آرشیو زیبا رستوران / تریوستودیو


آرشیو زیبا رستوران / تریوستودیو

MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© Ingallery

MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی بیرونی، نما، ستون، پنجرهMOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی، میزMOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی، میز، صندلیMOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلیMOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - تصاویر بیشتر+ 20


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    201 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها
MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی بیرونی، نما، ستون، پنجره
© Ingallery

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. بایگ، MOOI در پارک شهر جدید تولید هوشمند جیانگ سو قرار دارد که سایت آن قبلاً به ،وان کارخانه ماشین ابزار دوم نانجینگ شناخته می شد. به ،وان یک شرکت قدیمی تاریخی، اکنون به یک پارک صنعتی جدید تبدیل شده است. تیم طراحی ساختار قدیمی کارخانه را حفظ کرد و یک نوار مفهومی اصلی ایجاد کرد که در آن مرزها از بین رفته است. به دلیل موقعیت مک، خوب خیابان، تیم طراحی از «ناپدید شدن» و «،یب ،» به ،وان منطق طراحی استفاده ،د و «MOOI» (به م،ای «زیبا» در هلندی) به ،وان یک بیان نمادین برای تعمیق بیشتر مفهوم برند استفاده شد. منظره بیرونی در داخل خانه گسترش یافته و به طرز ماهرانه ای با زندگی اجتماعی در خیابان ادغام شده است، و تخیل “غذا خوردن در پارک” را بازتولید می کند و تجربه نادری از تماس نزدیک با طبیعت را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورد.

MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره، پرتو
© Ingallery
MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - تصویر 24 از 25
تحلیل فضایی
MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی
© Ingallery

احترام به فضای اصلی و ایجاد حس تازه. در ابتدای پروژه، تیم طراحی قصد داشت ضمن کاهش طراحی فضایی همگن، به ظاهر اصلی ساختمان احترام بگذارد. چگونگی یافتن راهی جدید برای بازسازی چارچوب فضایی و کاهش سنگینی ساختمان با تجربه ای دوستانه و سبک، در کانون تفکر و بینش تیم قرار گرفت. TRIOSTUDIO “ناپدید شدن” را به ،وان سرنخی از طریق تجدید نظر ساختاری مکرر در نظر گرفت و یک قاب فولادی در داخل کل ساختمان با یک فرم ساختاری خاص ساخت تا یک مک،سم پشتیب، بدون ته به طول 8 متر ایجاد کند، منطقه پشتی آشپزخانه را در طبقه دوم معلق کرده و هوشمندانه آن را ت،یم کند. فضای ناهار خوری و فضای کاربردی و درک “انحلال” ستون در فضا.

MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Ingallery

بلوک ساختاری آویزان با مواد آینه پیچیده شده است تا بیشتر با کل فضا یکپارچه شود. هنگامی که مصرف کنندگان به آینه نگاه می کنند، فضای طبقه دوم مانند یک جعبه شیشه ای نامرئی به نظر می رسد که دوباره ایده “ناپدید شدن” را تکرار می کند. ارتفاع حدود 11 متری در ساختمان قدیمی کارخانه امکان ایجاد فضای باز را به ارمغان می آورد. چارچوب ساختمان قدیمی به نمای رستوران تبدیل می شود و تودرتو بودن فضاهای قدیمی و جدید باعث می شود که مرزها از بین بروند و امکان گسترش فضایی را ایجاد کنند.

MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© Ingallery
MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - تصویر 25 از 25
طرح

مرزهای معماری را از بین ببرید و طبیعت را در آغوش بگیرید. TRIOSTUDIO یک درخت آلو 5 متری را در منطقه غذاخوری کاشت و مرز بین احساسات داخلی و خارجی را عمیقا محو کرد و فضای سبز منظره را با سبک صنعتی فضای زیر مقیاس غول پیکر برآمدگی تطبیق داد. فضا دیگر بر وجود خودش تاکید نمی کند و در طبیعت «ناپدید می شود». فضای سبز غنی داخلی و خارجی، مرز بین داخل و خارج ساختمان بتنی را از بین می برد و به مشتریان اجازه می دهد تا در تماس نزدیک با طبیعت باشند.

MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی بیرونی، نورپردازی، نما
© Ingallery
MOOI Arc،e Restaurant / TRIOSTUDIO - عکاسی داخلی، میز
© Ingallery

طراحی نورپردازی سعی می‌کند حس پویایی نور را مانند تنفس طبیعی شبیه‌سازی کند و حسی از فضاهای مختلف را برای فضا در نقاط مختلف زمان ایجاد کند. دستگاه حسگر نور، نورهای متفاوتی را از طلوع تا غروب خورشید می گیرد و شش صحنه مختلف از روشنایی داخلی را ایجاد می کند. تغییر نور ریتم طبیعت را بازتاب می دهد و با انعکاس آینه ای فضای طبقه دوم تعامل می کند، مرز را با ظرافت بیشتری از بین می برد و تجربه ای رویایی مانند بازی زمان و مکان در داخل و خارج از فضا می دهد.

گوشه های خیابان را باز کنید. نمای رستوران از پنجره‌های شیشه‌ای تاشو بدون قاب استفاده می‌کند تا یک فضای ناهار خوری شفاف در طبقه همکف به شکل نیمه محفظه L شکل برای استفاده در فصول و من،ت‌های مختلف ایجاد کند. در یک بعد از ظهر آفتابی، محله در حالی که بزرگسالان در مورد جهان صحبت می کنند، کودکان در اطراف رستوران پرسه می زنند و طبیعت کودکانه خود را آزاد می کنند، درست مانند یک پارک. حس طبیعت فضایی عالی برای فضا فراهم می کند و کاوش فعال را جالب تر می کند. بایگ، MOOI در گوشه پردیس شهری قرار دارد و فضای جدیدی را در مک، قدیمی ایجاد می کند. این مک، است که در آن مردم حس ارتباط خود را با فضا، محله و طبیعت بازسازی می کنند و می توانند تجربه ای منحصر به فرد مانند یک جامعه را احساس کنند. در یک زندگی روزمره که تمایل به شلوغی دارد، افراد را به کشف برخی از آرزوهای جدید زندگی تشویق می کند.




منبع: https://www.archdaily.com/996814/mooi-arc،e-triostudio