آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه جهانی


آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه جه،

آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه جه، - عکاسی داخلی، پنجره، صندلی، نما
© Hangtian Zheng

آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه گلوبال - عکاسی داخلی، پله ها، نماآکادمی پارک ویکتوریا / آتلیه گلوبال - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی، پنجرهآکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه جه، - عکاسی داخلی، شیشه، نما، ستونVictoria Park Academy / Atelier Global - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجرهآکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه جه، - تصاویر بیشتر+ 22


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    8621 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها
آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه گلوبال - عکاسی داخلی، پله ها، نما
© Hangtian Zheng

محیط سایت: “مناظر کوهست، زیبا” – آکادمی پارک ویکتوریا اولین مدرسه گروه آموزشی ویکتوریا (چین) در شنژن است. این فضای بیرونی در سمت شمالی کوه دانانشان در ناحیه نانشان، در مجاورت پارک لی لین و پارک دانانشان واقع شده است و دارای زمین فوتبال، زمین بسکتبال/زمین تنیس/زمین ورزشی، و پیست دویدن است. وقتی دانش‌آموزان از ک، بیرون می‌آیند، مناظر طبیعی و آرام کوهست، را در آغوش می‌گیرد و ارتباط آن‌ها با طبیعت را تقویت می‌کند. ساختمان اصلی آجر قرمز متشکل از دو سالن ورزشی است و در بازسازی طراحی، AG ساختار سقف شیرو، اصلی را حفظ کرده است، که مجموعه ای از شیرو، های M شکل است که تپه هایی را که محل قرار گرفته است بازتاب می دهد. طراحی با بهره گیری حدا،ری از محیط طبیعی سایت، از آن الهام گرفته و سعی می کند محیطی هماهنگ با دانش آموزان و معلمان در هسته خود ایجاد کند. طراحی جدید پردیس تلاش می کند تا تعامل و همکاری اجتماعی را ارتقا دهد و در عین حال طبیعت را به طور یکپارچه به محوطه دانشگاه وارد کند.


آکادمی پارک ویکتوریا / آتلیه گلوبال - تصویر 16 از 27
ساختمان و محیط زیست

استراتژی بخش: “کریدور کوه آبی” – یک «دالان کوه آبی»، به شکل آب جاری، یک قطعه مرکزی است که کل محوطه دانشگاه را به هم متصل می کند. مانند رودخانه بی پایان دانش، راهرو دانش آموزان را از سالن به پله های بزرگ و به حیاط دهلیز می آورد. علاوه بر هدف گردش، تعاملات در مقیاس های مختلف مانند خواندن، بحث، بازی گروهی، سمینار و سخنر، و غیره را نیز تسهیل می کند. و مناظر کوهست، فصلی با تجربه یادگیری. فضای عمومی بر اساس گروه های سنی مختلف به سه نوع طبقه بندی می شود: روشنگری، یادگیری و خودمختاری. خواندن، یادگیری، گفتارسازی، اوقات فراغت و ارتباط با مفهوم طراحی آب روان و طبیعت مش، غنی شده است. برای نام بردن از چند فضای موضوعی در پردیس: مراحل بزرگ – تعقیب پله های رویایی. فضای آزاد بین ک، های درس – دهلیز Litchi; گوشه طوفان فکری – میدان کوچک پر حرف؛ راهرو نمایشگاه هنر – سرزمین عجایب داوینچی. و گوشه اشتراک دانش – TED Lilin. دانش آموزان راحت تر درگیر تعامل می شوند و از طریق تنظیمات عملکردی انعطاف پذیر و طراحی فضای چند بعدی معماری الهام می گیرند.

آکادمی پارک ویکتوریا / آتلیه گلوبال - تصویر 17 از 27
بخش – استراتژی طراحی
Victoria Park Academy / Atelier Global - تصویر 18 از 27
بخش تحلیل
آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه گلوبال - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© Hangtian Zheng

طراحی فضا: “نفوذپذیری طبیعت” – هدف ما ایجاد یک “مدرسه” و همچنین “سرزمین پریان” برای دانش آموزان است. طراحی فضا هم به یادگیری و هم آموزش می‌پردازد، و بازسازی چند مداخله در مقیاس کوچک انجام می‌دهد و نور خورشید و هوای تازه را وارد می‌کند تا ارتباطی یکپارچه با طبیعت ایجاد کند. از دهلیز هوای باز که نور روز را به ،مت ورودی می‌آورد تا سالن چند منظوره با یادگیری چندرسانه‌ای، اوقات فراغت و شبکه‌های اجتماعی. و از گا،ی هنری در طبقه همکف تا محوطه تخصصی مطالعه در طبقه دوم. طراحی برای طبیعت قابل مشاهده است: فضای رنگی پر جنب و جوش، تغییر نور روز از نورگیر، و درک تغییرات ظریف در فصول.

آکادمی پارک ویکتوریا / آتلیه گلوبال - عکاسی بیرونی، حصار، نما
© Hangtian Zheng
آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه گلوبال - تصویر 19 از 27
حیاط لیتچی
آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه گلوبال - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی
© Hangtian Zheng

ساختار سقف شیرو، موجود با بریدگی‌های جزئی حفظ شد که امکان دید مستقیم به آسمان و افزایش نور و گردش هوا را فراهم می‌کند. نور خورشید به بخش‌های عمیق‌تر فضای داخلی منتقل می‌شود و محیطی را ایجاد می‌کند که در آن «طبیعت» ملموس باشد. پله های بزرگ که به طبقه دوم متصل می شوند گردش خون و عملکرد را یکپارچه می کنند. در مرکز کل پردیس، به ،وان یک منطقه چند منظوره عمل می کند. برخی از پله‌ها با کنده‌های چوب طبیعی سنگفرش شده‌اند که دانش‌آموزان می‌توانند برای ارائه در فضای باز، جلسه طوفان فکری یا جلسه توجیهی بنشینند. و در زمان تعطیلات، پله های بزرگ تبدیل به زمین بازی دانش آموزان می شود. استودیوی رقص در طبقه آ، واقع شده است، جایی که نور خورشید بیشترین میزان را دارد. ،مت زیرین اتاق در بالای پله های بزرگ است که در آن طرح سقف با آهنگ های آویزان تعبیه شده است تا از دهلیز ورودی به ،وان یک گا،ی نمایشگاه هنری کوچک استفاده شود. همراه با صفحه نمایش بزرگ LED رو به در اصلی، این دو ،صر مکمل یکدیگر هستند تا اولین تاثیر بصری را ایجاد کنند.

Victoria Park Academy / Atelier Global - تصویر 21 از 27
تعقیب پله های رویایی
آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه گلوبال - تصویر 22 از 27
پله ها
آکادمی ویکتوریا پارک / آتلیه جه، - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نرده
© Hangtian Zheng

ساختمان موجود به یک پردیس 36 ک،ه تبدیل شد و ما در نظر داریم که مقیاس فضا را با دقت در نظر گرفتن ابعاد راه پله و ارتفاع نرده های موجود بیان کنیم. به ،وان مثال، ما بخش‌هایی از نما را در دو طرف پله‌های بزرگ حک کردیم تا نور روز را به ک،‌های مجاور وارد کنیم. و ما یک پایه کتاب پیوسته با یک شکاف چوبی 3 سانتی متری طراحی کرده ایم که به نرده ادغام شده است تا دانش آموزان بتوانند کتابی را از کتابخانه مجاور بیاورند و آن را روی قفسه مطالعه در هر نقطه از دهلیز قرار دهند و یک محیط مطالعه مستقل ایجاد کند. دهلیز Litchi یک فضای فعالیت است که از فاصله 10 دقیقه ای بین ک، ها استفاده می کند. بتن آبی به ،وان کفپوش با منظره سبز، ارتباط بصری با تمام اتاق های کار و فضای گردش اطراف دهلیز دارد. دهلیز Litchi به خوبی با نور خورشید روشن می شود و یک محیط آزاد و هماهنگ را ایجاد می کند و از طریق فن بیان معماری سعی می کنیم یک “سرزمین پریان” داخلی ایجاد کنیم.

Victoria Park Academy / Atelier Global - عکاسی داخلی، میز، پنجره، صندلی
© Hangtian Zheng

“صندوق مطالعه” نیمه باز در طبقه دوم قرار دارد که از حیاط قابل مشاهده است. برای بیان سادگی ساختمان از مصالح چوب و شیشه استفاده شده است. طراحی ما از فضای خالی در پایین پله های بزرگ استفاده می کند و یک نوار برای ،مت پذیرش ایجاد می کند. استفاده از شیشه به ،وان یک رسانه، با حیاط بیرونی به ،وان پس زمینه، فضایی فراغتی ایجاد می کند که فعال و ایستا را با هم ،یب می کند. این فضایی است که می تو،د زمین بازی پر انرژی در فضای باز را مشاهده کنید. و در عین حال می تواند از آرامش محل استراحت قدرد، کند. ما مساحت کف قابل استفاده کتابخانه را با اضافه ، یک نیم نیم طبقه به حدا،ر رساندیم و به طور موثر حجم مجموعه های کتاب را افزایش دادیم. و با استفاده از قفسه های کتاب به ،وان مبلمان، سعی می کنیم فضایی را هم برای مطالعه و هم برای سخنر، های کوچک ایجاد کنیم، یک کتابخانه نه تنها برای مطالعه، بلکه فضایی برای یادگیری هدایت شده و کاوش مستقل. و کف آن با چوب طبیعی پوشیده شده است، بنابراین دانش آموزان می توانند روی زمین عایق بندی شده بنشینند و مطالعه کنند یا با همک،ی های خود یک باشگاه کتاب کوچک داشته باشند. اتاق موسیقی، استودیوی رقص و اتاق هنر به کل فضای گردش مرتبط هستند، با استفاده از یک چیدمان انعطاف‌پذیر، می‌تو،م یک منطقه نسبتاً محدود را به گردش عمومی گسترش دهیم و ک، درس تخصصی به نمایشی از کار دانش‌آموزان تبدیل می‌شود. پذیرایی برای دانش‌آموزان گروه‌های سنی مختلف، طراحی ک، درس سازگار و متنوع است، چیدمان منظم مبلمان شل برای ک،‌های پایه استفاده می‌شود، و برای ک،‌های ارشد، یادگیری گروه‌های کوچک با بحث میزگرد امکان‌پذیر است. و برای فعالیت های ک،ی و اوقات فراغت می توان مبلمان را طوری چید که دایره بزرگی تشکیل دهد. تمام ک، های درس مجهز به یادگیری دیجیتال/آموزش الکترونیکی هستند.

آکادمی پارک ویکتوریا / آتلیه گلوبال - عکاسی داخلی، کمد، قفسه بندی، پنجره
© Hangtian Zheng




منبع: https://www.archdaily.com/994920/victoria-park-academy-atelier-global