اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد


اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 1 از 8
دفتر مرکزی SAP / معماران یاشار. تصویر توسط معماران یاشار

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

در معماری، انتخاب مصالح ساختم، من، برای بهبود کارایی، اطمینان از یکپارچگی سازه و به حدا،ر رساندن عملکرد، و در نهایت تعیین استاندارد برای محصول نهایی بسیار مهم است. اما از آنجایی که هر ساختمان – از پوسته بیرونی آن گرفته تا سیستم قاب بندی آن – از لایه ها و ،مت های زیادی تشکیل شده است، درک نحوه تن، و کارکرد آن ها می تواند به همان اندازه در طراحی و ساخت مهم باشد. مشخصات فنی مواد و سیستم های سازنده نقش کلیدی در انتقال این اطلاعات ایفا می کند و تمام دانش، خواص و ویژگی های لازم برای هر پروژه موفق را فراهم می کند. از این گذشته، هرچه بیشتر در مورد آنچه بین دیوارها و پشت تزئینات قرار دارد بد،د، معماری شما بهتر خواهد بود.

اگرچه مشخصات تمایل دارند نوشته شوند و آنچه را که نمی توان ترسیم کرد با کلمات تعریف می کنند، اما معمولاً با تجسم های دقیق تکمیل می شوند که درک هر ،صر ساختمان را تسهیل می کند. و در این عصر دیجیتال مدرن – جایی که معماران فناوری های پیشرفته ای در اختیار دارند – این درک عمیق و نمایش دقیق مشخصات مواد هرگز آسان تر نبوده است.

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 2 از 8
جزئیات دیوار پرده ایزومتریک سایه افقی، مطالعه طراحی با Woods Bagot. تصویر توسط The Donnies

با در نظر گرفتن این موضوع، در زیر به این می پردازیم که چرا مهم است مواد و اجزای سازنده یک ساختمان را مشخص کنیم، و چگونه ابزارهای تجسم مدرن برای انجام این کار ضروری هستند.

مشخصات مواد چیست؟

چه چوب باشد چه فولاد، هر مصالح ساختم، ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد. در نتیجه، معماران باید انتخاب خود را بر اساس عواملی مانند خواص فیزیکی، کیفیت، زمینه پروژه، فرآیندهای ساخت و هزینه ها قرار دهند. آنها همچنین باید موادی را انتخاب کنند که شرایط خاص، به ویژه ا،امات و مقررات آب و هوایی محلی را برآورده کند. به منظور تضمین رعایت تمامی استانداردها، تمامی این اطلاعات ارزشمند باید مشخص شوند.

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 3 از 8
Aeroville / فیلیپ چیامبارتا. تصویر با حسن نیت از فیلیپ چیامبارتا

توسط تعریف فرهنگ لغت، مشخصات، ارائه کامل و دقیق چیزی است. در معماری، به شرح مفصلی از مصالح و سیستم های سازنده مورد استفاده در کل فاز طراحی و ساخت یک پروژه اشاره دارد. این شامل داده ها و دستورالعمل های مربوط به ابعاد، ساخت و ساز، طرز کار، مونتاژ، و ا،امات نصب، و همچنین هر پارامتر دیگری است که برای اطمینان از عملکرد هر محصول اجباری است. آنها همچنین می توانند مارک هر قطعه ای را که باید ،یداری شود درج کنند. مشخصاتی که معمولاً توسط یک معمار، مهندس یا طراح تهیه می‌شود، به هر یک از این متخصصان کنترل بر فضیلت و ظاهر نهایی پروژه‌هایشان را می‌دهد. با این حال، برای موفقیت، اینها باید مختصر، دقیق و در عین حال، تمام جزئیات لازم را ارائه دهند.

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 4 از 8
داک 45 / استودیو فضایی تخیلی. تصویر توسط استودیو Spacefiction

نقش تجسم در مشخصات مواد چیست؟

معماری از طریق نقشه ها، مدل ها و تصاویر بهتر بیان می شود. به عبارت دیگر، از طریق زبان تجسم، چه بین معمار و مشتری یا بین خود متخصصان طراحی، ارتباط برقرار می کند. به لطف پیشرفت های سریع در فناوری رایانه در 30 سال گذشته، تکنیک ها به طور قابل توجهی تکامل یافته اند. از پلان سنجی دوبعدی تا تجربیات سه بعدی همهجانبه با نرم افزارهایی مانند BIM، Rhino و Vray، مدل ها به سطوح غیرقابل تصوری از دقت رسیده اند. اکنون می توان پروژه ها را در زمان واقعی تجسم کرد و گردش کار را در تمام مراحل یکپارچه کرد و در نتیجه هماهنگی آسان تر، قابلیت اطمینان بیشتر و مدیریت پروژه کارآمدتر حاصل شد. در نهایت، گرافیک اجازه می دهد تا بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در محل ساخت و ساز رخ دهد در مراحل اولیه حل شوند.

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 5 از 8
کتابخانه و مرکز یادگیری دانشگاه اقتصاد وین / معماران زاها حدید. تصویر توسط معماران زاها حدید

روش های متداول نمایش بصری شامل رندرهای واقعی، کلاژها و تصاویر ترسیم شده توسط کامپیوتر است. اما وقتی ،ت به نمایش لایه‌های داخلی می‌رسد که ساختاری را به‌جای پرداخت‌های زیبایی‌شناختی تشکیل می‌دهند، گرافیک‌های سه‌بعدی فنی‌تر مانند ایزومتریک‌های منفجر شده بهتر عمل می‌کنند. به ،وان مثال، برای مشاهده دقیق یک نازک کاری چوبی یا اتصال تیر و ستون فولادی، چنین گرافیکی سطوحی از جزئیات را به ارمغان می آورد که به سختی در طرح های دو بعدی رایج قابل دستیابی است. بنابراین، وقتی صحبت از مشخص ، مواد با هر یک از پیچیدگی‌ها و بخش‌های پیچیده آن‌ها می‌شود، تجسم سه بعدی نقشی اساسی در ارائه آن دانش دارد.

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 6 از 8
برای راه حل های Harmony Timber توسعه یافته است. تصویر از استیون امرسون

مدل‌های دیجیتال اساساً نمایش‌های دقیقی از واقعیت هستند، به این م،ی که می‌توان نحوه مونتاژ مواد، نحوه رفتار و احساس و ظاهر آنها در محصول نهایی را آزمایش و آزمایش کرد. معماران با تجسم آنچه قبلا تصور می ،د، اکنون می توانند هر گونه خطای طراحی را پیش بینی کنند و محصولات صحیح را مشخص کنند تا مطمئن شوند که تمام ا،امات عملکرد برآورده شده است. با توجه به زیبایی شناسی، تجسم برای پیش بینی نتیجه نهایی بسیار مفید است، از این رو انتخاب برخی از مواد بالاتر از مواد دیگر را تسهیل می کند. ایجاد یک رندر می تواند برای انتخاب بین یک روکش مات یا براق باشد، می تواند به پیش بینی اینکه چگونه یک نوع چوب خاص با فولاد ضد زنگ مطابقت دارد یا اینکه چگونه یک سطح ال،ا، بافت ها و سایه های خاصی ایجاد می کند، کمک کند. در عین حال، مشتریان و سازندگان این اطلاعات را به شیوه‌ای ساده‌تر و آموزشی دریافت خواهند کرد، که به وضوح به پروژه‌های بهبود یافته تبدیل می‌شود.

اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 7 از 8
ایزومتریک تفصیلی / Gonzalo De la Parra. تصویر از گونزالو دلا پارا
اهمیت ابزارهای تجسم مدرن در مشخصات مواد - تصویر 8 از 8
ایزومتریک تفصیلی / Gonzalo De la Parra. تصویر از گونزالو دلا پارا

تجسم معماری به خودی خود یک هنر است. می تواند زیبا، پویا و منحصر به فرد باشد. واضح است که می‌تواند در تعیین مواد و سیستم‌های سازنده بسیار کاربردی باشد و تمام قطعات و قطعات آنها را از بین ببرد. با نگاهی به آینده، صنعت به سمت واقعیت مجازی و افزوده پیش می‌رود، که می‌تواند فرصت‌های جدید و چندحسی را ایجاد کند که مطمئناً پیامدهای قوی در مشخصات مواد خواهد داشت و امیدواریم به یک محیط ساخته‌شده با کیفیت بالاتر منجر شود.

این مقاله بخشی از موضوعات ArchDaily است: آینده تجسم های معماری، با افتخار توسط فرار ،، بصری ترین افزونه رندر بلادرنگ و واقعیت مجازی برای Revit، SketchUp، Rhino، Archicad و Vectorworks. Enscape مستقیماً به نرم‌افزار مدل‌سازی شما متصل می‌شود و گردش کار طراحی و تجسم یکپارچه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

هر ماه یک موضوع را از طریق مقالات، مصاحبه ها، اخبار و پروژه ها به طور عمیق بررسی می کنیم. بیشتر بد،د موضوعات ArchDaily ما. مثل همیشه، در ArchDaily از مشارکت خوانندگان خود استقبال می کنیم. اگر می خواهید مقاله یا پروژه ای ارسال کنید، با ما تماس بگیرید.




منبع: https://www.archdaily.com/980276/the-importance-of-modern-visualization-tools-in-material-specification