نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود


نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 1 از 16
ما ماسک می کنیم. تصویر از سلام وود

<،le>اشتراک گذاری
اشتراک گذاری

  • فیس بوک

  • توییتر

  • ایمیل

  • پینترست

  • واتساپ

یا

برج ها، گذرگاه ها، عرشه ها، کابین ها و خانه های درختی. از سال 2010، سلام جشنواره چوب ده ها ساختمان موقت با یک م،ج مش، ساخته است: چوب. هدف ابتکار این است که دانش در مورد این مطالب را برای همه قابل دسترس تر کند، زیرا پتانسیل بسیار زیادی برای آینده دارد. با این حال، چوب علیرغم پتانسیلی که دارد، همچنان با تعصبات مختلفی در صنعت ساخت و ساز مواجه است. از طریق ارتباط بین طراحان و هنرمندان با پیشینه های مختلف فرهنگی، دانشگاهی و حرفه ای، این رویداد از ساخت و ساز به ،وان بستری برای نوآوری، بحث و دانش استفاده می کند. این فرصت منحصر به فرد را به شرکت کنندگان ارائه می دهد تا با روش های طراحی و ساخت پایدار آزمایش کنند و یادگیری را از طریق تجربه در یک منطقه جنگلی در نزدیکی بوداپست مجارستان تشویق کنند.

پس از یک وقفه سه ساله، این رویداد در ژوئیه 2023 با سرپرستی و سخنر، متخصصان مشهور، از جمله کریم رشید و طراح Burning Man آرتور مامو م،. این جشنواره همچنین شامل کارگاه‌ها، سخنر،‌ها و رویدادهای فرهنگی خواهد بود که هدف آن تشویق کاوش ایده‌های جدید با تعهد به پایداری و ساختن آگاهانه است.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 15 از 16
من یک بنای تاریخی هستم. تصویر از سلام وود

امسال، این رویداد رابطه بین مداخله و طبیعی بودن، ت،یب و ساخت و ساز را با تمرکز بر شرایط اکولوژیکی منطقه – یک معدن متروکه در کوه های هالاپ – بررسی می کند. سازمان دهندگان قصد دارند در مورد این تضاد که تولید مصالح ساختم، نیاز به ت،یب دارد، فکر کنند، که به ویژه در شرایط کنونی همه گیری ها، جنگ ها، بحران های اقتصادی و گرم شدن زمین بسیار مهم است. موضوع نه تنها از منظر معماری، بلکه از منظر اجتماعی نیز مرتبط است. در زیر مروری بر پروژه هایی ارائه می کنیم که رسالت جشنواره را به خوبی خلاصه می کند:


مقاله مرتبط

تیم سلام وود در مورد چگونگی ایجاد یک جامعه قوی در یک هفته


Corn-walk (2014، بازی با تعادل)
رهبران تیم: آ، جوهاز، د،ل اکه (هو)
تیم: کاتا بوتا، میلان بوکور، لوکاس فیسر، کاتالین ،، کیلن ایوا، گی،مه لیک، آنا پتروویچ، روبرت توث

این بار، چالش برگزارکنندگان «بازی با تعادل» بود که ایده‌هایی را ایجاد کرد که تعادل بین مفاهیم متضاد را بررسی می‌کرد. این تاسیسات مخصوص سایت که در مزارع بوکولیک Csórompuszta در حومه مجارستان قرار دارد، بر فراز مزرعه ذرت رو به غروب آفتاب اوج گرفت. این اثر از فریم های A تکرار شونده معمولی با طول تدریجی تغییر ایجاد شده است. این یک ویژگی برجسته در سایت شیبدار ایجاد کرد تا اینکه کاملاً با محصولات بلند ادغام شد.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 8 از 16
راه رفتن ذرت. تصویر از سلام وود

موجودی (2016، پروژه دهکده)
رهبران تیم: آندراس ،ه، آندره و،ولوس، آرون واس آیسن
تیم: فلوریان گابریل، مایلیس گارو، پانا پترو، امسه بوریستا، ماته جامبریک، بیانکا بیرو، مرسدس پا،یو

سال 2016 دومین سال پروژه دهکده بود، یک تلاش سه ساله که شرکت کنندگان را به چالش می کشید تا محل س،ت خود را بسازند، پردیس روستایی برای مدرسه تابست، هلو وود. پروژه “Inventory” رویداد ورود را از طریق اثبات مواد دنیوی و در عین حال نمادین مشخص کرد. در کنار ورودی در لبه پردیس، منتظر اردونشینان بود تا از هر دو راه عبور کنند، یک دنیا را پشت سر بگذارند و برای ماجراهای آینده آماده شوند.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 9 از 16
فهرست. تصویر از سلام وود

پروژه ویلا (2016، پروژه دهکده 2)
رهبران تیم: ارون باکی، آید سانگور، ماته گا،ا، مارتون کومووس، سابو آ،، تاکاچ آ، (BuildunBuilt)
تیم: پابلو گونزالس سرنا، مارتا زابیک، سیلویا وینتر، آنجلا رکاسنس استرادا، یوشی ژانگ، ال،اندرا سودنیکوویچ، آنا راچینسکا، ماکای لوکا

منافع تیم Buildunbuilt در مسئله مسکن معاصر و ارتباط و آینده نمونه سازی است. آنها تحقیقات گسترده ای را در مورد تاریخ محلی نمونه سازی به ،وان فناوری برای تسهیل و تعریف تغییرات اجتماعی و زیبایی شناختی دنبال ،د. پروژه ویلا اولین نمونه اولیه خانه در تاریخ کمپ بود و همچنین به ،وان یک مکان دیدب، عمل می کرد. ،، که به قله صعود ،د توانستند منظره پانورامایی خیره کننده ای از حومه اطراف را تماشا کنند.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 6 از 16
پروژه ویلا. تصویر از سلام وود

من یک بنای تاریخی هستم (2017، پروژه دهکده 3)
رهبران تیم: Josep Garriga Tarres، Patxi Martin، Natalia Vera Vigaray (OfficeS،p،use)
تیم: آلوتس،دیس واسیلیس، لنس ماکادانگدانگ، روژیر تامینگا، هنا وانگ، دریا معتضد-کیو،، برتا بالستین، لارا گونزالس، پیئوری یونگ، شارلوت کاکینگ، ژائو ژو، فابیان ویل،، روایرید مرداک، گابریل سانچ

«من یک بنای تاریخی هستم» برداشت جدیدی از پروژه ویلا از کمپ قبلی هلو وود بود. یک سقف و یک طبقه فوق، با دیوارهای جانبی بر روی پایه های موجود ایجاد شده است که سایه و پناه می دهد. سازندگان از ایده های خود برای بهبود ساختار موجود استفاده ،د و در عین حال به ویژگی های اصلی آن نیز احترام گذاشتند. این رویکرد مطابق با اصل معماری است که بیان می کند یک ساختمان هرگز به پایان نمی رسد – در طول زمان همیشه مطابق با نیازهای ،، که از آن استفاده می کنند و آن را بازسازی می کنند تغییر شکل می دهد. این نام به افتخار تلاش های سازندگان قبلی است.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 5 از 16
من یک بنای تاریخی هستم. تصویر از سلام وود

برج (2017، پروژه دهکده 3)
رهبران تیم: بنس پاستور، داوید تارکالی، سوما پونگور (استودیو نوماد)
تیم: کلودیو پارادا نونس، پائولا پرکاسین، ساندرا پرژپیورکوفسکا، بوتوند گازدا، یوزف ویلد، ژوزین ووس، صبرا اسلام، ریکاردو جیالورتو، آدام توث، آنا اسمولکو

این اثر کهن‌الگو نمادی از تداوم در زمان و مکان بود که گذشته و حال را به هم پیوند می‌داد. هنگام بالا رفتن از برج تماشا، نه تنها می‌توان کمپینگ هلو وود را با ساختارهای جدید آن سال دید، بلکه به Csórompuszta، محل سابق روستای پروژه نیز نگاهی انداخت. گذشته را نیز حفظ کرد: شکل بالای برج یادآور دودکش‌های روستا بود و چوب پروژه‌های قبلی نیز در آن ساخته شده بود.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 4 از 16
برج. تصویر از سلام وود

سلام پشم (2018، Cabinfever)
رهبران تیم: Lukács Szederkényi و Dénes Emil Ghyczy (کارگاه آموزشی AU)، مارتون لو
تیم: دورا ریدراور، مارک وینک،، آلژبتا بروهاوا، هریت دایک، لنکه اسلانگن، تینا پیرلینک

Cabinfever یکی از به یاد ماندنی‌ترین فستیوال‌های هلو وود بود که شور و شوق خانه‌های کوچک را نیز در مجارستان راه‌اندازی کرد. “Hello Wool” یک کابین با روکش ف،ی و عایق پشمی بود که به طور ویژه برای استفاده یک نفر طراحی شده بود – فضایی برای دور شدن از همه چیز و گم شدن در افکار شما. دو لایه پشم روی عقب نشینی را پوشانده بود، به طوری که لایه داخلی همیشه خشک و عاری از ،ات می ماند. پشم یک ماده عایق عالی برای جلوگیری از گرما و سرما است. ساختمان با سقف حلبی به گونه ای طراحی شده است که هوای گرم ،مت پشت بام از طریق یک دریچه دودکش مانند و سوراخ های کوچک در پانل های چوبی اطراف آن خارج می شود.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 3 از 16
سلام پشم . تصویر از سلام وود
نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 14 از 16
سلام پشم . تصویر از سلام وود

خانه درختی (2018، Cabinfever)
رهبران تیم: پاسکال دشنو، عزیز تمل، فران،کو بورگینی (فروندگالینا)
تیم: ماریا ویکتوریا گراسیا، میراندا ریگبی، کام لای من، نگوین هوانگ مین، جک بوون، ایگور نستروف، کاتارینا مارتوناکوا، هیو گیبز، اوگنی ماکارنکو، ننو یوتانانوکورن، آنا وارگا-کاردوس، کارولینا کرزیزانوفسکا، آلیس کیم، لایگ فیروز برازاس

خانه درختی که یک ویژگی نمادین در Csóromfölde است که هنوز منطقه را تحت نظر دارد، یک بهشت ​​است و به ،وان فانوس دریایی برای مسافران گمشده عمل می کند. این جزئیات کوچک – مانند زوایای بسته و کج شده طرفین – هستند که نمای نهایی را مشخص می کنند. دیوارهای مثلثی متمایل به داخل به طور قابل توجهی فضای داخلی کابین را کاهش می دهند، بنابراین تنها راه گسترش فضای نشیمن افزایش ارتفاع ساختمان بود. اگرچه ساختمان در طبقه همکف باز است، بخش‌های بالایی فقط با یک نردبان قابل دسترسی هستند و به طور کامل آن را می‌بندند تا مسافران خسته بتوانند خلوت پیدا کنند و از هوای بیرون فرار کنند.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 13 از 16
خانه درختی. تصویر از سلام وود

Fire Water Viewer (2018، گردهمایی مجارست،)
رهبران تیم: تاماس بنه، ارون واس آیسن
تیم: بنس دوبوس، ورونیکا روزا هالو، ف، هگی، لیهل هیم، کیتی کروسینزکی، اولین مورچین، ،ا استر سابول،، داوید ژیکلی، ایمرسزوس

هلو وود گردهمایی مجارست، سال 2018 را در منطقه شراب توکاج برگزار کرد. این برنامه که 10 مؤسسه آموزشی از مجارستان را گرد هم آورد، شاهد ساختن تأسیسات چوبی در 8 شهر در منطقه در طی یک هفته توسط دانشگاه ها بود.

پروژه MOME در بودروگکیسفالو تکمیل شد، جایی که بسیاری از ،نان سابق برای امرار معاش خود چوب جمع آوری می ،د. امروزه سدی روستا را از رودخانه بودروگ جدا کرده و حوضچه برداشت آب باران متروکه شده است. دانش‌آموزان روی این حوض مک، برای استراحت ساختند: سازه‌های چوبی شناور را در گل قرار دادند که عرشه‌ای بیضوی با شومینه‌ای ساخته شده از آجر شاموتی را در خود جای داده است. این نصب که از مصالح سنتی محلی ساخته شده است، رودخانه و دریاچه کوچک را دوباره به بافت روستا متصل می کند.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 12 از 16
ناظر آب آتش نش،. تصویر از سلام وود

ما ماسک (2019، کارناوال)
رهبران تیم: ناتالیا ورا ویگارای، پت،ی مارتین، جوزپ گاریگا تارس (فروشگاه اداری)، آلژبتا بروهووا، تینا پیرلینک
تیم: لوا داوولیت، لوسی بلانشو، چارنیف کانگ، د،ل منشیک

WeMask یک ساختار اجرایی بود که برای دستیابی به چشم انداز جمعی خود به شرکت کنندگان خود -که سقف کاهی را بالا نگه می دارند- متکی است. تنها در این صورت است که م،وط به یک ساختار تبدیل می‌شود، نشان‌دهنده این است که چگونه یک جامعه باید برای رسیدن به اه،ش با هم کار کند. علاوه بر این پیام، تیم پشتیبان پروژه نیز به ساخت و ساز پایدار اختصاص داشت، با سقفی که صرفاً از مصالح جمع آوری شده در محل و بدون استفاده از هیچ ابزار الکتریکی ساخته شده بود.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 11 از 16
ما ماسک می کنیم. تصویر از سلام وود

گینگا (2020، همپوش، – آرژانتین)
مدیران کارگاه: جیووانا تاکز، گی،مه اشمیت، ویکتور اسکورسین، ژائو ویتور سارتوری

هلو وود نیز در سراسر مرزها گسترش یافت و در سال 2017 آرژانتین اولین کمپ هلو وود خود را به پیروی از مدل مجارست، ترتیب داد. پروژه Ginga به دنبال م،ا بخشیدن به مفهوم Superposition نسخه 2020 Hello Wood Argentina بود. Ginga مرحله‌ای است که از شرکت‌کنندگان هلو وود از پیشینه‌های فرهنگی و حرفه‌ای غنی برای تبادل نظر دعوت می‌کند. هدف آن ترویج برخوردهای متعدد بود و تجربه ای را به ،وان فضایی برای اوقات فراغت، کنفرانس و ماندگاری فراهم کرد. در طول شب، لامپ مرکزی فضا را به رنگ قرمز روشن و رنگ آمیزی می کند و سایه ها و درک متفاوتی ایجاد می کند و در نتیجه کنجکاوی را برانگیخته می کند. “Gingar” حرکت اصلی کاپوئرا، یک هنر رزمی برزیلی است و عمیقاً با ایده حرکت هماهنگ مرتبط است.

نوآوری در چوب: 10 پروژه الهام بخش از جشنواره هلو وود - تصویر 10 از 16
گینگا تصویر از سلام وود

برای اطلاعات بیشتر، با ادامه مطلب همراه باشید رویداد فیس بوک جشنواره و نگاهی به چوب سلام بیاندازید سایت اینترنتی همچنین.


مقاله مرتبط

تیم سلام وود در مورد چگونگی ایجاد یک جامعه قوی در یک هفته





منبع: https://www.archdaily.com/1000253/innovation-in-wood-10-inspiring-projects-from-،o-wood-festival