معماری گرمسیری آسیای موسمی


معماری گرمسیری آسیای موسمی

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 1 از 6
K House / AIM Architecture. تصویر © Jonas Bjerre-Poulsen، Noah Sheldon

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

معماری استوایی، اصطلاحی است که به طور گسترده در گفتمان معماری استفاده می شود، فاقد یک تعریف ثابت است. صفت “گرمسیری” مربوط به منطقه بین مناطق استوایی سرطان و برج جدی است که بیش از 40 درصد از سطح زمین را پوشش می دهد. گرما احتمالاً تنها ویژگی مش، این کمربند است. منطقه استوایی دارای طیف وسیعی از آب و هواها از خشک تا مرطوب، و همچنین زمینه های مختلف جغرافیایی، اجتماعی و اقتصادی است. بر خلاف مناطق معتدل یا قطب شمال، یک اصطلاح چتر واحد برای توصیف معماری مناطق استوایی استفاده می شود.

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 2 از 6معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 3 از 6معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 4 از 6معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 5 از 6معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصاویر بیشتر+ 1

«معماری گرمسیری» به این م،است که ساخت و ساز منطقه ای صرفاً بر اساس شرایط آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی انجام می شود. در حالی که این درست است، زمینه های فرهنگی، عوامل اقتصادی و مصالح محلی در کشورهای مختلف به طور مساوی فرم های معماری منطقه را تعیین می کنند. شکل معماری مبتنی بر یکپارچگی شدید بین محیط ساخته شده و بافت طبیعی آن است.

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 2 از 6
RL House / Wiyoga Nurdiansyah. تصویر © محمد

معماری آسیای موسمی


مقاله مرتبط

مدرنیسم گرمسیری: خانه های درختی جدید کاستاریکا


کمربند گرمسیری شامل کشورهایی در آمریکای ج،ی، آفریقا، آسیای ج،ی و ج، شرقی و استرالیا است. آسیای استوایی خود سرزمینی با تنوع فیزیکی و فرهنگی بسیار زیاد است – از صحراهای هند تا مجمع الجزایر اندونزی. در داخل این ا،یستم بزرگ، آسیای موسمی قرار دارد، منطقه ای که در آن شناسایی شده است تغییر فصلی قابل توجه ال،ای باد در کل منطقه رخ داد.

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 6 از 6
De Men House / خانه روستایی. معماری. تصویر © Quang Dam

سریلانکا، ما،ی، اندونزی، برمه، تایلند، کامبوج، ویتنام، و بخش‌های ج،ی هند در زیر آسیای موسمی قرار دارند. در اینجا، دما بین شب و روز تقریباً ثابت می ماند زیرا گرمای خورشید استوایی توسط اقیانوس های اطراف تعدیل می شود. سطوح رطوبت نیز ثابت می ماند و فصول با بادهای موسمی مشخص می شوند. این ا،یستم ها حدود 20 درصد کربن در ا،یستم های خشکی ذخیره می شود. واضح است که آسیای موسمی برای درک تأثیر انسان و تغییر اقلیم بر عملکرد زیست کره اهمیت حیاتی دارد.

کشورهای آسیای موسمی آب و هوا، توپوگرافی و ا،یستم مشابهی دارند و در عین حال در سنت های معماری متفاوت هستند. خانه‌های ما،ی سازه‌های چوبی سبک‌وزن هستند که توسط ایوان‌هایی احاطه شده‌اند و بالای آن‌ها سقف‌های شیب‌دار قرار گرفته‌اند، ارتفاع بلند آن تهویه هوا را تشویق می‌کند. معماری در بالی به طور منظم گروهی از آلاچیق‌های یک طبقه را بر روی ازاره‌های درون یک محوطه دیواری نشان می‌دهد. در سری‌لانکا، دیوارهای خاکی سنگین اتاق‌هایی را در بر می‌گیرد که در اطراف یک حیاط مرکزی ساخته شده‌اند. هر گونه شناسی به جای ملاحظات عملی فناوری یا آب و هوا، به شدت تحت تأثیر تاریخ، فرهنگ و باورها بود.

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 4 از 6
چای خانه / استودیو پابلو لونا. تصویر © Valentina Gebrie

مدرنیسم گرمسیری در آسیای موسمی

با آشکار شدن کاستی‌های مدرنیسم بین‌الملل، نسخه‌های بومی‌شده در سرتاسر جهان ظاهر شدند. در آسیای موسمی، مدرنیسم منطقه ای – که بعدها به ،وان مدرنیسم استوایی شناخته شد – به ،وان ابزاری برای هویت سازی در دوران پس از استعمار مورد استفاده قرار گرفت. ایده هایی که از معمار، که در کشورهای غربی تحصیل کرده بودند، مانند لوکوربوزیه و جفری باوا، در این کشورها شکل گرفت. مدرنیسم گرمسیری یک زیبایی شناسی طراحی بود که به نظر می رسید شیوه های ساختمان سازی را در سراسر آسیا ی،ان می کند. اشکال کوبیست، سقف‌های کم شیب با لبه‌های بیرونی، دیوارهای سوراخ‌دار و استفاده بیش از حد از بتن معماری جدیدتر را مشخص می کند. استوایی استوایی بخشی از بیشتر شده بود مفهوم جه، شده معماری پایدار.

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 5 از 6
لونوگانگا / جفری باوا. تصویر © دومینیک سانسونی

مدرنیسم استوایی به معماران آسیایی اجازه داد تا معماری را در کشورهای خود مستعمره کنند. همانطور که آنها به دنبال هویت های جایگزین برای جوامع مدرن خود بودند، به تدریج تعادل بین مدرنیسم و ​​منطقه گرایی به دست آمد. محیط‌های معاصر در آسیای موسمی از دوران پس از استعمار تا به امروز دستخوش دگرگونی سریع شده‌اند. آسیای امروزی در حالی که از فرهنگ، عقاید، اقلیم و جغرافیا در کارهای معماری حمایت می کند، با اولویت های جدیدی مواجه است.

معماری گرمسیری آسیای موسمی - تصویر 3 از 6
هتل چیکلند / معماران VTN. تصویر توسط معماران VTN

شهرنشینی در اقتصادهای آسیایی شیوه های سنتی در معماری را تغییر داده است. در رابطه با موقعیت جه، تهاجمی منطقه، معماری در آسیای موسمی به دنبال همتراز با همتایان غربی خود است. خانه های مجلل و مجلل غیر اشتراکی برای دیدار با افراد مستقل و ثروتمند ساخته شده اند. نیازهای طبقه متوسط. مدرنیسم نو استوایی که با مصالح ساختم، محلی – به ویژه بامبو – آزمایش می کند تا خواسته های اجتماعی معاصر را برآورده کند، در حال افزایش است.

هدف ا،ر مکان‌های اصلی در آسیای موسمی حفظ تفاوت‌های اجتماعی و فرهنگی در محیط ساخته شده و در عین حال دستیابی به وضعیت یک شهر جه، است. کلانشهرهای شهری رو به رشد خواستار راه‌های پایدار برای پذیرش هویت محلی در سازه‌های بلند و متراکم هستند. آسیای موسمی در نقطه عطفی قرار دارد که در آن معماری استوایی بر بوم‌شناسی، فناوری و سنت‌های محلی تمرکز می‌کند.


مقاله مرتبط

مدرنیسم گرمسیری: خانه های درختی جدید کاستاریکا





منبع: https://www.archdaily.com/999602/the-tropical-architecture-of-monsoon-asi،