دفتر نساجی پلسان / mimaristudio


دفتر نساجی پلسان / mimaristudio

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی خارجی، نما
© گورکان آکای

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی خارجی، پنجره، نمادفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، صندلیدفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، صندلی، میزدفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، صندلیدفتر نساجی پلسان / mimaristudio - تصاویر بیشتر+ 13


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    5000 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2023


  • <،le>ع، ها

  • <،le>تولید کنندگان برندهایی با محصولات مورد استفاده در این پروژه معماری

    تولید کنندگان: آرتم، اتنا، فلتاچ ، ها-هاما، کلم پیچ، مایزن، تفاهم نامه، در، SISECAM، TRİMLİNE، کره زمین


  • معماران اصلی:

    Ayca Akkaya Kul، اوندر کول




دفتر نساجی PELSAN / mimaristudio - عکاسی خارجی، ویندوز
© گورکان آکای

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. پلسان ت،تیل، یک شرکت زیر مجموعه حسن، که اولین و تنها تولید کننده فیلم پلی اتیلن تنفسی در ،یه است که به بخش های پزشکی، بهداشتی و عایق خدمات ارائه می دهد، دفتر مرکزی جدیدی دارد که توسط Mimar طراحی شده است.استودیو تیم هدف از این پروژه ایجاد فضای زندگی من، برای دنیای نوآورانه، تکنولوژیکی و رنگارنگ شرکت در منطقه کاری جدید بود که قلب مرکز تولید جدید است. انعطاف پذیری، تنوع، شفافیت و تجربه کلیدواژه های اصلی بودند که طراحی فضا را شکل دادند.

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، هندریل
© گورکان آکای
دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - تصویر 15 از 18
پلان – طبقه همکف
دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، ویندوز
© گورکان آکای

هدف این پروژه ایجاد یک فضای کاری مش،، توسعه و فضای زندگی است که با فراهم ، شرایط فیزیکی و اجتماعی لازم برای خلاقیت و بهره‌وری، از ارتباطات و تعامل بین کارکنان پشتیب، می‌کند. این به ،وان یک فضای زندگی الهام بخش طراحی شده است که در آن کارکنان پلسان می توانند خود را توسعه دهند، معاشرت کنند، به اشتراک بگذارند و از یکدیگر بیاموزند. این پیشنهاد با ایجاد فضای امنی که فرصت‌هایی برای همکاری فراهم می‌کند، بهزیستی را در اولویت قرار می‌دهد، جایی که کارکن، که ساعات طول، را در داخل خانه سپری می‌کنند و به فناوری وابسته هستند، می‌توانند از نظر جسمی و رو، سالم و شاد باشند.

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، میز، صندلی
© گورکان آکای
دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - تصویر 16 از 18
پلان – طبقه 1
دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، اتاق غذاخوری، صندلی، میز
© گورکان آکای

معماراستودیو نما را نیز طراحی کرد. با رویکردی که تأثیرات همه‌گیری اخیر را در نظر می‌گیرد، طبقات تراس که به کاربران امکان دسترسی به هوای آزاد را می‌دهد، از جمله جزئیات قابل توجه این سازه است. با برنامه ریزی این فضاهای نشیمن در سطوح مختلف ساختمان که هم برای کار و هم برای معاشرت قابل استفاده است، ارتباطی نیمه شفاف بین فضای داخلی و خارجی برقرار می شود. این رابط همچنین از طریق دهانه‌های با اندازه‌های مختلف، امکان تماس بصری با خارج را برای کاربران فضا فراهم می‌کند. مناطق محوطه سازی طبیعی ایجاد شده در رابط نما اجازه رشد کنترل شده سبزه روی نما را در طول زمان می دهد.

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، اتاق نشیمن، صندلی
© گورکان آکای

به کارمندان این آزادی داده شد که انتخاب کنند کجا، چه زم، و چگونه کار کنند. مناطق استراحت کوتاه برنامه ریزی شده بود که در آن می توان جلسات کوتاهی را در حین راه رفتن در محور گردشی که بخش اداری را به بخش مهندسی متصل می کند برگزار کرد. تا جایی که برنامه اجازه می دهد، مناطق اجتماعی، کار فردی و مشارکتی، فضاهای جلسه و مشاوره با مقیاس ها، عملکردها و فرم های مختلف برای انعطاف پذیری استفاده به کل طبقه اضافه شد. علاوه بر این، سازگاری با محیط زیست و پایداری نیز از اجزای مهم رویکرد طراحی بودند. در این زمینه، 14 مسیر و مفهوم طراحی بیوفیلیک مانند «طبیعت در فضا»، «یادآوری‌های طبیعی» و «طبیعت فضا» که در رویکرد «طراحی بیوفیلیک» گنجانده شده‌اند، در این پروژه به نمایش درآمدند.

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی
© گورکان آکای
دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - عکاسی داخلی، میز، صندلی، پنجره
© گورکان آکای

علاوه بر جلوگیری از انتقال صدا بین اتاق های بسته، مواد و محصولات من، برای شرایط آسایش کارکنان فضای باز انتخاب شد. در اینجا، خانواده محصولات آ،تیک سقفی و دیواری “Make-up” که توسط Feltouch ساخته شده است، طراحی شده توسط Ayça Akkaya Kul، و همچنین خانواده نورپردازی آ،تیک “Ra” که برای اولین بار در این پروژه استفاده شده است، از جمله محصولات برجسته در فضا. در حالی که محصولات نورپردازی فنی خطی و دقیق در نورپردازی عمومی ارجحیت داشتند، محصولات تزئینی نیز در پروژه گنجانده شدند. به خصوص نورپردازی «ساده» با طراحی Ayça Akkaya Kul و تولید Maiizen که دست ساز و با تکنیک دوجداره با باد، تولید شده است، جلب توجه می کند.

دفتر نساجی پلسان / mimaristudio - نما
© گورکان آکای




منبع: https://www.archdaily.com/1000452/pelsan-textile-office-mimaristudio