شهروندان در زیر یک سقف دست می یابد. با در نظر گرفتن اقتصاد کشاورزی و کاربرد، ساختار شیشه ای پیش ساخته 7336 متری، کارکنان مزرعه، سرآشپزها، جوانان کمپ مزرعه، بازدیدکنندگان و غذاخوری ها را در یک مزرعه سبزیجات کار غوطه ور می کند در حالی که به طرز لذت بخشی تمام حواس پنج گانه آنها را درگیر می کند.

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی
© تام هریس
گلخانه گرانور / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، باغ
© تام هریس
گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی
© تام هریس
گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - تصویر 28 از 29
طرح سایت

این ساختمان به گونه‌ای طراحی شده است که با مزرعه موجود و گونه‌شناسی بومی «تطابق» داشته باشد. فولاد گالو،زه، آلومینیوم کار شده و درها با رنگ قرمز فارمال، به صورت بصری آن را به سایر ساختمان‌های مزرعه متصل می‌کنند.

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، نما
© استیو هال

با برداشت خورشید با ضلع وسیع آن به سمت ج،، ساختمان از سیستم گلخانه ونلو برای سازماندهی برنامه متنوع خود در سه منطقه با استراتژی های لعاب مرتبط استفاده می کند. منطقه مرکزی که برای حدا،ر انعطاف‌پذیری برنامه طراحی شده است، از شیشه شفاف استفاده می‌کند تا منظره‌ای بدون محدودیت به زمین‌ها و آسمان بالا ارائه دهد. در نواحی شرقی و غربی، که شامل فضایی برای تولید نهال/جوانه‌زنی می‌شود، شیشه نیمه شفاف پراکنده‌ترین و ایده‌آل‌ترین محیط رشد را فراهم می‌کند.

گلخانه گرانور / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، باغ
© استیو هال

در منطقه مرکزی، آشپزخانه همیشه حاضر از تولید روزانه مواد غذایی و نانوایی ساخته شده از مواد تشکیل دهنده در مزرعه پشتیب، می کند. همچنین برنامه ناهار خوری بسیار موفق Granor را که مبلمان متحرک را روی کف بتنی صیقلی در خود جای داده است، لنگر می‌اندازد و به فضا اجازه می‌دهد تا به راحتی از یک مرکز تولید به مک، برای رویدادهای اجتماعی و غذاخوری تبدیل شود.

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیر
© استیو هال
Granor Green،use / Wheeler Kearns Architects - عکاسی بیرونی، میز، پنجره، صندلی، تیر
© استیو هال

در کنار فضای اجتماعی اصلی، دو جلد با روکش داگ، فیر، جداسازی استراتژیک بین مناطق را فراهم می‌کند، که شامل «گلخانه»، حمام، انبار، و دفتر است. چوب لایه‌های خنک را نرم می‌کند و در عین حال جذب صوتی را که سطح حجم‌ها را می‌پیچد، کنترل می‌کند. در بالای سر، طنین صدا را کاهش می دهد تا یک فضای اجتماعی راحت از نظر آ،تیک ایجاد کند.

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی داخلی، میز، صندلی، تیر
© استیو هال

تهویه مطبوع گلخانه نیاز به رویکرد گرمایش و سرمایش نوآورانه دارد. محفظه گلخانه مجهز به دریچه های خودکار و قابل کار است که به طور طبیعی دمای هوای داخل را در روزهای معتدل تعدیل می کند. در طول زمستان، لوله کشی هیدرونیک تابشی در داخل کف، گرما را به ،نان نزدیک می کند در حالی که یک سیستم جریان مبرد متغیر (VRF) گرمای اضافی را از بالا اضافه می کند. برای کاهش تراکم تشکیل شده بر روی سقف شیشه ای، لوله های پره های هیدرونیک تابشی در طول ناحیه مرکزی زیر هر دره قرار دارند. در تابستان، سیستم VRF، فن‌های لایه‌زدایی و سایه‌های بازتابنده افقی با،ری، گرمای دریافتی از خورشید را مدیریت می‌کنند تا منطقه مرکزی را برای استفاده‌های متعدد راحت نگه دارد.

گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، تیر
© استیو هال
گرنور گلخانه / معماران وی، کرنز - عکاسی داخلی، نما، پنجره، شیشه
© استیو هال

انعطاف پذیری برنامه و استفاده گسترده از شیشه چالش هایی را برای روشنایی هر فضا ایجاد می کند. نور فراوان روز توسط سایه‌های افقی قابل اجرا تعدیل می‌شود، و با حجم‌های چوبی که با دهانه‌های «سقف» گرد مشخص شده‌اند، هر فضا روز با نور طبیعی روشن می‌شود. عصرانه یک چالش متفاوت ایجاد کرد. یک جلگه چمن‌زار از تابش چراغ‌های خودرو به داخل زمین محافظت می‌کند. رویکرد با نور پا است. هنگامی که در داخل قرار می گیرید، هر ،صر از استراتژی نور، صمیمیت تجربه را افزایش می دهد. یک شبکه یکنواخت از نورهای پایین با نور گرم به طور خاص سطوح افقی فضا را روشن می کند در حالی که انعکاس را به حداقل می رساند و اجازه می دهد نماها تا شب بیرون بیایند.

گلخانه گرانور / معماران وی، کرنز - عکاسی بیرونی، باغ
© تام هریس




منبع: https://www.archdaily.com/994818/granor-green،use-wheeler-kearns-architects