آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟ نوآوری با پانل های نمک متبلور


آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟ نوآوری با پانل های نمک متبلور

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 1 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

ک،ید سدیم که معمولاً به ،وان نمک شناخته می شود، در همه جا وجود دارد. در کاربردهای باست، و در طبیعت فراوان، ا،یستم های محلی را حفظ می کند، جاده ها را یخ زدایی می کند، در انواع فرآیندهای صنعتی حیاتی است و احتمالاً روی میز آشپزخانه شما به ،وان چاشنی برای وعده های غذایی شما می نشیند. امروزه، ارزش نسبتا کمی به آن نسبت داده می شود – با توجه به اینکه قبلاً به اندازه طلا ارزش داشت – و برخلاف سایر جایگزین های مشتق شده از طبیعت مانند جلبک ها یا میسلیوم ها، به نظر می رسد که تحقیقات و علاقه کافی در مورد تمام جنبه های فیزیکی آن وجود ندارد. خواص مک،کی یا زیبایی شناختی و با این حال ماده ای با پتانسیل بی نهایت و خارق العاده است. نمک جدا از ویژگی های حیاتی آن، مقرون به صرفه است، به راحتی در دسترس است، ضد باکتری است، در برابر آتش مقاوم است، می تواند رطوبت و گرما را ذخیره کند و در بازتاب و انتشار نور عالی است.

آیا نمک می تواند ماده ای از آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 2 از 21آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 3 از 21آیا نمک می تواند ماده ای از آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 4 از 21آیا نمک می تواند ماده ای از آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 5 از 21آیا نمک می تواند ماده ای از آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصاویر بیشتر+ 16

ما می د،م که یکی از چالش های کلیدی در بهبود بهره وری منابع در صنعت ساختمان، شناسایی موادی است که می توانند جایگزین منابع طبیعی کمیاب شوند، بنابراین آیا نمک با تمام ویژگی هایش می تواند به یک گزینه من، تبدیل شود؟ آیا می تواند ماده ای از آینده باشد؟ البته، همانطور که پتانسیل وجود دارد، مشکلاتی در رابطه با نمک وجود دارد که استفاده از آن را به ،وان مصالح ساختم، محدود کرده است: به طور طبیعی مستعد جذب رطوبت است، مستعد فرسایش توسط باد و آب است و می تواند باعث خوردگی اجزای ف،ی مورد استفاده در ساخت و ساز. این نشان می دهد که فهرست طول، از معیارها باید برآورده شود، اما همچنین فرصتی را برای کشف کاربردهای خاصی فراهم می کند که نمک می تواند علی رغم چالش ها مفید باشد.

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 10 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

نمک اساساً یک ،یب شیمیایی است که توسط یون‌های سدیم و ک،ید تشکیل می‌شود که وقتی در آب حل می‌شوند، جدا شده و توسط مولکول‌های آب احاطه می‌شوند. اگر آب تبخیر شود، یون ها به هم نزدیک می شوند و ساختار شبکه ای تشکیل می دهند که منجر به تشکیل بلورهای نمک می شود. کریستال ها می توانند به روش های مختلفی تشکیل شوند، از تبخیر آب دریا تا است،اج زیرزمینی و واکنش های شیمیایی. با افزایش جمعیت جهان و بهبود استانداردهای زندگی، میزان نمک تولید شده به ،وان ، از طریق نمک‌زدایی آب دریا و است،اج پتاس به طور چشمگیری افزایش یافته است، به این م،ی که این منبع از همیشه فراوان‌تر است.

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 2 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

در کمال تعجب بسیاری، محققان و طراحان نمک را به ،وان یک ماده ساختم، برای قرن ها در برخی از نقاط جهان به صورت خام، ،یبی یا فرآوری شده بررسی کرده اند. چند مثال جالب عبارتند از a هتلی که از میلیون ها بلوک نمک ساخته شده است، آ رستور، که با نمک محلی ساخته شده استو یک غرفه ساخته نشده که در آن قاب های ف،ی برای تشویق رشد نمک طراحی شده بود. کاربردهای جدیدی نیز در دهه گذشته از نمک فرآوری شده به کار رفته در آن پدیدار شده است پانل های دیواری انعطاف پذیر و ساخت نمونه های اولیه پوست، به اشیاء چاپ سه بعدی ساخته شده از مخلوط نمک و نشاسته.

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 5 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

پانل های نمک متبلور که در یک سیستم مزرعه مانند رشد می کنند

یک آزمایشگاه طراحی و تحقیقاتی وجود دارد که یک گام فراتر رفته است، “با استفاده از فرآیندهای کریستالیزاسیون نمک برای توسعه برنامه های کاربردی نوآورانه و تقویت صنعت تاریخی نمک محلی.” مستقر در پردیس وسیع لوما آرل در ج، فرانسه، آتلیه لوما روشی جدید و خلاقانه برای کار با کریستالیزاسیون نمک پیشنهاد می کند و پتانسیل یک فرآیند طبیعی و دایره ای را در زمینه معماری و طراحی آشکار می کند. ما با مدیر پروژه Henna Burney صحبت کردیم تا بینش بیشتری در مورد ابتکار عمل و چگونگی قرار دادن نمک به ،وان یک ماده با ارزش بالا بدست آوریم.

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 3 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

آب شور دلتای رودخانه رون – یا به اصطلاح کامارگ در ج، فرانسه – از لحاظ تاریخی برای تولید نمک استفاده می شده است. از سال 2017، آتلیه لوما کارخانه کریستالیزاسیون بر ایجاد استفاده از نمک تولید شده توسط نمک‌سازان منطقه، توسعه موادی که این منبع محلی را نشان می‌دهد و ویژگی‌های فیزیکی و زیبایی‌شناختی آن را به نمایش می‌گذارد، تمرکز کرده است. این تیم با استفاده از قاب‌های سفارشی، اولین سری از پانل‌های نمک متبلور را تولید ،د که به صورت محلی با استفاده از یک سیستم مزرعه‌مانند رشد ،د و از تبلور طبیعی در مزارع نمک استفاده ،د.

طراحان Henna Burney و Karlijn Sibbel روشی را برای رشد کریستال های نمک “روی یک شبکه ف،ی که در زیر آب در نمک های وسیع قرار داده شده است” توسعه دادند. تحقیقات عمیق از قبل برای تعیین اینکه چگونه شرایط خارجی مانند باد، باران، دما، جریان آب و رطوبت بر فرآیند تبلور تأثیر می‌گذارند، ضروری بود.

این یک ماده طبیعی است؛ در واقع ما چیزی اختراع نکرده ایم. ما فرآیند تبلور و اینکه چه نوع تبلور می‌خواهیم را تحلیل کردیم، اما دانش متعلق به کارگران نمک است. – آتلیه لوما در “دیوار نمک”

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 4 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz
آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 16 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

تبدیل نمک به ماده ای در مقیاس معماری

برای پانل‌های نمک، ساختار، تعیین حدود و محدود ، تبلور در یک هندسه قابل کنترل ضروری بود. در این مورد، یک مربع کامل. با تبدیل یک ماده طبیعی فراوان به مصالحی در مقیاس معماری، متخصصان توانستند با راه اندازی بیش از 4000 پانل منحصر به فرد تولید کنند که سپس به ،وان یک سیستم روکش شیشه مانند برای برج فرانک گری در لوما آرل. پروژه “دیوار نمک” با پوشش سطحی به وسعت 560 متر مربع، اولین کاربرد در مقیاس بزرگ نمک را به ،وان یک ماده روکش نشان می دهد.

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 19 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

همانطور که حنا توضیح می دهد، نمک برای این پروژه انتخاب شد «زیرا یک ماده به طور طبیعی قابل اشتعال است. این یکی از شرایطی بود که بتو،م یک ماده طبیعی را در آن منطقه اعمال کنیم.» و از آنجا که کریستالیزاسیون شامل یک فرآیند کربن خنثی است، پانل ها نیز بسیار سازگار با محیط زیست هستند: “تولید از انرژی خورشیدی (بلورسازی) هیچ تاثیر منفی بر محیط زیست ندارد.” طراحی ساختاری اجازه می دهد تا هر پانل جداگانه برداشته شود و در صورت ،وم جایگزین شود. اگر آسیب ببینند، می‌توان آن‌ها را با قرار دادن دوباره در آب کارخانه کریستالیزاسیون مجدداً تبلور کرد و دوباره بازسازی کرد. به این ترتیب، با تحقیقات گسترده و پیروی از محدودیت‌های خاص، پانل‌های نمک راه‌حلی نوآورانه بود که قادر به کاهش بارهای گرمایی، مقاومت در برابر آتش، افزودن زیبایی‌شناسی منحصر به فرد و کمک به پایداری است.

چیزی که ما راه اندازی کردیم یک روش کشاورزی خاص است که ما را قادر می سازد پانل هایی ایجاد کنیم که می توانند در ساختمان ها استفاده شوند، که دارای کیفیت واقعی در محیط معماری هستند زیرا در برابر آتش مقاوم هستند و باعث کاهش بار حرارتی ساختمان می شوند. – آتلیه لوما در “دیوار نمک”

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 20 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

همان‌طور که حنا توضیح می‌دهد، یکی از انگیزه‌های اصلی کارخانه کریستالیزاسیون این است که «ثابت کند که می‌توان به طور متفاوت به نمک فکر کرد و از آن به ،وان ماده‌ای برای کاربردهای معماری و طراحی استفاده کرد. اما البته از آنجایی که نمک ماده ای است که بخشی از منطقه است و چشم انداز اطراف آن میزبان تنوع زیستی است که در واقع به آن بستگی دارد، ما می خواستیم راه حلی برای حفظ این چشم انداز و دانش از طریق تولید نمک پیشنهاد کنیم. پانل ها، از نمک برای کاربردهای با ارزش تر استفاده می کنند.” با نگاهی به آینده، آتلیه لوما به کار بر روی برنامه های طراحی که می توانند از خواص طبیعی نمک بهره ببرند، ادامه می دهد.

آیا نمک می تواند ماده ای در آینده باشد؟  نوآوری با پانل های نمک متبلور - تصویر 9 از 21
© Adrian Deweerdt & Joana Luz

در حالی که برای تصور آینده ای که در آن منابع طبیعی مانند نمک جایگزین مواد سنتی می شود، چالش های زیادی وجود دارد که باید بر آنها غلبه کرد، یک چیز مسلم است: “آینده با مواد جدید و قدیمی ساخته خواهد شد.” دست در دست تحقیق، فناوری‌های جدید و نوآوری، نمک این پتانسیل را دارد که یکی از این مواد جدید باشد. از این گذشته، برای بهبود واقعی پایداری و بهره‌وری منابع در سال‌های آینده، الهام گرفتن از طبیعت، حمایت از تولید محلی و مهم‌تر از همه، تفکر خارج از چارچوب و خلاقیت حیاتی است.





منبع: https://www.archdaily.com/994769/could-salt-be-a-material-of-the-future-innovating-with-crystallized-salt-panels