موزه جاده ناربو / فاستر + شرکا


موزه جاده ناربو / فاستر + شرکا

Narbo Via Museum / Foster + Partners - Exterior P،tography
© نایجل یانگ

Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی، پله هاNarbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی، نما، بتنNarbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلیNarbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلیNarbo Via Museum / Foster + Partners - تصاویر بیشتر+ 36


<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی، پله ها
© نایجل یانگ

توضیحات متنی ارائه شده توسط معماران. Narbo Via – موزه جدید آثار باست، رومی در Narbonne – پس از مراسم افتتاحیه با حضور شورای منطقه کارول دلگا رسما افتتاح شد. این ساختمان که توسط Foster + Partners طراحی و مهندسی شده است قرار است به یک نقطه عطف جدید در ورودی شهر، در سایتی در مجاورت کانال د لا روبین تبدیل شود.

Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی، نما، بتن
© نایجل یانگ
Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی، پله ها، نما
© نایجل یانگ

این موزه که بر بالای یک سکو قرار گرفته است، حسی از یادبود مدنی و معماری محدود را در ورودی شهر ارائه می دهد. این ساختمان دارای گا،ی‌هایی برای نمایشگاه‌های دائمی و موقت، یک مرکز آموزشی چندرسانه‌ای، سالن، رستوران و کتاب‌فروشی، و همچنین امکانات تحقیقاتی، مرمتی و ذخیره‌سازی است. از بیرون، باغ‌های رسمی و آمفی‌تئاتری برای اجرای نمایش در فضای باز وجود دارد.

موزه ناربو ویا / فاستر + شرکا - عکاسی بیرونی، نما
© فیلیپ چنسل
Narbo Via Museum / Foster + Partners - تصویر 26 از 41
طرح سایت

بخش مرکزی موزه یک “دیوار لاپیدار” است که یک مرز طبیعی در قلب موزه تشکیل می دهد و گا،ی های عمومی را از فضاهای بازسازی خصوصی تر جدا می کند. بازدیدکنندگان می توانند کار باستان شناسان و محققان را از طریق موزاییک سنگ و نور آن تماشا کنند. چارچوب نمایش انعطاف پذیر اجازه می دهد تا نقش برجسته ها به راحتی پیکربندی شوند و به ،وان یک ابزار فعال برای یادگیری استفاده شوند.

Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی
© نایجل یانگ
Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی
© نایجل یانگ

فضاهای موزه در زیر یک سقف بتنی یکپارچه شده اند، که جرم حرارتی را فراهم می کند و به یک استراتژی زیست محیطی جامع کمک می کند. سایبان از بالای طاقچه بلند شده است، با چاه های نور نقطه گذاری شده است، و برای ایجاد سایبان بر روی گذرگاه های اطراف موزه گسترش یافته است. به ،وان بخشی از برنامه زیست محیطی پایدار آن، با الهام از فناوری رومی، ا،ر خدمات در ساختمان در داخل یک فضای خالی زیرزمینی قرار دارند. هوای خنک در سطح پایین و با سرعت کم به بیرون رانده می‌شود و اجازه می‌دهد تا حجم کمتری از هوا تهویه شود و در عین حال محیطی راحت را حفظ کند. حجم‌های فضایی بزرگی که توسط سقف‌های بلند ایجاد می‌شود، یک اثر چرخ فلایویل حرارتی ایجاد می‌کند که به طور طبیعی هوای گرم را به سمت بالا می‌برد و از جایی که تخلیه می‌شود.

Narbo Via Museum / Foster + Partners - تصویر 32 از 41
بخش
Narbo Via Museum / Foster + Partners - تصویر 34 از 41
بخش

معماری با رویکرد صادقانه به مصالح که به بیان دیوارهای بتنی رنگی گسترش می‌یابد اطلاع داده می‌شود. لایه‌های بتن مخلوط خشک در محل قرار گرفتند، لایه‌بندی حاصل نه تنها ماهیت باستان‌شناسی موزه، بلکه ظاهر ذاتی بتن رومی را نیز به یاد می‌آورد. پاسخ ساختاری نیز از رویکرد مشابهی پیروی می کند که بر پایه سادگی است. دیوارها جامد، عایق حرارتی و تحمل بار هستند. آنها سقف را با تیرهای دوتایی بتنی تقویت می کنند که بر روی شبکه ای از تیرهای بتن مسلح قرار می گیرند. لعاب اطراف محفظه به سادگی مستقیماً به دیوارهای بتنی پیچ می شود.

Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی
© نایجل یانگ
Narbo Via Museum / Foster + Partners - عکاسی داخلی، پله ها
© فیلیپ چنسل

محوطه سازی ارتباط با کانال را برای ایجاد یک محیط طبیعی آرام تقویت می کند. محوطه‌ی موزه با الهام از باغ‌های رسمی فرانسوی و حیاط رومی، آمفی‌تئاتری برای نمایش‌ها و رویدادها در فضای باز دارد. این طرح، ورودی دلپذیر و منظره‌سازی‌شده را از طریق یک رمپ جدید پیش‌بینی می‌کند که موزه را به مسیر یدک‌کش موجود در امتداد کانال د لا روبین متصل می‌کند. این یک ارتباط عابر پیاده آرام با مرکز شهر ایجاد می کند، که اکنون تنها در یک پیاده روی کوتاه از موزه فاصله دارد.

Narbo Via Museum / Foster + Partners - Exterior P،tography
© نایجل یانگ




منبع: https://www.archdaily.com/973483/narbo-via-museum-foster-plus-partners