کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects


کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects

کتابفروشی Juanzong و کتاب های کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی بیرونی، پنجره، باغ
© Yumeng Zhu

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی بیرونی، نما، باغ، حیاطکتاب‌فروشی Juanzong و کتاب‌های کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، میز، پنجره، قفسه‌بندی، نورپردازی، صندلیکتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، قفسه بندی، تیرکتابفروشی Juanzong و کتاب های کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، میز، صندلی، کانتر، پنجره، سینککتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - تصاویر بیشتر+ 17


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    485 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها

  • معماران اصلی:

    Beilei Fan، Zhe Xue، Rui Kong

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی بیرونی، نما، باغ، حیاط
© Yumeng Zhu

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. این پروژه که در جنگلی انبوه در کنار دریاچه ای در شونیی، پکن واقع شده است، از ویلایی به سبک پریری، با راهروی داخلی که چندین اتاق را به هم متصل می کند، بازسازی شده است. دو نوع ارتفاع داخلی وجود دارد: 4.8 متر و 3.5 متر. این ساختمان باید به فضایی تبدیل می‌شد که بتواند یک کتاب‌فروشی معماری (کتاب‌فروشی Juanzong)، کتاب‌فروشی کودکان (کتاب‌های Yishan)، رستوران، گا،ی و دفتر کار را در خود جای دهد.

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی بیرونی، باغ
© Yumeng Zhu

کتابفروشی های احاطه شده توسط باغ – ورودی اصلی در ضلع شمالی مستقیماً به جاده رانندگی متصل است، ضلع شرقی رو به سایر ویلاها و ضلع غربی نزدیک به پیاده‌روی پر سروصدا است. سایت اطراف ساختمان حس خاصی از مکان ندارد. یک حیاط در ضلع شرقی، شمالی و غربی اضافه کردیم که عمق فضایی نزدیک شدن به ساختمان را غنی‌تر کرد و همچنین فضاهایی را برای فعالیت‌های بیرونی آینده در نظر گرفت. دو درخت در محوطه شمال کاشته شد تا در تابستان کمی سایه داشته باشد. دیوار اصلی حیاط به یک نیمکت تبدیل شد زیرا مدیریت املاک ارتفاع آن را محدود کرده بود. دو حیاط در ضلع غربی و شرقی به سادگی توسط پرچین های کم احاطه شده است و گیاهان موجود تا حد امکان حفظ می شوند. از سمت دیگر دریاچه نگاه می کنیم، ساختمان کم ارتفاع با مناظر زیبای اطراف ،یب می شود.

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، قفسه بندی، پنجره، پرتو
© Yumeng Zhu
کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - تصویر 18 از 22
طرح اصلی
کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - تصویر 19 از 22
طرح
کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، قفسه بندی، تیر
© Yumeng Zhu

کتابفروشی های فردی، فضاهای فردی – ساختمان فعلی یک سازه آجری- بتنی است و لازم است با حفظ کامل دیوارهای باربر اصلی و بازشوهای نما، برای استفاده از فضای داخلی برنامه ریزی شود. ما از سرسرا، اتاق نشیمن و غذاخوری اصلی به ،وان لابی ورودی، ،مت مطالعه و ،مت قهوه استفاده کردیم، در همان زمان از سه اتاق پایین نزدیک به انتهای آن به ،وان کتابفروشی کودکان استفاده کردیم که آرام و خصوصی است. . به این ترتیب هم کتابفروشی معماری و هم کتابفروشی کودک با منطق فضایی فردی زیر یک سقف قرار می گیرند. فضای کتابفروشی معماری پیوسته و برونگرا است در حالی که کتابفروشی کودک درونگرا و پیچیده است. این دو کمی متفاوت اما هماهنگ هستند.

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، میز، پنجره، قفسه بندی، نورپردازی، صندلی
© Yumeng Zhu

باز بودن و تداوم کتابفروشی معماری – با ورود از ایوان به لابی، تماشا از طریق پنجره روی دیوار رستوران مستقیماً به حیاط هدایت می‌شود و با افزودن لایه‌های دیگر، فضا عمیق‌تر نمایان می‌شود. سه پنجره تصویری در گوشه ج، غربی اتاق نشیمن و غذاخوری اصلی برداشته شد و دو پنجره دیگر در غرب با درهای تاشو جایگزین شدند که به مردم اجازه می‌داد از داخل حیاط عبور کنند. یکی در ج، که به سمت بیرون به پنجره ای با مبل امتداد می یابد، تبدیل به منطقه مطالعه کتابفروشی معماری می شود. به این ترتیب فضای داخلی با احساس آرامش بیشتری گسترش یافت. با نمای باز، تداوم فضایی کتابفروشی معماری و رستوران تا حیاط بیشتر شده است. کتابفروشی معماری دارای سقفی چوبی است که فضایی آرامش بخش نیز دارد و انتهای تهویه مطبوع و سایر تج،ات M&E بین صفحات سقف تعبیه شده است.

کتابفروشی Juanzong و کتاب های کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، میز، قفسه، پنجره
© Yumeng Zhu
کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، میز، صندلی، کانتر، پنجره، سینک
© Yumeng Zhu

کتابفروشی کودک مانند خانه – از لابی، از طریق راهرو، کتابفروشی کودکان در انتهای راهرو قرار دارد. وینسکات چوبی لحن این فضا را گرم و ملایم می کند. امیدواریم فضای بچه ها مثل خانه راحت باشد و جای نشستن مردم باشد. در ابتدا سه اتاق خواب وجود داشت و ما فقط دیوارهای حمام را برداشتیم تا فضا را منظم تر کنیم. قفسه های چوبی کنار دیوار، نیمکت ها کنار پنجره و میزهای کم ارتفاع و قفسه های کتاب در وسط اتاق ها قرار گرفته اند که با پایین آوردن تمرکز کل فضا، حسی درون گرا و پیچیده ایجاد می کند. چه نشستن جلوی پنجره و چه زیر لامپ باعث می شود افراد احساس راحتی و آرامش کنند.

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، قفسه بندی
© Yumeng Zhu

مبلمان و چراغ – ما مبلمان و نورپردازی کتابفروشی را طراحی کردیم. لامپ آویز بزرگ از فولاد گالو،زه ساخته شده است و فرم عظیم آن می تواند بر کل فضای فضا حاکم باشد. ناحیه نور، به اندازه‌ای بزرگ است که سطح مرئی نور را نرم نگه دارد و هم به سمت بالا و هم به سمت پایین ساطع می‌کند، به طوری که در شب حتی در اتاق روشنایی وجود دارد.

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، پنجره، صندلی، پرتو
© Yumeng Zhu
کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - تصویر 22 از 22
مبلمان و روشنایی
کتابفروشی Juanzong و کتاب های کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی داخلی
© Yumeng Zhu

قفسه کتاب ادامه طرح قبلی ما برای اولین کتابفروشی Juanzong است، با نورپردازی خاص خود، سقف را بدون نصب نورافکن مرتب نگه می دارد. در مورد قفسه کتاب کودکان، اولین نکته ما این است که چگونه دسترسی کودکان به کتاب را تسهیل کنیم. این کتاب ها گاهی سبک نیستند و اغلب در قالب بزرگ هستند. با توجه به قد بچه ها، لایه ماقبل آ، را به صورت «،ه خو،» طراحی کردیم. امیدواریم بتوان کتاب های قطور تری را روی این لایه قرار داد تا کودکان انتخاب کنند. کتاب‌ها در لایه‌های بالاتر با جلدها رو به بیرون هستند که پیدا ، آن‌ها را برای کودکان آسان می‌کند و والدین در برداشتن آنها کمک می‌کنند. لایه زیرین برای قرار دادن متراکم کتاب ها استفاده می شود. صفحه کنسول منحنی با نورگیر تعبیه شده که از بالای قفسه کتاب امتداد می یابد، نور ملایمی را برای مطالعه و نمایش کتاب فراهم می کند.

کتابفروشی Juanzong و کتابهای کودکان یی شان / genarchitects - عکاسی بیرونی، ویندوز
© Yumeng Zhu




منبع: https://www.archdaily.com/994929/juanzong-bookstore-and-yi-shan-childrens-books-genarchitects