کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN


کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN

کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی بیرونی، پرتو
© کیتی ادواردز

کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی بیرونی، جنگل، باغکافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی خارجیکافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی خارجی، جنگلUrata Look Out Cafe / CAUKIN Studio - عکاسی داخلی، پرتو، عرشهUrata Look Out Cafe / CAUKIN Studio - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    125 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    کاسی لی، جاشوا پیزلی


کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی بیرونی، جنگل، باغ
© کیتی ادواردز

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. جامعه اوراتا و باشگاه روتاری ساووساوو یک فرصت منحصر به فرد را برای ایجاد یک کافه محلی شناسایی ،د که هم به گردشگران محلی و هم بین المللی که بین دو شهر اصلی جزیره، لاباسا و ساووساوو سفر می کنند، خدمات رس، می کند.

کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی خارجی، جنگل
© کیتی ادواردز

دو شهر اصلی توسط یک جاده 90 کیلومتری به هم متصل می شوند که از کوه های بین آنها عبور می کند. این یک رانندگی فوق‌العاده خوش منظره با چندین مناظر خیره‌کننده در طول مسیر است، که نمادین‌ترین آنها منظره‌ای است که بعد از دره Sekawa بر روی تپه‌ها قرار گرفته است و اولین مشاهده دیدنی از خلیج ساووساوو را به نمایش می‌گذارد. در اینجا یک استراحتگاه کوچک و غیررسمی وجود دارد که به مک، محبوب برای گردشگران محلی و بین‌المللی تبدیل شده است تا بتوانند توقف کنند و از مناظر خیره شوند – یک معرفی فوق‌العاده برای خلیج ساووساوو.

Urata Look Out Cafe / CAUKIN Studio - عکاسی داخلی، پرتو، عرشه
© کیتی ادواردز

با این حال، این سایت در معرض پرتاب و ، توسط وسایل نقلیه ای که در آنجا توقف می کنند، شده بود. این هم نمونه ای از غفلت زیست محیطی و هم فرصتی از دست رفته برای گردشگری و کارآفرینی محلی بود. کافه جدید اطمینان حاصل می کند که دیگر ، رخ نخواهد داد و با ارائه فرصتی به عابران برای توقف و گرفتن قهوه، بستنی و کیک از مناظر باورن،ی بهره می برد.

Urata Look Out Cafe / CAUKIN Studio - تصویر 15 از 22
پلان – طبقه همکف

این ساختمان که متعلق به جامعه روستای اوراتا است به یک اپراتور تجاری اجاره داده خواهد شد که م،م به استخدام اعضای روستا خواهد بود. تمام هزینه‌های اجاره ساختمان مستقیماً برای پروژه‌های توسعه‌ای آتی به جامعه پرداخت می‌شود و درآمد پایدار و مشاغل تضمین شده برای اعضای روستا فراهم می‌شود. این ساختمان دارای یک منطقه نشیمن داخلی با پلان باز با مجموعه ای از درهای دوتایی است که به یک ایوان بزرگ برای صرف غذا در فضای باز باز می شود.

Urata Look Out Cafe / CAUKIN Studio - عکاسی داخلی، بیم
© کیتی ادواردز

در کنار دو توالت عمومی، این ساختمان میزبان یک آپارتمان استودیویی کوچک با یک حمام خصوصی برای یک سرایدار ،ن است که همچنین یکی از اعضای شاغل جامعه اوراتا خواهد بود. این ساختار کاملاً با مواد محلی ساخته شده است، ساختار قاب چوبی برای مقاومت در برابر طوفان های آینده طراحی شده است – یک رویداد بلای طبیعی که در چند سال اخیر به دلیل تغییرات آب و هوایی در اقیانوس آرام ج،ی بر تعداد و شدت آن افزوده شده است.

کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی خارجی، جنگل
© کیتی ادواردز

فرم ساختمان جریان هوا را در فضاها تشویق می کند، هوای گرم را از طریق اثر پشته بیرون می کشد و محیط داخلی خنک را حفظ می کند. گذرگاه‌ها و ایوان بزرگ سرپوشیده، منطقه‌ای سایه‌دار برای تماشای منظره ایجاد می‌کند که توسط یک میز در جلو قاب شده و بازدیدکنندگان می‌توانند از قهوه خود لذت ببرند. ساختار در معرض دید، نمای لایه ای ایجاد می کند و راهروی ورودی را قاب می کند.

Urata Look Out Cafe / CAUKIN Studio - تصویر 16 از 22
بخش – AA

گردشگری محلی جزء مهمی از فعالیت‌های گردشگری در کوتاه‌مدت – میان‌مدت خواهد بود، زیرا محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید به قوت خود باقی است. با بازگشت بازار بین المللی گردشگری قبل از کووید، کافه اوراتا موکب به خودی خود یک جاذبه خواهد بود و پتانسیل موفقیت کافه و درآمد پایدار را برای جامعه افزایش می دهد. مایلیم از دفتر ARUP کاردیف به خاطر حمایتشان در زمینه مهندسی سازه و ارائه یک مهندس در محل برای پروژه تشکر کنیم.

کافه Urata Look Out / استودیو CAUKIN - عکاسی خارجی، جنگل
© کیتی ادواردز




منبع: https://www.archdaily.com/995834/urata-look-out-cafe-caukin-studio