بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign


بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign

بازسازی فروشگاه نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی خارجی، نما
© TOREAL

بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagdesign - عکاسی داخلی، پرتوبازسازی فروشگاه نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی داخلیبازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی داخلی، پله ها، تیرآهنبازسازی فروشگاه نیم در Hida-Takayama / aoyagdesign - عکاسی داخلی، پله، تیرآهن، نمابازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - تصاویر بیشتر+ 11


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    202 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: ENDO Lighting Corporation


  • معماران اصلی:

    Hajime Aoyagi، Ayaka Aoyagi


بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagdesign - عکاسی داخلی، پرتو
© TOREAL

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه بازسازی برای ت،یم یک انبار 130 ساله ساخته شده در دوره میجی به یک رستوران فرانسوی “NIM” و محل س،ت مالک-آشپز و خانواده اش در Dai،nmachi است که منظره سنتی شهر Hida Takayama را حفظ می کند. نمای بیرونی تقریباً دست نخورده است زیرا این انبار در منطقه حفاظت‌شده مهم برای گروه‌های بناهای تاریخی تعیین‌شده توسط شهر تاکایاما واقع شده است. مشتری از من خواست تا از این محدودیت استفاده کنم و داخلی با جهان بینی ایجاد کنم که از بیرون غیرقابل تصور باشد. من از انبار موجود بدون هیچ ایده قبلی یا ایده طراحی بازدید کرده ام. این سازه بسیار چشمگیر بود زیرا برای یک انبار کاملاً بزرگ بود، با 4 دهانه و تیری با 8 دهانه و دارای یک قاب ناهموار معمولی تاکایاما، با یک برجستگی ساخته شده از کنده های چوبی زیبا و دو تیر متقاطع. من احساس کردم که باید به مقیاس فضا، چارچوب سازه و فضای منحصر به فرد ایجاد شده توسط تاریکی انبار احترام گذاشت. از سوی دیگر، با قرار دادن دیوار بدون ت،یب این ویژگی فضایی، ت،یم به دو کاربری دشوار بود. موضوع طراحی خود عمل قرار دادن دیوار برای ت،یم آن به دو کاربری بود و فضای داخلی فروشگاه فقط با دیوار درج شده تکمیل شد زیرا می خواستم به دلیل محدودیت بودجه دامنه تغییرات را محدود کنم.

بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی داخلی، آشپزخانه، تیر
© TOREAL
بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - تصویر 13 از 16
طرح
بازسازی فروشگاه نیم در Hida-Takayama / aoyagdesign - عکاسی داخلی، پله، تیرآهن، نما
© TOREAL

ابتدا، فضای طبقه دوم به شمال و ج، ت،یم شد تا با استفاده از جهت طول، شرقی-غربی فضا، تا حد امکان نور و تهویه بیشتری را به منطقه مس، در محدوده موقعیت های محدود پنجره موجود وارد کند. در صورتی که طبقات بالا و پایین روی یک پلان قرار گیرند، دیدن مخاطبان در طبقه بالا از آشپزخانه در طبقه پایین دشوار خواهد بود. با ت،یم فضا به دو ،مت شرقی و غربی، طبقات بالا و پایین به صورت L به هم متصل می شوند. هر اتاق از خانه وارونه به شکل L به هم متصل شده اند تا نشانه های خانواده را بتوان به طور مشابه به یکدیگر منتقل کرد. بعد از آن به تاثیر وجود دیوار در فضا فکر کردم. چارچوب قدرتمند با چیدمان دیوار درج شده در طبقه دوم به دور از هسته قطب پشته تاکید می شود تا پنهان. علاوه بر این، بخشی از دیوار از طریق دهلیز در طبقه پایین معلق است و در ،یب با پلکان معلق ساخته شده از صفحات نازک آهنی، احساس شناور بودن را ایجاد می کند. حال و هوای منحصر به فرد انبار با ایجاد رفتار شبح در آن نمایان می شود. ناهماهنگی دیوار، عدم عملکرد مقاوم در برابر ز،له را تقویت می کند، در حالی که دارای ویژگی های ساختار موجود سختی و انعطاف پذیری مخلوط است، به دلیل اینکه خیلی موثر نیست، حتی اگر یک ،صر مقاوم در برابر ز،له باشد. این دیوار انعکاسی ،ل کننده با اتصال یک صفحه ف،ی به ،وان یک “آینه” عمل می کند که با شفاف سازی کنتراست مواد با ،مت موجود و ایجاد تصویری مجازی از فضایی که به منظور ت،یم کاربری از بین رفته است، فضا را کامل می کند. ایجاد فضایی جدید با قرار دادن دیوار، دمیدن روح تازه ای به فضا به ،وان پایگاهی برای زندگی و امرار معاش و در عین حال حفظ جریان زمان از دوران میجی در فضا است. و این یک “آینه” است که تمایل سرآشپز را برای ایجاد دنیایی از غذاهایی که هنوز دیده نشده است منع، می کند و در عین حال از مواد اولیه محلی بیشترین استفاده را می کند. (Hajime Aoyagi + Ayaka Aoyagi / aoyagidesign)

بازسازی فروشگاه نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی داخلی
© TOREAL
بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - تصویر 16 از 16
نمودار
بازسازی انبار نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی داخلی، پله ها، تیرآهن
© TOREAL

مفهوم طراحی سازه – دیوارهای گلی انبارها ضخیم تر از منازل هستند و مقاومت برشی بسیار بالایی دارند. علاوه بر این، دیوارهای بیرونی در جهت طولی به دلیل حداقل بازشوها، مقاومت ،زه‌ای کافی دارند. از طرفی بازشوها در جهت عرضی بزرگ است و بخشی از دیوار گلی در این بنا برداشته شده بود. در نتیجه عدم مقاومت ،زه ای در طبقه اول وجود داشت. تصمیم گرفتم دیوار را با دیوارهای داخلی با مقاومت بالا تقویت کنم تا در ابتدا مقاومت کافی داشته باشم. پیشنهاد معمار باعث بهبود ساختار بیشتر شد. قرار دادن دیوارها با جابجایی آنها از چارچوب موجود بود. قرار دادن دیوارهای با چقرمگی بالا در فضای داخلی مزیت افزایش میزان جذب انرژی را دارد. با این حال، افزودن دیوارها خطر تغییر تعادل سفتی را دارد. به طور کلی، ساختمان انبار تحت وزن خود به تدریج تغییر شکل می دهد و برخی از ز،له ها به طوری که نیروها در مدت زمان طول، تثبیت می شوند. بنابراین، دیوارهای با صلبیت کم می توانند نیروهای موجود را حفظ کنند. کارایی دیوار را می توان با جابجایی دیوار از چارچوب یا ساختن دیوار بر روی تیرها تضعیف کرد. ویژگی‌های سختی کم و چقرمگی بالا با تقویت صفحه فولادی و طول دیوارهای کوتاه ایجاد می‌شوند. دیواری که به صورت افست از قاب موجود وارد می شود، مانند یک دمپر برای ساختمان در سراسر قاب عمل می کند. (Takuya Asamitsu / Asamitsu Structural Design).

بازسازی فروشگاه نیم در Hida-Takayama / aoyagidesign - عکاسی داخلی، صندلی، تیر
© TOREAL




منبع: https://www.archdaily.com/999975/nim-store،use-renovation-in-hida-takayama-aoyagidesign