مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد


مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد

مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونی
با حسن نیت از خط +

مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونیمدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونیمدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلی، پله ها، نردهمدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلیمدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - تصاویر بیشتر+ 49


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا


  • <،le>حوزه مساحت این پروژه معماری حوزه:
    49084 متر مربع

  • <،le>سال سال اتمام این پروژه معماری

    سال:

    2022


  • <،le>ع، ها
مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونی
با حسن نیت از خط +

“سناریوهای آموزشی آینده ای که ما تصور می کنیم باید جامعه ای باشد که در آن دانش، اطلاعات و سرزندگی در هم تنیده شده و به اشتراک گذاری، تنوع و پیچیدگی پذیرفته شود.” – ژو پیدونگ.

مدرسه بین المللی HIS Hangz،u یکی از اولین مدارس بین المللی K-15 در هانگژو است. در سال 2018، یک پردیس جدید در ساحل ج،ی رودخانه Qiantang در دریاچه بایما ساخته شد که شامل سه بخش آکادمیک مدرسه ابتدایی و متوسطه و همچنین یک برنامه مستقل ECE (آموزش در دوران کودکی) است. بر اساس فلسفه آموزشی غیر سنتی مدرسه، محدودیت‌های عینی سایت و بازتاب خود معماران، تلاش کردیم تا تعریف مجدد م،ای آموزش و ایجاد یک سناریوی آموزشی جدید با استفاده از زمین فشرده و فضای با کارایی بالا، با فضای مش، و ارتباطی به ،وان ویژگی اصلی.


پیکربندی جدید فضای آموزشی: مرکز آموزشی – این سایت L شکل با زاویه 45 درجه در جهت شمال به ج، است. مالک درخواست کرد که پردیس اصلی و ECE در داخل سایت جدا شوند. محدودیت‌های شدید سایت به این م،ی است که چیدمان معمولی یک مدرسه معمولی تابع شرایط نظارتی مختلفی مانند نور روز است و منجر به محدودیت‌های قابل توجهی در چیدمان عملکردهای آموزشی و فضاهای فعالیت در فضای باز می‌شود. مدرسه یک مدل آموزشی «ک، درس انعطاف‌پذیر» را اتخاذ می‌کند که به دانش‌آموزان آزادی بیشتری می‌دهد، اما همچنین منجر به اتلاف زمان در انتقال بین ک،‌ها می‌شود. بنابراین، نقطه شروع طراحی این است که چگونه زمان بیشتری برای برقراری ارتباط و مشارکت دانش آموزان در فعالیت های فوق برنامه حول «کارآمدی» بگذاریم.

مدرسه بین‌المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - تصویر 36 از 54
چیدمان معمولی مدرسه
مدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی خارجی، پنجره، نما
© schranimage

بنابراین، ما فرصت‌های جدیدی را برای صحنه‌های آموزشی آینده بررسی می‌کنیم – یک “Education Hub” – که ،اصر فضای آموزشی را به روشی غیرخطی و مبتنی بر پلت‌فرم ادغام می‌کند تا تجربیات یادگیری کارآمد، مش، و عادلانه‌تر را ایجاد کند. از سوی دیگر، استراتژی فرم جامع، گردش دانشگاه را به فشرده‌ترین شکل ممکن سازماندهی می‌کند تا ضمن به حدا،ر رساندن فضاهای بیرونی، نیازهای استفاده از فضای آموزشی مدارس بین‌المللی را در تمام شرایط آب و هوایی و آب و هوایی برآورده کند.

مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونی
با حسن نیت از خط +

تجربه فضایی به ،وان آموزش: سناریوهای جدید و تجربیات جدید – فضای آموزشی نامشخص، از طریق استفاده خود به خود و تفسیرهای متعدد معلمان و دانش آموزان، به هدف طراحی اصلی دستیابی به مفهوم آموزشی باز از طریق تجربه فضایی دست می یابد. ما فضای فعالیت مش، را برای همه دانش آموزان و معلمان در مرکز طرح متمرکز، به ،وان هاب قرار دادیم. با فرض ارضای نیازهای نور خورشید، به استثنای سایه، و ت،یم مستقل هر ک،، چهار خوشه آموزشی با طول مساوی با زاویه 45 درجه به هاب متصل می شوند و یک ،یب متمرکز متمرکز از اتاق های کاربردی در اطراف فضای مش، را تشکیل می دهند. این چیدمان برای توسعه فعالیت‌های عمومی مفیدتر است، تجمع را تشویق می‌کند و ارتباطات را ارتقا می‌دهد.

مدرسه بین‌المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - تصویر 47 از 54
1F آ،ونومتری
مدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلی، پله ها، نرده
© schranimage

هاب به ،وان یک بستر اجتماعی – پله‌های دهلیز به‌،وان راهنمای فضایی و سازمان‌دهنده هاب عمل می‌کنند و به پلکان بزرگ در لابی و راهروهای داخل ک،ترهای آموزشی متصل می‌شوند تا یک پلت فرم اجتماعی پیوسته ایجاد کنند. در حجم جعبه مستطیلی، از طریق تغییرات در فرم مانند در هم تنیدگی و گفتگو، ساختار خود به یک منظره فضایی جالب تبدیل می شود که جریان یکنواخت را می شکند و در هاب مش، ادغام می شود. به همین ترتیب راه پله دهلیز مرکزی مهدکودک به صورت سرسره به راهروی مدور متصل می شود و بستری برای فعالیت و ارتباط در راستای بازیگوشی کودکان ،دسال ایجاد می کند.

مدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلی، پله ها، نما، پنجره ها
© schranimage
مدرسه بین‌المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - تصویر 50 از 54
آموزش بخش چشم انداز ساختمان
مدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلی، آشپزخانه، نرده
© schranimage

هاب به ،وان یک پلت فرم فعالیت – هاب یک “مجتمع” است که توسط فضاهای عمومی به صورت عمودی برای ورزش، بازی، اجرا، تمرین، و غذاخوری روزانه برنامه ریزی شده است. گردش‌های معلمان و دانشجویان از دانشکده‌های مختلف در اینجا هم‌گرایی و همپوش، دارند و به ارتباطات و اشتراک‌گذاری عمیق دست می‌یابند. متفاوت از برنامه معمول مدرسه، بعد از ساعت 3 بعدازظهر هر روز زمان فعالیت های کلوپ متمرکز در اطراف هاب است. در اینجا، دانش آموزان از طریق تعامل، همکاری و رقابت با همسالان خود رشد می کنند و در “صحنه” که در آن شخصیت های اصلی هستند، اعتماد به نفس پیدا می کنند. این نیز هدف اصلی طراحی هاب است.

خوشه های آموزشی به هم پیوسته – این طرح ک،‌های درس را فقط در یک طرف راهرو تنظیم می‌کند و یک فضای 4.2 متری بدون ساختار را در طرف دیگر ایجاد می‌کند، که گره‌های فضایی متعددی را برای فعالیت‌ها و بحث‌های خودجوش ایجاد می‌کند، که باعث تحریک برخوردهای تصادفی و تعاملات غیررسمی می‌شود و در عین حال دسترسی راحت به هاب را حفظ می‌کند. ،یبی از کارکردهای تدریس رسمی و غیررسمی، تنوعی از رفتارهای آموزشی را تسریع می‌کند و به هدف اصلی آموزش غیرخطی پاسخ می‌دهد. نمای ساختمان ک،ترهای آموزشی بر خطوط افقی تأکید می کند و از پانل های آلومینیومی نقره ای و شیشه های خا،تری کریستالی استفاده می کند و یک تصویر معماری بسیار آینده نگرانه و مدرن را با تاشوی مقعر در جهت افقی تشکیل می دهد.

مدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلی
با حسن نیت از خط +
مدرسه بین المللی هانگزو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی داخلی
با حسن نیت از خط +

نمونه اولیه آزمایش فضای آموزشی: پیکربندی رادیان مرکزی – پیکربندی رادیان متمرکز که توسط Education Hub در مدرسه بین‌المللی هانگژو پذیرفته شده است معمولاً در انواع برنامه‌ریزی شهری یا ساختمان‌هایی مانند موزه‌ها، مراکز حمل‌ونقل و غیره دیده می‌شود، برای مثال، Arc de Triomphe در پاریس، T3 و فرودگاه‌های بین‌المللی Daxing در پکن. در پیکربندی چیدمان، ما از مزایای منطقه‌بندی انعطاف‌پذیر و امکانات مش، در ساختمان‌های مدرن نوع هاب برای بهبود استفاده فضایی و انعطاف‌پذیری استفاده از زمین فشرده استفاده کردیم. تجربه فضایی مش، کارآمد و احساس فضایی یکپارچه ساختمان‌های هاب نیز پایه‌ای اولیه برای ساخت فضایی مرکز آموزشی فراهم می‌کند. رابطه غیرمتمرکز و برابرتر بین معلمان و دانش آموزان در محوطه دانشگاه. مرکز آموزشی نه تنها چشم اندازی از سناریوهای آموزشی آینده است، بلکه نمونه اولیه فضای آموزشی قابل استفاده برای استفاده گسترده از زمین – آزادسازی حدا،ر فضای فعالیت باز با کاربری محدود و ایجاد یک تجربه جدید پردیس کارآمدتر و مش،.

مدرسه بین‌المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونی، منظره شهری
با حسن نیت از خط +
مدرسه بین‌المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - تصویر 33 از 54
الگوی اصلی
مدرسه بین‌المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - تصویر 34 از 54
تجزیه و تحلیل طرح
مدرسه بین المللی هانگژو (HIS) / لاین + استودیو + گاد - عکاسی بیرونی
© schranimage

تذکر – پس از چهار سال طراحی و ساخت، مدرسه بین‌المللی هانگژو پذیرای بیش از 800 دانش‌آموز و معلم از بیش از 50 کشور در آگوست 2022 بود. از زمان افتتاح آن، اغلب شاهد صحنه‌هایی از فعالیت‌های کودکان در فضاهای مختلف در رسانه‌های اجتماعی هستیم و مرکز آموزشی پیش‌بینی شده است. به تدریج با استفاده از معلمان و دانش آموزان زنده می شود. ما امیدواریم که این آزمایش نمونه اولیه فضایی بتواند نتایج مثبتی داشته باشد، به مربیان کمک کند تا به آرزوهای خود برسند، و تبدیل به “فرودگاه کوچکی” برای بلند شدن رویاهای کودکان شود.




منبع: https://www.archdaily.com/1000501/hangz،u-international-sc،ol-his-line-plus-studio-plus-gad