خانه کروماتیک / معماران آناگرام


خانه کروماتیک / معماران آناگرام

کروماتیک خانه / معماران آناگرام - عکاسی خارجی، آجر، نما، پنجره
© آندره جی فانتوم

خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی خارجی، آجری، نماخانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پله، نرده، تیرآهنخانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، پله، تیرکروماتیک خانه / معماران آناگرام - عکاسی بیرونی، ویندوزخانه کروماتیک / معماران آناگرام - تصاویر بیشتر+ 21


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه :
    6800 فوت مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2021


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: Hansgrohe، ART N GLASS، آلانکرام، رنگ های آسیایی، توس پری، کاریسیل، ایوبیک، فرانکه، هایبک، کوه،، کورامیک، خلاق، لامپ، ماهی سالمون، لگراند، ادرار کن، میتسوبیشی، ایده، قلب خورشید، توتو، +2Vizion Lights، ییل-2






خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی خارجی، آجری، نما
© آندره جی فانتوم

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. بازیگوشی کودکانه Chromatic House مستقیماً از دستورات مشتری ناشی می شود. یک خانواده هسته‌ای جوان پنج نفره، آنها خواستار یک خانه شهری بودند تا بچه‌ها با هم بازی کنند و با مشارکت فعالانه از والدین خود مراقبت کنند. بنابراین این طرح خانه و چمن را به صورت اریب، اما مساوی، به شکل زمینی مرتب می کند و با ارجاع به فرم سقف شیبدار روستایی تر با ایوان بلند، از فرم جعبه شهری خارج می شود. اتاق‌های خواب در طبقه اول به یک قاب A م،وطی بزرگ می‌ریزند که یک سالن نیم طبقه و نشیمن، غذاخوری و آشپزخانه را در یک پلان باز در خود جای می‌دهد. این حجم از طریق یک ایوان طول، که با یک کلاه فرنگی سایه می اندازد به چمن و باغ سبزی باز می شود، در حالی که اتاق مطالعه در اتاق زیر شیرو، به طرز عجیبی از طریق سرسره ای که در زیر پله ها قرار دارد به آن متصل می شود.

کروماتیک خانه / معماران آناگرام - عکاسی بیرونی، ویندوز
© آندره جی فانتوم
خانه کروماتیک / معماران آناگرام - تصویر 20 از 26
نمای توضیح داده شده منفجر شده
خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن
© آندره جی فانتوم
خانه کروماتیک / معماران آناگرام - تصویر 25 از 26
بخش و ارتفاع 01
خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، پنجره
© آندره جی فانتوم

این طرح گفتگوی بین هوس و سادگی است: بین جنب و جوش مواد، بازی نور و حصارهای خاموش، از یک سو، و یک حجم شدید، م،وطی و منحصر به فرد از سوی دیگر. رنگ، ال،ا و بافت بتن ، و سفالین به منظور القای جو، در پالت مواد ارجمند و مقرون به صرفه است. بتن رنگی قرمز در قالب های بیان شده از خارج به بتن خا،تری صاف در داخل تبدیل می شود. آجر زرد با طرح مورب به طور مشابه با نازک کاری توس با مقطع نازک در تضاد است تا گرمای ظریف را به فضای داخلی پر از نور اضافه کند.

خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پله، نرده، تیرآهن
© آندره جی فانتوم

والدین با نگر، در مورد انعطاف پذیری خود در برابر تغییرات آب و هوایی، به همان اندازه از ردپای محیطی ساخت خانه کروماتیک آگاه بودند. فرم خطی باریک و پنجره‌های محافظت‌شده در برابر تابش خیره‌کننده، هم‌تراز با چمن‌باز و سوراخ‌شده توسط یک دهلیز باز سایه‌دار پارچه‌ای، به جهت‌دهی خانه برای به حدا،ر رساندن نور روز و به حداقل رساندن مناظر خارجی و افزایش غیرفعال گرمای حرارتی خورشیدی کمک می‌کند. گرمایش و سرمایش قابل توجه مورد نیاز در آب و هوای نیمه گرمسیری نیمه خشک و نیمه مرطوب شمال هند، به طور فعال توسط سیستم گرمایش و سرمایش تابشی زیر کف مورد توجه قرار می گیرد. این سیستم کم انرژی، اولین نصب در نوع خود برای یک محل س،ت در منطقه است، به بهبود دمای شدید کمک می کند و در عین حال اجازه می دهد خانه به طور طبیعی روشن و تهویه شود.

خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، نما، تیر
© آندره جی فانتوم
خانه کروماتیک / معماران آناگرام - تصویر 22 از 26
پلان – طبقه همکف
خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی داخلی، آجر، نما
© آندره جی فانتوم

فتوولتائیک های نصب شده بر روی سقف شیبدار انرژی تولید می کنند تا به شبکه بازگردانده شود. تقریباً نیمی از سایت چمنی است که برای جذب رواناب ناشی از حوادث باران شدید که اکنون در منطقه بسیار رایج است، ساخته شده است. همانطور که مشخص شد، تاکید خانه بر سبزه های خصوصی، محرومیت از بیرون و سرزندگی، خستگی و انزوای ناشی از بیماری همه گیر را بهبود بخشیده است. تمام مصالح ساختم، مورد استفاده از شعاع 300 مایلی سایت تهیه می شود. سنگ مرمر شمال هند به طور گسترده در خانه ها به جای سنگ های وارداتی استفاده شده است.

خانه کروماتیک / معماران آناگرام - عکاسی ا،ترنال، پنجره، نما
© آندره جی فانتوم




منبع: https://www.archdaily.com/994541/chromatic-،use-anagram-architects