ویلا K / IAIA – معماران داخلی آرت ایده


ویلا K / IAIA – معماران داخلی آرت ایده

ویلا K / IAIA - معماران داخلی ایده آرت - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© Alex Jeffries Group

ویلا K / IAIA - ایده آرت معماری داخلی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبلویلا K / IAIA - آرت آرت معماران داخلی - عکاسی داخلی، پله، نردهویلا K / IAIA - آرت آرت معماران داخلی - عکاسی داخلی، در، پنجرهویلا K / IAIA - معماران داخلی آرت ایده - عکاسی بیرونیویلا K / IAIA - معماران داخلی آرت ایده - تصاویر بیشتر+ 12


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ویلا K / IAIA - ایده آرت معماری داخلی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل
© Alex Jeffries Group

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. ویلا کی یک اقامتگاه خصوصی دو طبقه است که در میدان میلنیوم استیتز در دبی، امارات متحده ،ی واقع شده است. ویلا در دو سطح گسترده شده است که سقفی دوبل در ورودی اصلی، لابی پله ها و فضای اصلی پذیرایی را نشان می دهد. استودیو IAIA برای برجسته ، پتانسیل سنگ طبیعی در فضای داخلی خانه، از صفحات سنگ مرمر و پرداخت های مختلف استفاده کرده است. اسلب‌های مرمر با دقت انتخاب شده‌اند تا با یکدیگر مطابقت داشته باشند، کف‌ها و دیوارها را می‌پیچانند، و حجاری شده‌اند تا شامل ال،ا، بافت‌ها و جزئیات نورپردازی شوند.

ویلا K / IAIA - آرت آرت معماران داخلی - عکاسی داخلی، پله، نرده
© Alex Jeffries Group
ویلا K / IAIA - معماران داخلی ایده آرت - تصویر 14 از 17
پلان – طبقه همکف
ویلا K / IAIA - ایده آرت معماری داخلی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، نما
© Alex Jeffries Group

دارین جبیلی، رئیس طراحی IAIA می گوید: «ما می خواستیم نشان دهیم که با سنگ مرمر چه کاری می توان انجام داد. مشتری از آنجایی که عاشق سنگ مرمر بود، می خواست با استفاده از سنگ مرمر عمق و تن ها و فضاهای مختلف ایجاد کند. آنها می خواستند بر موضوعات در فضاهای مختلف تأکید کنند و سبک زندگی منحصر به فرد خود را تطبیق دهند. در پاسخ به نیازها و آرزوهای مشتری، زیبایی شناسی ویلا K یکی از «مادیات تغییر یافته» است – رویکردی آوانگارد برای برخورد با مواد مختلف با هم در یک پیچیدگی فضایی. در طول فرآیند طراحی، چهار ،صر طبیعی حضور داشتند که در فرآیند تصمیم‌گیری طراحی و روش‌شناسی تکراری شرکت داشتند. پالت مواد توسط مواد اولیه هدایت شد و از طریق بررسی دقیق نور طبیعی روز و ،اصر نور مصنوعی تولید شد. هدف این بود که مشتری را به یک سفر جوی پر از بافت ها و ال،ای احساس شده از طریق Vision و Touch ببریم. رنگ‌ها، مواد، بافت‌ها و رگه‌های سنگ مرمر با هر فضا تغییر می‌کنند و بخش متفاوتی از داستان را روایت می‌کنند.

ویلا K / IAIA - آرت آرت معماران داخلی - عکاسی داخلی، در، پنجره
© Alex Jeffries Group
ویلا K / IAIA - معماران داخلی ایده آرت - تصویر 17 از 17
بخش
ویلا K / IAIA - ایده آرت معماری داخلی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل
© Alex Jeffries Group

هر اتاق با یک خط داست، جدید طراحی شده است. چیزی که عملکرد فضا را دنبال می کند و همچنین با نور، شکل و فرم ،اصر معماری آن گفتگو می کند. در طبقه همکف، از سنگ مرمر سردتر استفاده شده است، که کف را با پوششی مطابق با کتاب می پوشاند و دیوارها را با سنگ مرمر فلوت می پوشاند که به فضا عمق می بخشد. چوب نقش بزرگی در طراحی بازی می کند و با افزودن خطوط روکش بلوط به خط داستان، رگه های مرمر را تکمیل می کند. در نهایت، وسایل روشنایی معلق منحصربه‌فرد در ورودی دوبله شناور می‌شوند که نور محیطی مجسمه‌ای را ارائه می‌کنند. پله های منتهی به طبقه دوم به ،وان یک وقفه از طریق گسست در سنگ مرمر استفاده شده، سبک پرداخت و روکش حجاری شده عمل می کنند. تراورتن نقره‌ای پله‌ها و دیوارها را می‌پیچد و پله‌های یکپارچه را با سناریوهای مختلف نورپردازی نشان می‌دهد که به طور همزمان روی پله‌ها، دیوارها و پاسیو نور می‌تابد.

ویلا K / IAIA - معماران داخلی آرت ایده - عکاسی بیرونی
© Alex Jeffries Group
ویلا K / IAIA - معماران داخلی ایده آرت - عکاسی داخلی، صندلی، پاسیو، عرشه
© Alex Jeffries Group

بالاتر از این، در طبقه دوم پلی است که از ورودی دو ارتفاع عبور می کند و اتاق خواب ها را به هم متصل می کند. هر اتاق خواب با انتخاب متریال و تزئینات خاص خود مشخص می شود. نور، پوشش گیاهی و پوشش چوبی بر کیفیت فضا افزوده است. ما انتخاب کردیم که با مواد طبیعی کار کنیم که داست، را روایت می‌کنند. ما می خواستیم با آنچه طبیعت فراهم می کند کار کنیم. این پروژه از مواد طبیعی و بقایای مدیریت شده با ،یب آنها در ،اصر طراحی در مبلمان، مناطق فنی خانه و پارکینگ استفاده کرد. در واقع، محوطه پارکینگ با یک تکه سنگ مرمر تراورتن نقره ای باقیمانده پوشیده شده بود. از انتخاب متریال گرفته تا طراحی مبلمان، نقطه کانونی پروژه طبیعت به ،وان یک بازیگر کلیدی بود. رنگ ها، پرداخت ها، مواد و لوازم جانبی آن را منع، می ،د.

ویلا K / IAIA - ایده آرت معماری داخلی - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، مبل
© Alex Jeffries Group




منبع: https://www.archdaily.com/999140/villa-k-iaia-idea-art-interior-architects