خانه ایلایانم / استودیو SKAI


خانه ایلایانم / استودیو SKAI

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی خارجی، نما، تیر، پنجره
© اتاق زیر شیرو، کوچک

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، پنجره، نماخانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، پنجره، هندریلخانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی داخلی، تیرآهن، پنجره، نماخانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نماخانه ایلایانم / استودیو SKAI - تصاویر بیشتر+ 19


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    650 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: فوتورا، هافله، کوه،، Nexion، TXS خاویر و پسران



خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، ویندوز
© اتاق زیر شیرو، کوچک

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. در میان منطقه شهری متراکم در چنای، ایلایانایام رزیدنس در گوشه زمینی در محله ای مس، قرار دارد. ایلایانایام به «بافت» از زبان تامیل اشاره دارد. ویژگی های منحصر به فرد این اقامتگاه بر بازی بافت ها تمرکز دارد. ایلایانایام تلفیقی از فناوری مدرن با ارزش های سنتی است. این یک رویکرد شاعرانه برای بیان عمق از طریق کنار هم قرار دادن و یافتن تعادل من، از فضا، خلاء، نور، بافت و مواد است که انتقالی آرام را ایجاد می کند تا از نظر زیبایی شناختی و عملکردی به روشی دقیق هماهنگ شود که احساسات متفاوتی را در ،نان تجربه می کند. آنها این طراحی با معاصر و مینیمال بودن در عین هماهنگی با بافت سنتی سایت به دست می آید.

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، پنجره، نما
© اتاق زیر شیرو، کوچک
خانه ایلایانم / استودیو SKAI - تصویر 24 از 24
بخش
خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، پنجره، هندریل
© اتاق زیر شیرو، کوچک

روزابیت ماس ​​کانتر زم، گفت: «معماری تغییر شامل طراحی و ساخت ال،ای جدید یا مفهوم سازی مجدد ال،ای قدیمی برای امکان پذیر ساختن اقدامات جدید و امیدوارانه سازنده تر است. همواره نیاز است که ،اصر و اصول معماری سنتی را دوباره در آغوش بگیریم و آنها را با ابزارهای مدرن همراه کنیم تا به نتایج مطلوب دست یابیم. ایلایانایام معمای منحصر به فردی را نشان می دهد که بین ،اصر سنتی و مدرن وجود دارد و تعادلی را برای دستیابی به منافع ،نان و محیط اطراف ایجاد می کند.

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی داخلی، چوب، تیر، پنجره، نما
© اتاق زیر شیرو، کوچک
خانه ایلایانم / استودیو SKAI - تصویر 21 از 24
پلان طبقه اول
خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی خارجی، آجر، نما، تیر، عرشه، نرده
© اتاق زیر شیرو، کوچک

ایلایانایام یک سازه سه طبقه است که شامل پارکینگ، اتاق سرایداری و سرویس بهداشتی در سطح زمین است. نقطه ورودی اصلی خانه تا طبقه اول بالا رفته است که می توان از طریق راه پله و آسانسور برای گردش عمودی ساختمان و یک راه پله خدماتی جداگانه که مستقیماً به آشپزخانه / سرویس برای خدمتکارها دسترسی دارد دسترسی داشت تا از وقفه جلوگیری شود. حیاطی با بدنه آبی (که ارزش‌های سنتی را در بر می‌گیرد، اما می‌توان از آن به ،وان است، با استفاده از فناوری مدرن استفاده کرد)، نشیمن رسمی و دو طبقه با ارتفاع غیررسمی، آشپزخانه، اتاق پودر و اتاق مهمان با حمام و راهرو متصل کمد دیواری طبقه اول سطح بالایی توسط اتاق خواب های خصوصی با توالت های متصل و یک کمد دیواری دنبال می شود. همراه با پل و بالکن مشرف به حیاط. فضای اداری اختصاصی در طبقه سوم برای جلوگیری از هر نوع حواس پرتی از فضاهای نیمه عمومی و عمومی خانه. تراس با بام سبز محوطه سازی شده است. تمام فضاهای خصوصی به طور یکپارچه در یکدیگر جریان می یابند و نامحدود باقی می مانند. از هر فضای حیاط و از فضای سبز جعبه‌های گلخانه‌ها، بالکن‌ها و پل که موقعیت استراتژیک دارند، مناظری قاب‌بندی شده وجود دارد.

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - تصویر 19 از 24
مفهوم
خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی داخلی، پنجره
© اتاق زیر شیرو، کوچک

ما این سازه را با مناظر برجسته تزئین کرده‌ایم تا فضاهایی را ایجاد کنیم که تنفس و نسیم باشد و در عین حال از ،نان در برابر آفتاب وحشتناک محافظت کرده و حریم خصوصی را حفظ کنیم. برای نگهداری آسان با پوشش گیاهی محلی کاشته می شود که توسط ،نان نیز قابل برداشت است. ما یک حیاط سقفی با بدنه آبی ایجاد کرده ایم که می تواند به ،وان یک است، شنا عمل کند. آلاچیق های بتنی به کار رفته در سقف بلند اجازه می دهد تا نور و تهویه در سازه جریان یابد. بدنه آب بافت های خشن ساختمان را نرم می کند. حیاط به ،وان یک فضای انتقالی عمل می کند و در نتیجه حسی از سیالیت و به هم پیوستگی را در داخل ایجاد می کند در حالی که بدون زحمت با بیرون ،یب می شود. حیاط مدرن و جعبه گلدان یک ریزاقلیم داخلی ایجاد می کند که ا،یستم داخلی را خنک نگه می دارد. صفحه‌های سفالی و بلوک‌های شیشه‌ای بیشتر به تعدیل محیط اطراف کمک می‌کنند و سایه و حفظ حریم خصوصی را فراهم می‌کنند. اتاق ها با پنجره های فرنچ ارتفاع از کف تا سقف پر شده اند تا نور و تهویه خانه را تسهیل کنند. بلوک های شیشه ای اطراف راه پله جریان نور را به داخل تضمین می کند. زیبایی شناسی خانه بر اساس تلفیقی از پالت های مدرن و سنتی است. مصالح مورد استفاده عبارتند از: کاشی های تخته سنگ معدن، بتن بافت چوبی، سفال و شیشه. پالت دیالوگ شدیدی با شخصیت منحصر به فرد اقامتگاه دارد که بر بازی بافت ها منع، می شود.

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، پنجره، آجر، نما
© اتاق زیر شیرو، کوچک
خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی داخلی، تیرآهن، پنجره، نما
© اتاق زیر شیرو، کوچک

با در نظر گرفتن بحران اقلیمی مداوم، ما پایداری را از هر جنبه در اولویت قرار داده‌ایم و طراحی که مست،م تلفیق فناوری‌های مدرن و دانش مفاهیم سنتی است، بنابراین ساختمان‌های پایداری را در اختیار ما قرار می‌دهد که در تعامل و هماهنگی با شرایط آب و هوایی طبیعی هستند. برخی از ویژگی های پایدار آن سقف سبز و یک جعبه کاشت برای حذف گرما از هوا و کاهش دمای سطح سقف و هوای اطراف است. همچنین به کاهش اثر جزیره گرمایی در طول روز کمک می کند. سنگ ضایعات معدن بازیافتی در نما استفاده می شود. تعرق در خانه هماهنگ شده است و حس وحدت ایجاد می کند و فضا را برای لحظات آرام همبستگی فراهم می کند. فضایی که به رهایی و ایجاد فرار از واقعیت برای ،نان کمک می کند.

خانه ایلایانم / استودیو SKAI - عکاسی بیرونی، ویندوز
© اتاق زیر شیرو، کوچک




منبع: https://www.archdaily.com/994781/ilaiyanam-،use-studio-skai