خوابگاه خانه چین / آتلیه FCJZ + CAAU


خوابگاه خانه چین / آتلیه FCJZ + CAAU

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Fangfang Tian

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، پنجره، نماخوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، نما، پنجرهخوابگاه خانه چین / آتلیه FCJZ + CAAU - عکاسی بیرونیخوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، نما، فولادخوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - تصاویر بیشتر+ 31


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    8287 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Fangfang Tian

نمایشگاه دائمی معماری – این پروژه در Cité Internationale Universitaire de Paris (CIUP) در منطقه چهاردهم پاریس واقع شده است. این شهر دانشگاهی در سال 1925 برای ارائه مسکن به دانشجویان بین المللی در پاریس تأسیس شد و اکنون دارای بیش از 40 ساختمان خوابگاهی است که به نام کشورهای مختلف نامگذاری شده اند. این شهر به دلیل مجموعه معماری قابل توجه خود، مانند “کالج نیرلاندی” (کالج هلند، 1926) طراحی شده توسط ویلم ام دودوک، “پاویلیون سوئیس” (غرفه سوئیس، 1930) توسط لوکوربوزیه، شهرت دارد. «Maison du Brésil» (خانه برزیل، 1954) اثر لوسیو کاستا و لوکوربوزیه، و «غرفه ایران» (1969) اثر کلود پارنت.

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - تصویر 35 از 36
نمودار
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، نما، پنجره
غرفه سوئیس اثر لوکوربوزیه

خانه ای که مدت ها در انتظار آن بودیم از چین – در سال 1930، دانشجوی معماری چینی، یو پینگ لیه در فرانسه، مزون چینویز یا Maison Chinoise را پیشنهاد کرد. ژونگگو شوشه به زبان چینی، به ،وان پروژه دیپلم او از آنجایی که CIUP چیزهای زیادی را بدون هزینه به چین اختصاص داده بود. در سال قبل، انجمن تحقق Maison Chinoise در Cité Universitaire de Paris توسط دانشجویان چینی از دانشگاه‌های مختلف در پاریس سازماندهی شد و م،فستی منتشر کرد که در آن از ،ت چین درخواست می‌کرد تا چنین پروژه مهمی را تأمین کند، اما موفقیتی نداشت. نقاشی های یو اکنون در آرشیو دانشگاه ج، شرقی در نانجینگ نگهداری می شود. سرانجام در سال 2017 مسابقه طراحی برای تولید پروپوزال خانه چین با نام رسمی Fondation de Chine برگزار شد. طرح FCJZ x CAAU به ،وان برنده از یک گروه پنج تیمی چینی-فرانسوی انتخاب شد.

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی بیرونی، پنجره، نما، منظره شهری
© Fangfang Tian
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - تصویر 30 از 36
طرح ها
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Fangfang Tian

زندگی با چشم انداز – Fondation de Chine که معمولاً به نام ژونگگو شوشه یا Maison de la Chine، یک قطعه زمین نسبتاً باریک را در لبه ج،ی CIUP، با یک زمین ورزشی در شمال آن و بلوار Peripherique (جاده کمربندی) در ج، آن، اشغال می کند.

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، نما، نرده
© Fangfang Tian
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی داخلی، پله ها، پنجره ها، نما، نرده، حیاط
© Fangfang Tian

ایده اولیه این تسهیلات این بود که 300 خوابگاه تک نفره با یک سالن فعالیت فرهنگی 500 نفری در یک دهکده مفهومی و سپس برای جا افتادن بهتر در سایت، پس از مطالعه مسکن خانواده گسترده، به شکل یک حلقه ساده‌سازی شود. در ج، چین تایپ کنید تو لو، که در زبان چینی به م،ای “ساختمان زمین” است زیرا معمولاً با زمین کوبیده ساخته می شود و نام دیگری دارد. دا یوان لو یا “ساختمان گرد بزرگ” برای پیکربندی دایره ای معمولی آن.

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Fangfang Tian
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی بیرونی، نما
© Fangfang Tian

طراحی لوکوربوزیه برای Pavilion Suisse حول مفهوم زندگی سالم متمرکز بود که امروزه ما به همان اندازه برای آن ارزش قائل هستیم. بنابراین، با تو لو به‌،وان الهام‌بخش اصلی، اتاق‌های خوابگاه را به شکل حلقه‌ای نامنظم و باز در اطراف یک حیاط مرکزی چیدیم تا بتو،م زندگی دانشجویی را در یک محیط طبیعی دلپذیر گسترش دهیم. محوطه اطراف و پشت بام ساختمان به صورت باغ طراحی شده اند، در حالی که راه پله در حیاط مرکزی، مجموعه ای از سکوها را بیشتر به هم متصل می کند و منظره ای عمودی را در قلب ساختمان ایجاد می کند. پس از تایید طرح پیشنهادی ما، کارفرما نام شاعرانه ساختمان را گذاشت او یوان، به م،ی باغ هارمونی.

خوابگاه خانه چین / آتلیه FCJZ + CAAU - عکاسی بیرونی
© Fangfang Tian
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی بیرونی، پنجره، باغ
© Fangfang Tian

مادیت با DNA های فرهنگی – برای دستیابی به یک ارتباط ژنتیکی متمایز با فرهنگ چینی در معماری از طریق ساخت و ساز و نه از طریق سبک یا تصویر مانند طراحی یو در سال 1930، آجرهای خا،تری خا،تری به ،وان ماده اصلی در نمای بیرونی استفاده می شوند. از طریق تکنیک های مختلف آجرچینی با الهام از پیوندهای سنتی در چین باستان از جمله این یا طناب ، آجرها، می‌تو،م به تخلخل، برجستگی در دیوار و همچنین پیش‌روهای پیش‌آمده دست یابیم تا جزئیات و صنایع دستی را به‌،وان فرم‌های معماری رسا نشان دهیم.

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، نما، پنجره
© Fangfang Tian
خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، نما، فولاد
© Fangfang Tian

همزمان، موج‌سازی در نمای ساختمان، معیاری برای بیان فردیت اتاق‌ها و در نتیجه ،نان آن‌ها و در عین حال پرداختن به موضوع آلودگی صوتی از Peripherique است. یک توری چوبی تمام نمای داخلی را در اطراف حیاط می پوشاند. همراه با آجرهای سفالی در نمای بیرونی، چنین ،یب مصالحی بار دیگر تعریف چینی باستان از معماری را تکرار می کند. تو مو یا خاک و چوب در حالی که یک پروژه محلی باقی مانده است زیرا آجرهای روی ساختمان دست ساز در اروپا هستند.

خوابگاه Maison de la Chine / Atelier FCJZ + CAAU - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Fangfang Tian




منبع: https://www.archdaily.com/1000203/maison-de-la-،e-atelier-fcjz-plus-caau