خانه مریکس / معماران آکتیس


خانه مری، / معماران آکتیس

خانه مری، / معماران آکتیس - عکاسی بیرونی، باغ
© تیموتی کی

مری، هاوس / معماران آکتیس - عکاسی بیرونیخانه مری، / معماران آکتیس - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، قفسه بندی، تیرMerricks House / Aktis Architects - عکاسی داخلی، اتاق خواب، چوب، تخت، پنجرهخانه مری، / معماران آکتیس - عکاسی داخلیخانه مری، / معماران آکتیس - تصاویر بیشتر+ 25


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

مری، هاوس / معماران آکتیس - عکاسی بیرونی
© تیموتی کی

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. طراحی این پروژه یک سفر اکتشافی بود. مفهوم اصلی نیمه غوطه ور در ظهور چشم انداز بود. همانطور که این مفهوم تمام شرایط چالش برانگیز سایت/محیط و بودجه را هدایت می کرد، یک استراتژی متناقض ظاهر شد. به نظر می رسید هیچ دلیلی برای پنهان ، ساختمان در چشم انداز وجود ندارد. در یک محیط روستایی قرار داشت، نه در یک جنگل طبیعی. این ساختمان شکلی به یاد ماندنی از مادیت و ساختار به خود گرفت و با قدرت حضور غیرقابل تأسف بر منظر خود لنگر انداخت.

Merricks House / Aktis Architects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© تیموتی کی
خانه مری، / معماران آکتیس - تصویر 27 از 30
طرح
خانه مری، / معماران آکتیس - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، قفسه بندی، تیر
© تیموتی کی
Merricks House / Aktis Architects - عکاسی داخلی، آشپزخانه، میز، صندلی، تیر
© تیموتی کی

این سایت عمدتاً مسطح با تغییر ارتفاع تقریباً سه متری در امتداد ضلع شمالی آن بود. این همان جایی بود که ساختمان تنظیم شد. جدای از نیاز به مکان یابی ساختمان در بالای دشت سیلابی، جهت گیری سایت یک چالش طراحی را به همراه داشت. با مناظر گسترده در سراسر پوشش گیاهی بومی به سمت ج،، پاسخ معماری این بود که خانه را به روی این مناظر باز کند و همزمان فرصت معرفی نورگیرها و حیاط ها را برای شستشوی داخلی با نور خورشید شمالی ایجاد کند.

خانه مری، / معماران آکتیس - عکاسی داخلی
© تیموتی کی
خانه مری، / معماران آکتیس - تصویر 30 از 30
ارتفاعات
Merricks House / Aktis Architects - عکاسی داخلی، اتاق خواب، چوب، تخت، پنجره
© تیموتی کی

این ساختمان از دو سقف به هم پیوسته تشکیل شده است که هر کدام بالای یک جعبه بنایی قرار دارند. برنامه ریزی فضایی و ساختار بتنی و فولادی و سیستم قاب بندی، استحکام بصری ساختمان را می بخشد و زبان معماری را تعریف می کند. مواد اولیه سازه در پردازش هر دو نمای داخلی و خارجی ادامه دارد که نشان دهنده تمایل مشتری به مواد خام و طبیعی (چوب، سنگ، بتن و فولاد) به جای گچ تخته یا سطوح رنگ شده است. ،اصر بنایی فرم ساختمان را مشخص می کنند در حالی که از چوب به طور گسترده برای تزریق غنا و گرما به فضاهای داخلی استفاده می شود. نورگیرها و حیاط ها نور شمالی را به داخل ساختمان می آورند.

خانه مری، / معماران آکتیس - عکاسی داخلی
© تیموتی کی
Merricks House / Aktis Architects - عکاسی بیرونی، پنجره، جنگل
© تیموتی کی

این طرح یک پیکربندی خطی از فضاها را فراهم می کند که مناطق گردش و راهروها را حذف می کند. سیستم شبکه سازه ای حس نظم را ایجاد می کند که به موجب آن ساختمان در تضاد با منظره قرار می گیرد. ستون ستون‌ها که در امتداد وجه بلند ساختمان قرار دارد، با پنجره‌های وسیعی که در تضاد با فرم‌های بنایی قوی در جاهای دیگر است، از هم جدا شده است.

Merricks House / Aktis Architects - عکاسی بیرونی، پنجره، باغ
© تیموتی کی




منبع: https://www.archdaily.com/1000358/merricks-،use-aktis-architects