ایستگاه هنری مجتمع فرهنگی / Carvalho Araújo


ایستگاه هنری مجتمع فرهنگی / Carval، Araújo

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونی، منظره شهری
© فیلیپه پتروفسکی

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونیمجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونی، نمامجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی داخلی، پرتومجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی داخلی، آرکیدایستگاه هنری مجتمع فرهنگی / Carval، Araújo - تصاویر بیشتر+ 18


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    17510 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معمار اصلی:

    خوزه مانوئل کاروالیو آرائوخو

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونی، ساحل
© فیلیپه پتروفسکی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Estação das Artes یک مجموعه فرهنگی بزرگ است که در یک ایستگاه راه آهن قدیمی در Ceará، برزیل واقع شده است. مجموعه پیشنهادی از ساختارهای موجود برای تطبیق یک برنامه فرهنگی متنوع، متشکل از مناطق نمایشگاهی و اجرا، سالن‌ها، استودیوها و فضاهایی برای اقامتگاه‌های خلاق، مناطق کار مجموعه و اسناد، کتابخانه، و بازار غذا و بسیاری دیگر استفاده می‌کند. فضاهای مختلف به پنج واحد عملکردی و مستقل ت،یم می شوند که همگی دارای ویژگی های متمایز و خاص هستند: میدان، پیناکوتکا، IPHAN، SECULT و استودیوها.

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونی
© فیلیپه پتروفسکی

میدان قدیمی ایستگاه – که قبلاً به ،وان یک ایستگاه اتوبوس عمل می کرد – دوباره فرمول بندی شده و فرض می شود که “ریه سبز” مجموعه است – فضایی جنگلی که در آن خطوط سنگفرش بر ساختار انبارها و خطوط راه آهن تأکید می کنند. ساختمان‌هایی که به‌،وان یک مجموعه شهری عمل می‌کنند، علی‌رغم اینکه خود را سازه‌های خودمختار می‌دانند، بر روی آن قرار دارند. همچنین از طریق میدان است که از طریق ورودی ایجاد شده از “تغییر شکل” سنگفرش به خط مترو دسترسی پیدا می کند.

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© فیلیپه پتروفسکی
مجتمع فرهنگی ایستگاه هنر / Carval، Araújo - تصویر 16 از 23
پلان و بخش – Accessm

ساختمان Pinacoteca از انبارهای سابق شبکه راه آهن فدرال REFESA بهره می برد و از ساختاری از هفت انبار مجاور تشکیل شده است که هر کدام دارای سقف شیرو، هستند. ارتفاع هر یک از انبارها بین 6 تا 9 متر متغیر است و آنها را به یک سازه عالی برای گنجاندن این برنامه تبدیل می کند که شامل محوطه های نمایشگاهی، سالن های نمایش، فضاهایی برای اجراهای کوچک و محوطه های کار مجموعه و اسناد و سایر موارد است.

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونی، نما
© فیلیپه پتروفسکی

IPHAN حاصل مجموعه ای از ساختمان هاست که ایستگاه راه آهن João Filipe را تشکیل داده اند. شامل سه ساختمان و یک سکوی سرپوشیده با حیاط مرکزی است که سنگفرش میدان به آن هجوم آورده و با فضاهای بیرونی ارتباط برقرار می کند. این مجموعه دارای یک موزه کوچک، اتاق های نمایشگاه چند منظوره، یک کتابخانه، یک بایگ،، یک منطقه باستان شناسی و حفاظت، چندین اتاق پشتیب،، یک بازار غذا و فضاهای غذاخوری است.

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی داخلی، آرکید
© فیلیپه پتروفسکی
مجتمع فرهنگی ایستگاه هنر / Carval، Araújo - تصویر 20 از 23
بخش – پیناکوتکا
مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی داخلی، پرتو
© فیلیپه پتروفسکی

ساختمان SECULT از امکانات Casa do Engenheiro استفاده می کند و از ساختمان دو طبقه موجود استفاده می کند. یک ساختمان تکمیلی جدید با دو طبقه نیز طراحی شد که از موقعیت قدیمی ساختمان مجاور Casa do Engenheiro بهره می برد. SECULT مثلث ساختمان های اصلی کل مجموعه را می بندد و در فضای بین آنها پیوستگی با میدان را با سطح صمیمیت بیشتری ایجاد می کند که به طور همزمان به ،وان پیش اتاقی برای ورودی مترو عمل می کند.

مجتمع فرهنگی Estacao das Artes / Carval، Araújo - عکاسی بیرونی، ستون، طاق، آرکید
© فیلیپه پتروفسکی




منبع: https://www.archdaily.com/999430/estacao-das-artes-cultural-complex-carval،-araujo