دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش


دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش

دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجی، نما
© سوریان // دانگ

دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجیدانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، پنجره، صندلی، تیردانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، ویندوزدانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، منظره شهریدانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - تصاویر بیشتر+ 31


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

  • معمار اصلی منظر: آدیتی پای

  • تیم پروژه : سامرودی شیمپی، انارین رینولدز، آرپیتا پای، سوجیت کامات، جایکومار، مانوی گوپتا

  • شهر: م،پال

مشخصات بیشترمشخصات کمتر

دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجی، نما، ویندوز
© سوریان // دانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پردیس معماری و طراحی جدید برای MAHE در زمینی متراکم به مساحت 3.9 هکتار با چشم اندازی برای ایجاد فضاهای در هم تنیده و سیال ساخته شده است. این پردیس برای 1200 دانشجو از رشته های معماری، طراحی و مد برنامه ریزی شده است. در شهر ساحلی م،پال در کارناتاکا، کشتی مادر موسسات آموزش عالی آکادمی م،پال واقع شده است. این شهر پر از زندگی پر جنب و جوش پردیس و دانشجوی، است که از نقاط مختلف جهان می آیند. زیرمجموعه ای از تسهیلات موجود که قبلاً ریشه های قوی در سیستم موجود با دیدگاهی آوانگارد داشت، قالبی را برای یک فلسفه طراحی ارائه کرد که نوآورانه و در عین حال حساس است. این طرح از موقعیت توپوگرافی قوی نشات گرفته است. این سایت دارای شیب عمده 18 متری به سمت ج، شرقی در فاصله 100 متری، رو به دره بود. با کار با شبکه ای به ابعاد 10 متر در 10 متر، بلوک های ساختم، پایین آمدند تا مناظری دست نخورده از دره داشته باشند و در عین حال به خطوط موجود نیز احترام بگذارند.

دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی بیرونی، ویندوز
© سوریان // دانگ
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - تصویر 26 از 36
نمودار
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، پنجره، صندلی، تیر
© سوریان // دانگ

برنامه طراحی به چهار بلوک که در سراسر سایت قرار داده شده بود ت،یم شد. جهت وزش باد به ،وان عامل مهم در جهت گیری بلوک ها، قرار گرفتن در اطراف یک فضای باز مرکزی برنامه ریزی شده است. دادگاه مرکزی به یک انجمن غیررسمی پلک، تبدیل شد که فضایی باز برای تعامل استاد و دانشجو را تشویق می کرد. بنابراین گردش در اطراف آن با پلکان های پرپیچ و خم که تراس ها را در سطوح مختلف به هم متصل می کند و چشم اندازهای پانوراما از دره را به تصویر می کشد برنامه ریزی شده است. استودیوهای طراحی که در بالاترین سطح برنامه ریزی شده بودند به یک زمین/تراس پلک، گسترش یافتند. تراس ها مانند جیب های تعاملی عمل می ،د که عمداً رو به آسمان باز نگه داشته می شدند. اتصال بصری از راه پله های راهرو، تسکین پویا و دسترسی بصری همتایان را تشکیل می دهد و ارتباط بین این دو را کاهش می دهد.

دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجی
© سوریان // دانگ
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجی، نما، ویندوز
© سوریان // دانگ
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - تصویر 30 از 36
پلان – طبقه همکف
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی داخلی
© سوریان // دانگ

خلاصه طراحی برای داشتن یک ورودی نمادین به ،وان یک پیوستار فضایی برنامه ریزی شده بود. شکل سیال نیز به ،وان پله های مواج منتهی به سالن و فضاهای اداری عمل می کرد. الهامات از معبد قدیمی برجسته که در شهر برجسته است جستجو شد. پیچیدگی سازه به چندین فرآیند ساخت و ساز ت،یم شد، هم افزایی RCC و فروسمان برای رسیدن به شکل پیچیده ای که برای آشکار ، ورودی ها پیچ خورده است. موج‌های آجری موزون در ادامه نما هویت جدیدی به محوطه دانشگاه بخشید. بازی ظریف فرم‌های ارگ،ک در ورودی ادامه دارد تا بعد جدیدی را به سطح دسترسی معرفی کند.

دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجی، نما، ویندوز
© سوریان // دانگ
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - تصویر 33 از 36
بخش 01
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - عکاسی خارجی
© سوریان // دانگ
دانشکده معماری و طراحی MSAP / استودیو جوهر بنفش - تصویر 35 از 36
نمودار

پالت مواد با تاکید بر جنبه تعمیر و نگهداری پردیس مفید است و در عین حال به شکل آن نیز صادق است. مصالح ساختم، و ظرایف فرهنگی همیشه در نظر گرفته شده و تفاسیر زیادی را متحمل شده است. هنگامی که شخص در فضاهای l حرکت می کند، تجربه جدیدی با هماهنگی متن، فرم های محدود شده در اطراف طبیعت آشکار می شود و گفتگو بین این دو را تشویق می کند.





منبع: https://www.archdaily.com/996681/msap-architecture-and-design-sc،ol-the-purple-ink-studio