دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا


دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 1 از 13
ع، آندریا آوزو. تصویر از بینال ونیز

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

امروز در یک ارائه زنده، اعلام شد هجدهمین نمایشگاه بین المللی معماری، با ،وان آزمایشگاه آیندهبا سرپرستی لسلی لوکو، از 20 می تا 26 نوامبر 2023 در ونیز، ایتالیا برای عموم باز خواهد بود. این نسخه شامل 63 غرفه ملی است که 27 تای آن در Giardini، 22 در Arsenale و 14 در مرکز شهر ونیز است. این نمایشگاه که در شش بخش تشکیل شده است، شامل 89 شرکت کننده است که بیش از نیمی از آنها از آفریقا یا دیاسپورای آفریقایی هستند، با تعادل ،تی 50/50 و میانگین سنی شرکت کنندگان 43 سال است. مشارکت کنندگان عبارتند از Adjaye Associates، atelier masōmī، Kéré Architecture، MASS Design Group، Sumayya Vally و Moad Musbahi، استودیوی Theaster Gates، Andrés Jaque / Office for Political Innovation، Liam Young، Neri&Hu Design and Research.

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 2 از 13دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 3 از 13دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 4 از 13دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 5 از 13دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصاویر بیشتر+ 8

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 6 از 13
ع، جاکوپو سالوی. تصویر از بینال ونیز

دوسالانه معماری ونیز 2023 که در Giardini، Arsenale و Forte Marghera برگزار می‌شود، تا چند ماه دیگر افتتاح خواهد شد. با تمرکز بر “عوامل تغییر”، این نسخه جدیدات زیادی را معرفی خواهد کرد. نیجر برای اولین بار شرکت خواهد کرد، در حالی که پاناما پاویون مستقل خود را خواهد داشت. مقر مقدس به Biennale Architettura بازخواهد گشت و با پاویون اختصاصی خود در جزیره San Giorgio Maggiore شرکت خواهد کرد. با میانگین سنی 43 سال برای شرکت کنندگان -که در پروژه های ویژه کیوریتور به 37 سال کاهش یافته است، که جوان ترین آنها 24 سال دارد-، نمایشگاه 2023 دارای 46٪ از 89 شرکت کننده آن است که آموزش را نوعی تمرین در نظر می گیرند. علاوه بر این، 70٪ از نمایشگاه ها توسط تمرین هایی است که توسط یک فرد یا یک تیم بسیار کوچک اداره می شود.

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 4 از 13
معماری Kere. تصویر از بینال ونیز

با وام گرفتن ساختار و قالب آن از نمایشگاه‌های هنری، اما از نظر انتقادی با هنر متفاوت است، همانطور که ،لی لوکو گفته است، نسخه امسال بر روی “تغییر” متمرکز شده است. لوکو می‌افزاید: «اگر ،ی نتواند آن را تصور کند، ساختن دنیای بهتر غیرممکن است.» در پاویون مرکزی در ژیاردینی، 16 عمل که نشان‌دهنده یک «فورس ماژور تقطیر شده از تولیدات معماری آفریقایی و دیاسپوریکی» است جمع‌آوری شده است. در مجموعه Arsenale، برای اولین بار، پروژه های ویژه کیوریتور به اندازه سایر دسته ها بزرگ است. و در هر دو مکان، تمرین‌کنندگان جوان آفریقایی و دیاسپورایی، کارهایی را به نمایش می‌گذارند که مستقیماً با موضوعات دوگانه این نمایشگاه، ی،ی استعمارزدایی و کربن‌زدایی درگیر است.


مقاله مرتبط

آفریقا در دوسالانه های معماری: پرسش از تاریخ های دشوار بازنمایی


دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 8 از 13
با حسن نیت از بینال ونیز

برای اولین بار در تاریخ، کانون توجه آفریقا و دیاسپورای آفریقایی، آن فرهنگ سیال و درهم تنیده مردم آفریقایی تبار که اکنون در سراسر جهان پراکنده است، قرار گرفته است. چه می خواهیم بگوییم؟ آنچه ما می گوییم چگونه چیزی را تغییر می دهد؟ و شاید مهم‌تر از همه، آنچه ما می‌گوییم چگونه با آن‌چه «دیگران» می‌گویند ارتباط برقرار می‌کند و القا می‌کند، به طوری که نمایشگاه یک داستان واحد نیست، بلکه داستان‌های متعددی است که منع،‌کننده کالیدوسکوپ آزاردهنده و باشکوه ایده‌ها، زمینه‌ها، آرزوها، و مع، که هر صدایی پاسخگوی مسائل زمان خود است؟ — لسلی لوکو.

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 11 از 13
ع، جاکوپو سالوی. تصویر از بینال ونیز

این برنامه با تلاش برای پر ، شکاف بین معماران و مردم، توسط کارناوال، یک چرخه شش ماهه از رویدادها، سخنر،‌ها، بحث‌های پانل، فیلم‌ها و اجراهایی که موضوعات را بیشتر بررسی می‌کند، پشتیب، می‌شود. در این شکل جدید از رویه معماری، «سیاستمداران، سیاستگذاران، شاعران، فیلمسازان، مستندسازان، نویسندگان، فعالان، سازمان دهندگان جامعه و روشنفکران عمومی صحنه را با معماران، دانشگاهیان و دانشجویان به اشتراک خواهند گذاشت». همچنین برای اولین بار، Biennale Architettura شامل Biennale College Architettura است که از 25 ژوئن تا 22 ژوئیه 2023 اجرا می شود. پانزده معلم بین المللی مشهور با پنجاه دانش آموز، متخصصان اولیه حرفه ای و دانشگاهیان از سراسر جهان که انتخاب شده اند کار خواهند کرد. توسط Lesley Lokko از طریق فرآیند تماس باز که 986 برنامه را جمع آوری کرد.

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 9 از 13
ع، آندریا آوزو. تصویر از بینال ونیز

ما عمداً انتخاب کرده‌ایم که شرکت‌کنندگان را به‌،وان «متخصصین» – و نه «معماران» و/یا «شهرسازی‌ها»، «طراحان»، «معماران منظر»، «مهندس‌ها» یا «آکادمیک» در نظر بگیریم، زیرا ادعای ما این است که شرایط غنی و پیچیده آفریقا و دنیایی که به سرعت در حال ،یب شدن است، درک متفاوت و گسترده تری از اصطلاح «معمار» را می طلبد. — لسلی لوکو.

دوسالانه معماری ونیز 2023: 63 غرفه ملی و 89 شرکت کننده با نمایندگی قابل توجه از آفریقا - تصویر 5 از 13
Adjaye. تصویر از بینال ونیز

دوسالانه دی ونزیا که متعهد به اقدام اقلیمی است، به دنبال تشویق “الگویی پایدارتر برای طراحی، نصب و بهره برداری از تمام رویدادهای آن” است و در سال 2023 بر افزایش آگاهی در مورد ردپای کربن کلی تمرکز خواهد کرد که تحرک را نیز در بر می گیرد. از بازدیدکنندگان پیش گشایش نمایشگاه بین المللی در 18 و 19 می 2023 و مراسم اهدای جوایز و افتتاحیه آن در روز شنبه 20 می 2023 برگزار خواهد شد. کیوریتور و توسط نهادها و موسسات غیرانتفاعی ملی و بین المللی، در هفته های آینده اعلام خواهد شد.

ما از شما دعوت می کنیم که پوشش جامع ArchDaily را بررسی کنید دوسالانه معماری ونیز 2023.




منبع: https://www.archdaily.com/996820/2023-venice-architecture-biennale-63-national-pavilions-and-89-parti،nts-with-significant-representation-from-afric،